- 627 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİGARA NE KADAR ZARARLI
SİGARA NE KADAR ZARARLI
Ben bir Yeşilay’cıyım. Sigaranın zararlarını bilirim. Onun için sigara içenleri uyarırım. Onların sigaradan zarar görmelerini istemem.
Sözle her zaman ikaz ettiğim gibi, gazete ve dergilerde yayınlanan, sigaranın zararlarını anlatan yazı, makale, şiir, resim ve karikatürleri de onlara gösteririm.
Eski Sağlık Bakanımız sayın Bülent Akarcalı Sigarayı bırakma kampanyası başlattı. Emekli Cumhurbaşkanımız Sayın Kenan Evren de bu kampanyayı destekledi. “Sigarayı biz içmeyelim, dışarıya satalım, onlar ne yaparlarsa yapsınlar” dedi. Eski Tokat, şimdi Aydın Valisi Recep Yazıcıoğlu (IV Murat) Sigara yasağı başlattı. Eski Şişli Belediye Başkanımız Mehmet Emin Sungur, kazmayı eline alıp sigara reklamlarını yıktı. Sigaranın zararlarını anlatan karikatür yarışması açtı. Ve en güzellerini bir kitapta toplayarak yayınlayıp halkımıza sundu.
Benim sigara ile savaşım daha önceleri başlamıştı. Yıllarca gazete ve dergilerden sigaranın zararlarını anlatan kupürler kesip biriktirdim. Onlardan bir kitap bastırıp, sigaranın zararlarını halkımızın gözleri önüne sermek istedim. Olanaklarım elvermedi. Kupürler dosyalarımdan ve çantamdan taşmaya başlayınca bir gün merak edip sadece başlıklarını okuyarak gözden geçirdim.
19-10-1985 TAN ve SABAH: Boyabat’ta bir çocuğun kaçak sigara içerken çıkardığı yangında 35 ev yandı.
19-10-1985 YENİ ASIR: Sigara yangına çanak tutuyor.
19-10-1985 YENİ ASIR: Başkasının sigarası da kansere yol açıyor.
14-1-1986 GÜNAYDIN: En büyük katil sigara, sadece Amerika’da her yıl 5000 kişi başkalarının içtiği sigara nedeniyle ölüyor.
13-3-1986 GÜNEŞ: Akciğer kanserinin %95 nedeni sigara.
26-4-1986 GÜNEŞ: Günde 21 sigara kısırlığa yol açıyor.
21-7-1986 GÜNAYDIN: Sigara içmeye heveslenen 2 çocuk yanarak öldü.
23-8-1986 GÜNAYDIN: Bir sigara üç bin dönüm ormanı yaktı. Günde 20 sigara içenin akciğerlerinde 20 yılda 6 kg. İs oluşuyor.
26-11-1986 GAZETE: Hamilelikte bir sigara bile zararlı.
9-11-1987 GÜNEŞ: Sigara eroinden zararlı.
12-11-1987 Hürriyet: Sigara sakat bırakıyor.
31-10-1988 SABAH: Sigara yüzünden ayağını kaybetti.
9-11-1988 GAZETE: Nikotin kurbanı Mustafa budanmış ağaca döndü. Sigarayı bırakmadı, elsiz ayaksız kaldı.
2-4-1989 Hürriyet: Sigara sexe de vuruyor.
23-3-1989 TAN: Sigara erkekliği öldürüyor.
13-4-1989 TAN: Çalışırken sigara içenler daha çok kalori harcıyor.
14-6-1989 MİLLİYET: Cezaevinde 8 yıla mahkum. İki bacak, bir elden sonra kolu da kesildi. Celladı: SİGARA.
16-22 Mayıs 1989 GÖLGE ADAM: İhtiyaç halinde camı kırıp sigara içebilirsiniz.
13-19 Haziran GÖLGE ADAM: İçimizdeki canavar, Sigara.
29-6-1989 TERCÜMAN: Felç sigara içenleri %50 daha çok tehdit ediyor.
12-2-1989 GAZETE: Bebeğiniz daha zayıf doğuyor.
28-11-1989 SABAH: Sigara içenler her yıl 40.000 kişiyi öldürüyor.
Ey sigara içenler! Gözümüzü açalım, sigaranın zararlarını görelim. Ne Challenger faciası, ne Çernobil, ne Titanik faciası, ne Erzincan depremi, ne de 2. Dünya savaşı sigara kadar insanlara zararlı olmamıştır. Kendinize bir iyilik yapın, sigarayı bırakıverin gitsin...
MUSTAFA UZELLİ
YORUMLAR
Yıllar önce bırakmış biri olarak kimselere tavsiye etmiyorum, hiç başlamamış olmayı isterdim tabi ki... Gayet açık ve net sağlığa zararlı olan her şey dinen de haramdır ... Kanserin de baş tetikleyicisi, kimse kendini kandırmasın ben az içiyorum diye, yol yakınken dönün derim yanlıştan... Kutlarım...