- 369 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK DÜNYASI ÜZERİNE SORULARA VERİLEN CEVAPLAR
TÜRK DÜNYASI ÜZERİNE BAZI SORULARIN CEVABI
Bugün 18 ocak. Değerli Ağabeyimiz 1970 yıllarda Dış Türklerden Sorumlu Genel Başkanlık yapmış, su anda Bakırköy de Bürosunda ziyaret ettiğimiz Av. Reşit Şaşıhüseyinoğlu Ağabeyimiz’e çeşitli sorular sordum.
Olayları içinde olmuş, yaşamış bir şahsiyet olarak cevaplar verdi.
Elçibeyin, Nahcivan da Köyünde tehlikede olduğunun istihbaratını alması üzerine hemen Ankara ya gelir. Alparslan Türkeş’le görüşmek ancak bir gün sonra mümkündü. Onu beklenmeden Müzaffer Özdağ’a sonra Kamuran İnan’a sonra Veli Küçük’e gider. Veli Küçük hemen Elcibey’in güvenliğini garanti altına alır ve onu bilgilendirir.
Doğu Türkistan’daki zulmün durması için bütün Türk Cumhuriyeterinin bir araya gelerek Birleşmiş Milletlere müracaat etmesi gerektiği üzerinde durdu.
Bulgar bir bilim adamının "Biz Türk!üz"dediğini... Macarlarin Hun olduğunu. ..
Putin’in: " Rusyayı kazısan altından Türk çıkar "dediğini...
Yaşar Arafat’ın ölürken yazdığı bir mektupta "biz Türklere yaptığımız ihanetlerin cezasını çekiyoruz" derken Türk dostluğunun ne denli önemli olduğuna işaret etti. Türk Milletinin Suriye sınır boylarında ki hakimiyet, Libya -Türkiye anlaşmasıyla Akdeniz’de güçlü duruma gelmemizle birlikte Dünyada Türklük le ilgili bir uyanışın olduğunu ifade etti.
İç politikada işsizlik ve ekonomik bunalım tehlikesi üzerinde durdu.
Azerbaycan - Nahcivan köprüsü kurularak
Türkiye ile bağ kurulmalı.
Memleket meseleleriyle yakından ilgilenip bizleri aydınlatan Sayın Reşit Ağabeye ve sohbetimize Türk Dilinin ve , eğitimin öneminden bahseden Eski Milli Eğitim Müdürü Edebiyat Öğretmenimiz sayın Zelkif Terzi’ye şükranlarımı arz ediyorum.
Yusuf Yılmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.