- 580 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AVUSTURALYA ORMAN YANGINININ İNSANLIĞA DAYATTIKLARI;
Endüstriyel ve sanayi üretimlerinin yanısıra, çok daha makro ölçekteki sera gazı ve karbon salınımı oluşturan bir diğer tehlike de, uzun süre söndürülemeyen orman yangınları olduğu bir gerçek. Zira uzun süre sönrülemeyen orman yangınlarının dünyaya, yaban hayata ve insanlığa yaşamsal olumsuz etkisi de, çok çeşitli olduğuna göre İnsanlık; aynen depremlerde olduğu gibi, yaşadığımız çağda, orman yangın tehtidi ve tahribini küresel bir sorun olarak kabul ederek, küresel bir insani algı, değerlendirme, refleks ile hızla harekete geçerek, makro ölçekteki en modern teçhizat ve donanımlarla, hızla bu yangın ve tahribatlara karşı eylem birliği oluşturmalıdır. En yakın zamanda gerçekleşen bu Avusturalya kıtasındaki uzun süre söndürülemeyen, milyonlarca hektar bitki florasının ve 12 milyon yaban hayvanın da telef olmasına neden olan ve bir insani trajediye de dönüşen orman yangını, bu anlamda bir örgütlülüğü, koordinasyonu ve eylem birliğini zorunlu hale getirmiştir. Birleşmiş milletlere bağlı, her ülkenin desteklediği askeri örgütlülüğü "barış gücü" gibi tam donanımlı, uçar, yüzer ve koşar birlikleri oluşturmayı elzem kılmaktadır.
Zira, sorun ülkesel, bölgesel, kıtasal değil küreseldir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.