- 532 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ENFLASYON %0,49 UN ALTINDAYMIŞ DA HABERİMİZ YOKMUŞ.
2001 Yılında Yaşar Nuri Öztürk’e soruldu: ‘’Hocam !Hangi faiz haramdır?’’
Yaşar Nuri Öztürk cevap verdi:
’’Banka faizi enflasyonun üstünde olmadığı taktirde haram değildir. Çünkü İslam’da malın korunması beş temel ilkeden biridir.’’
Ülkemizin ilerici, aydın, çağdaş insanları kendileri gibi ilerici, aydın ve çağdaş olan Yaşar Nuri Öztürk’ü alkışladılar. ‘’Ne diyon sen hocam? Faiz – oranı ne olursa olsun- yüce dinimiz, kutsal kitabımız buna karşıdır.’’ Diyen olmadı bu kesimden.
Aydın, ilerici, çağdaş olmayan kesimden de pek ses çıkmadı çünkü böyle bir fetva işlerine geliyordu. Enflasyonun altında faizle kredi veren banka bulmakta hayli zorlansalar da işin ‘’Enflasyonun altında’’ kısmını elleriyle kapatıp ‘’ Faiz haram değildir’’ Kısmına baktılar.
Yaşar Nuri Öztürk’ün bu fetvasına karşı çıkanlar da oldu tabii ki. Bunların başında da Cübbeli Ahmet Hoca geliyordu. Ona göre
2020 Yılında bu sefer Diyanet İşleri Başkanlığı Ziraat bankasının verdiği %0.49 oranındaki faiz kredisiyle TOKİ den ev alınabileceğini, %0,49 oranının faiz sayılmayacağına dair fetva verdi
Bizim aydın, çağdaş, ilerici kesim Diyanet İşleri Başkanlığını ve özellikle de başkanını topa tuttu.
Vay efendim Diyanet işleri Başkanlığı nasıl olur da ‘’ Faiz Haram değildir’’ Dermiş.
Oysa her şeyden önce Diyanet işleri başkanlığı ‘’ Faiz haram değildir.’’ Demiyor. Faizin ne olduğunu açıklıyor ve diyor ki ‘’ Faiz haksız kazanç demektir. Bu olayda bankanın vermiş olduğu faizle haksız kazanç sağlanmıyor tam tersine kazanç değil zarar söz konusu. ‘’
Her neyse, Bankalar öyle kolay kolay insana zarar edecekleri bir parayı kredi olarak vermezler ve %0.49 Faiz demek bazılarının zannettiği gibi 1000 lira paraya karşılık 49 Lira faiz vereceksiniz anlamına gelmiyor. Ancak olayın bir başka yönü daha var ki iki yüzlülük ve meselenin üzüm yemek değil bağcı dövmek meselesi olduğunu gayet net bir şekilde ortaya koyuyor.
Yaşar Nuri Öztürk ne demişti?
‘’Banka faizi enflasyonun üzerinde olmadığı takdirde haram değildir.’’
Ve bugün Diyaneti topa tutanlar o gün onu alkış yağmuruna tutmuşlardı
Diyanet İşleri Başkanlığı ne demiş: ‘’% 0.49 oranındaki faiz faiz değildir.’’
Yaşar Nuri Öztürk’ü alkışlayanlar bugün Diyaneti taşa tutuyorlar.
Öyle olunca da benim kafam karışıyor ister istemez.
Devletin açıkladığı ( TÜİK in verileri) 2019 Yılı Enflasyon oranı % 11,84
Bizim ilerici, aydın, çağdaşlar tabii ki bu rakamlar açıklandığında da ‘’ Ne %11,84 ü yahu. En az %50-%60’’ Demişlerdi ki işin doğrusu hani %11.84 bana da inandırıcı gelmemiş çok daha fazla olduğunu düşünmüştüm.
Eee şimdi ne diyor bu vatandaşlar?
‘’Enflasyon % 0.49 un altında’’ Demiş olmuyorlar mı?
Enflasyon % 0.49 un altına düştü de benim mi haberim olmadı?
Ve son olarak:
Diyanet şöyle demiş, Diyanet böyle demiş. Sana be kardeşim? Hayatını diyanetin fetvalarıyla mı yönlendiriyorsun? Ne kadar sallıyorsun Diyaneti ki gözün kulağın onun verdiği fetvalarda?
O değil de devlet- hani olmaz da – bir karar verip Diyanet İşleri başkanlığını kaldıracak olsa ‘’ Atatürk’ün kurduğu bir kurumu nasıl kaldırırsınız ulan ? ‘’ Diye isyan edecek olanlar da inanın bugün Diyaneti topa tutanlardır.
Velhasılıkelam her zaman olduğu gibi maksat üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.
YORUMLAR
Yazılarınızı çok beğenerek okuyorum Sami bey.tam gazete köşe yazarlığı yapacak yetenek.bilmiyorum var mı öyle şeyler.bilgilenmek için iyi yazılar.elinize sağlık.tebrik ediyorum.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.