- 816 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
GNOSTİK İTTİFAK
Gnostik Hristiyan ve Gnostik Müslümanların 1400 Yıldır Bilinmeyen İttifakı
Hristiyan ve Müslüman gnostiklerin tarikatlar ve ezoterik örgütler içindeki birliktelikleri İslâm Gnostisizmi hakkında her şey bu kitapta. İstanbul’a gelen dünyaca ünlü okültistler hangi tarikatlarda inisiye edildi, nerelerde yaşadı?... Türkler İslâmiyeti kabul ettikten sonra Araplaştı mı? Yoksa İslamı mı Türkleştirdi?... Anadolu’da sünni kabul edilen tüm tarikatların kökenindeki gnostisizm ve heretizminkaynağı neydi? Gnostisizm hakkındaki tüm soruların cevabı GNOSTİK İTTİFAK’ta.
Tarikatlar, şeyhler; Aliciler,Luviler, Babailer, Sâfiler, Yeseviler, Bektaşiler, Mevleviler, Nakşi ve Kadiriler, Melami ve Hurufi-Rufailer, Nurcular, Türk Masonları, Fesli Masonlar ve Mason Mabedleri, Sabetayistler, Keltler, Britanya’daki ve Amerika’daki ilk İslam toplulukları, hepsi GNOSTİK İTTİFAK’ta.
Kadi öğretileri içinde barındıran Gnostisizm, insanlık tarihi boyunca seçkin topluluklar tarafından günümüze ulaştırıldı. Önce Hristiyanlık, sonra İslâm altında varlıklarını sürdüren, Heretik toplulukların aralarındaki benzerlik, ilk bakışta göze çarpmasa da detaylarda gizlidir. Hristiyan ve İslâm mistisizmini birbirine bağlayan unsurlar, maddeden manaya geçerken Tanrı’ya ulaşma amacı taşıdığı düşünülse de, “en-el hak” söylemi ana ekseni oluşturan mihenk taşıdır. ‘Yaratıcı zekâya sahip olmak’ iki dinin okültistleri için yegâne hedeftir.
Bin altı yüz yıl boyunca başkent olan İstanbul, kadim bilgilerin muhafaza edildiğ doğu-batı üzerindeki yegâne köprü ve iki dünyanın mistisizm ustalarının buluşma yeridir. Felsefe taşının mucidi Nicolas Flamel, toksikolojinin kurucusu Paracelsu Goethe’nin Faust’u, ünlü çapkın Giacomo Casanova, üç bin yaşındaki Kont Alessandro di Cagliostro, Thule örgütünün kurucusu Rudolf von Sebottendorf, ünlü mistik George Gurdjieff, “Dünyanın En Kötü Adamı” ünvanlı Aleister Crowley, Hitler’in Yahudi medyumu Erik Jan Hanussen ve Britanya Şeyhülislamı Abdullah Quilliam gibi birçok okültist İstanbul’a gelerek Mevlevi veya Bektaşi tekkelerinde inisiye edildiler.
Anadolu,Türkistan Erenleri’nin sayesinde Fuad Köprülü’nün deyimiyle, ‘Yesevi’nin İslamlaşmış Şamanizmi’ ile tanıştı. Selçuklu’yu yıkan Horasan dervişleri, Osmanlı’nın kuruluşunun yegâne bânileri olmakla beraber; Şeyh Edebali, Geyikli Baba, Ahi Evren, Akşemseddin,Hacı Bayram, Ebul Vefa, Hacı Bektaş, Muhammed Celaleddin ve Tebrizli Şems gibi tüm mutasavvıflar Gnostisizm çatısı altında birleşmişlerdir.
Gnostik İttifak, Hristiyan ve Müslüman mistiklerin birbirleriyle olan ilişkilerindeki sır perdesini aralarken, yanı sıra İslam’ın ilk yıllarından itibaren ortaya çıkan ‘Ali Meselesi’ne bu zaviyeden bakarak, İslâm içindeki heretik grupların ‘Alici’ olarak nasıl yaşam bulduklarını ele almaktadır.
YORUMLAR
bu tür gruplardan tarihi kurgu romanlarda bol bol bahsediliyor. İnanıp inanmamak bütün mesele..
insan yerine geçecek yapay zeka ve robotları da bu gnostikler piyasa sürer hal böyleyse??
bunların veya insanın derdi, tanrıya ulaşmak mı, tanrının yerine geçmek mi??
saygılarımla.
kemalkaplan
Selamlar
Kemal Bey, Hermes Yayıncılık çokça alış veriş yaptığım yerlerden bir tanesi. Mümkünse eğer, benim için imzanızla bırakır yayın evine ve bana da bir mesaj atarsanız, öylece barındırmak isterim kitaplığımda. Diğer türlü de edineceğim ve takibe alıyorum sizi.
Saygılar.