KIŞ GÜNEŞİ ALDATICIDIR...
KIŞ GÜNEŞİ.
Bu gün dışarıda serin bir hava var
Güneşten uzak bir mevsim yaşıyoruz.
Arada güneş çıkıyor ama ısıtmıyor
Kış güneşi dedikleri bu olsa gerek, diyeceğim ama
o yıllar çok gerilerde kaldı ve şimdi her şey hazan oldu..
Köyler de yaşanırdı bu durum, o da bir zamanlar
Kar yağdığı zaman çatılara kadar ulaşırdı karların boyu
Arkasından bir güneş açardı; yarı sertleşen karda bata çıka yürümeye çalışırdık, kartopu oynar çığ yapardık ve aşağı mahallede yaşayan teyzelerin bağırmalarına maruz kalırdık. Aslında aşağı mahalleler de yaşayan teyzeler yaşlı falan değillerdi, biz çok küçüktük o yüzden o teyzeler çok yaşlı geliyorlardı bize.
Derken akşam olurdu...
Hani akşam oldu da sıcak su da bi banyo yapmak
Arkasından sıcak bir çorba içmek
Yâda sıcak bir yatakta yatıp uyumak, nerde
Ama her şeye rağmen gene de çok mutluyduk, çünkü özgürdük.
Çocukluğumuz hapsedilmemişti birkaç metre kare duvarların arasına.
Çocuktuk, gülmeyi biliyorduk, gülüyorduk, tertemizdik elimiz yüzümüz toz toprak içinde olsa bile
Demem o ki esas kış güneşi beyaz karlar üstüne doğar, bir süre sonra çamur deryasına dönecek olan şehir sokaklarına değil...
Ah şu güzelliğe bakın demeye kalmadan, baştan aşağı çamurlu suyu bulanıyoruz az ötemizden anlamsız bir şekilde bastıra bastıra geçip giden arabanın üzerimize sıçrattığı çamurlu su yüzünden kâbusa dönüyor o güzelim karlar.
Hadi gel sen buna kış güneşidir de bakalım.
…Parıltılarla gözlerimizi boyayan ve bir süre sonra kâbusumuz olan kapitalizme benzetiyorum bu durumu
Kış güneşi, çocuklukta güzeldi mutlu ediyordu insanı ama büyüdükçe pek bir işe yaramıyor sanırım...
Güneş, belki de ’ bu durumu unutmayın’ demeye mi getiriyor insanoğluna, kim bilir.
Gün gelir kapitalizm bir darbe alacaktır bu milletten mutlaka diye düşünüyorum ama o günler ne kadar yakın işte orasını bilemiyorum...
Hayat zor; her geçen gün daha da bi ‘zorlaşıyor olmasına rağmen yine de bir şekilde
İnsanları uyutmayı başarıyorlar
bakalım nereye kadar..
Evet, aldatıcı ve sonu hüsranla biten güzellikler kapitalizme özgü şeylerdir ..
..Kapitalizm, yeni üç-beş günlük süreç değil ki. Asırlardır atmış temelini ve köklerini salmış dünyanın her bir yanına
Kapitalizmin, bu baş döndürücü teknoloji karşısında şimdilik çaresiz gibi duruyor olsak da, çare, Halk, tek bilek, tek yürek olmak zorunda ve bu sisteme dur diyebilecek tek güçtür halkların birliği...
Bütün sistemler gibi Kapitalizmin de sonu gelecektir ama bakalım ne zaman...
Soğuk bir gün ve ne olursa olsun yine de insan kar görmek istiyor:)
Gündüz Yavuz...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.