Darülaceze
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Her yerin bir hikayesi bir de size aksettirdiği duyguları vardır işte Darulaceze de böyle bir yerdir girdiğiniz ilk andan itibaren künyesi üzerindeki ağaçlar sizleri karşılar bu dünyadan göçen değerli yüreklerin selamını sizlere iletir.
Zihinsel engelli Özlem ablanın aşkım kuşlar diye çağırdıģı güvercinlerin kanat sesi maddi dünya ile beslenenlerin boş sohbetlerinden ruha daha iyi gelir. Güvercinlerin yemleri, tekerlekli sandalyedeki Mehmet amcaya emanettir . Mehmet amca, öyle tatlıdır ki ziyarete gelen insanlara güvercinleri ile mutlu anlar yaşatır. Elinizdeki bir avuç yemden yemek için güvercinlerin dansı görülmeye değerdir. Çok ilginçtir ki kanbağı olmayan insanların birbirine gösterdiği samimiyeti tüm canlılar da buraya gelen misafirlere guzel anlari yaşatarak sunar.
Öyle bir yer düşün ki hasret kokan kimi evlat özlemi kimi yaren acısi kimi can acısı çeken yetişkinler gençler kimi de anne kucaği sicakliğinı tadamadan buraya getirilen sevgi yuvası çocuklari.
Çarşamba günlerinin müdavimleri en güzel anlamlı bakan gözleri görmek onlarin başlarinı 10 dakika olsa da okşamak için ziyarete gelirler. 10 dakikalık sürede oradaki çocuklardan birisi oynamak için sizi seçer . Bekleme süresinden önce sizleri pencereden gözlerler mümkünse onları eğlendirici hareketler yaparak camdan size en guzel armağani olan gülümsemelerini hediye etmelerini sağlayabilirsiniz . İzlenimlerimden edindiğime göre sizdeki samimi duyguları çocuklar iliklerine kadar hissetmektedir sarıldığınızda gitmesen olmaz mı ? Sözünden sonra yutkunmanız sesinizi bir anlığına çıkaramayip " ben senin oyun arkadasinim sen çok şanslisin her çarşamba farkli oyun arkadaslarin oluyo bu çok eğlenceli değil mi? ben de musait zamanimda tekrar seni görmeye geleceğim " dedikten sonra ki bakışi inanın dünyalara bedel.. çikarsiz koşulsuz sevgi.. gel buralara sadece içindeki seni paylas mutlu et onlari ..
Ne oldum değil ne olacağim de herşeyi kazansan da beyaz bir kefenle toprağa baş koyacaksın kimi seversen sev sen ondan da ayrılacaksin diyen Ressam Şair Turan Aslanyürek Dedemizi mutlaka ziyaret edin yaninizda sevdiğiniz resminiz varsa size kara kalem ile portrenizi cizip çerçeve yaptırip veriyor. O en iyi fransiz lisesini bitirip itü yü kazanmiştir okulu yarıda bırakıp çok sevdiği ressamlık ve şairliği ile geçimini sağlamıştir zamanında evlere arabalara ve işletmelere sahipken herşeyi elinden kayip gitmiştir buna rağmen hiçbir zaman umutsuzluğa kapilmamiştir bir yerden yaşamın akısına uymuştur. Vefat eden Kiz kardesi Ayşen Gurudanın eski eşi ile evlidir bilimle sanatla güne merhaba diyen bir aileydik zaman kimseyi bir tutamadı eşimden ve çocuğumdan ayrı yillar yaşadim başta hovardalık yapip yaşamımi renklendirdim hizli bir çapkındim ama yaş ilerleyince yaptıgım haksizliklar sineme işledi o an fark edemedim ama yavrumu babasiz eşimi korunaksiz biraktim her sey benim elimde degildi yazgi böyleymis diyip sicim sicim göz yaslarini döktu akan her damla yüreğimle buluştu zaman herkesin iç yüzünü sunar pişmanlik içtedir sen bakma dişariya herkes iyi herkes mutlu vicdan ilerleyen zamanda haksizlik yapani öyle vurur ki buna ben şahidim dedi bazi cumleler sessizliğin içinde bana da bir cevapti ..!
Turan Dede bilge birisiydi burçlarla da ilgiliydi burçtaşım olan balik burcunu yerenlere de bir cevabi vardi :) tüm burçlarin ozelliklerini ve tekamüllerini en son burç olan balik burcu yasadiği icin diğer burclar onlarin dunyalarini anlayamadı diyip burç mevzusunu kapattı
Uzaklara bakti şiirlerinden okudu son olarak da nasihatıyla noktaladi :
Ben acının içinde acı yaşadim evladim unutma ki
Yalnizlik insani güçlendirir yaratıcılığını görür ve insan olabilmenin gururunu tek başina yaşarsın
çok insan gördüm içi şeytan dışı asilzade hırslarının egolarının kölesi kendini harcamamak için başkasina eziyet eden tiplerden kurtulun onlar denkleri ile mutlu olur başindan bir zorluk geçmişse bu gibiler yüzünden artık bu tipleri tanir bunlara da kanmazsın bilirsin bu turleri her yaşanti karanlık bir yolda yolunu aydınlatan ışıktır ben zorluk yaşadım ama mutluluklar güzellikler de yaşadım o yüzden yaşamıniza sahip çıkın gençliğinizin değerini bilin kendinize yatırim yapin ..
İnsanoģlu aileni yavrunu al evinde pişen gönlünden geldiği gibi poğaçani kekini hazirla bir de sevgi yuvasındaki minikler için el yapimi oyuncak bere getir senin küçücük paylaşımin burada herşeye bedel bunu yaşayacaksin burada Yaşamındaki Karanlık girdaplara kapılma sendeki derdi baş taci yapacak çok kişi var sana sunulan hayatın getirisine de götürüsüne de üzülme hangisi senin için hayırdır bunu sen bilemezsin
Sevgide kal
Yaradan seninle
Derya KUTLU