- 365 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ergenlik... akıl baliğ... ard/öyk 2020-9
erginlik...
akıl baliğlik...
ergenlik...
olgunluk...
mature...
kamil olmak...
kemale ermek...
gelişmek.
yetiştiğim muhit ve mücavir kültür merkezlerinde...
ülkemizin genel kültüründe ergenlik kavramı türlü mahiyetler seviyesinde öğretildi.
islam kültüründe akıl baliğ ve rüştünü isbat kavramları; birlikte ergenlik ile değerlendirenler vardı.
irşat etmekten rüşt kelimesi ile ergenliği aşmağı açıklamak isteyenler olur.
geleneğimizde akıl baliğ olmayı rüya görmekte ıslanmayı eşitleyenler vardır.
bu erkek yahut kadın olmaktır fikriyle kıyaslayanlar olmuştur: hem bu cinsel kimliğini vermektir gencin.
genel kültürümüz ve eğitim dünyamızda ergenlik sorunu doğru düzgün açıklanmış değildir.
dünyada ve ülkemizde durum farakat etmezdir.
büluğ çağına girmek... döl vermek ve almak çağına çocukluktan çıkmış gençliğe girmiş demektir.
erginlik yahut erin olmak sadece cinsellik nazarı mıdır ki?
sırf o ve o maksatla ergenlik açıklanmaz.
ergenliği mircea eliade’nin; bir eserinde gayet vazıh olarak açıkladığını görüyoruz.
üç ana kaide üzerinde durduğunu gördük: ergenlik ya da diğer isimleriyle zikredilmiş şeyi.
islam kültürün,
hristiyanlığın,
modern kültürün,
eski yunan kültürün,
türk devletleri kültürü.
aynı nesneyi- şeyi... açıklarken aynı anlamı başka türlü eksprese etmişlerdir.
babamın söylediği söz vardı...
"çeken öküze bir kamçıda sen vur!"
bunu bilal şimşir’in kitabında bir ingiliz şöyle söylemiştir.
" koşan ata kamçı vurmak olmaz."
şeyler türlü şeylerle mi yansıtılmıştır dünya kültüründe?
özlerin mufarakat olduğu bir alem midir bizim yaşadığımız dünya?
ergenlik...
gelişim psikolojisinin : kendi sahası içerisinde disipline ettiği teoridir.
psikoloji,
ahlak,
dinler tarihi,
ve gerçek haliyle şey.
sevgi- cinsellik, bilgi, yaşamak...
üç temel içgüdü:
barınmak, üremek, korunmak.
sevgi, yaşamak, bilgi...
sevgisizlik, ölüm, cahillik olumsuz olarak sevginin, yaşamanın, bilginin aksidir.
değerler teorisi yine bu üç ilkeyle disiplin kurmuştur.
ergenlik çocukların gençlerin ve yetişkinlerin ortak sorunudur.
bireyin cinselliğini yaşaması yahut frenlemesinde doğa, tanrı, toplum yasalarıyla uzlaştırmasıdır.
yaşamak, ölmemek için yaşamak, ölmekten korkmadan ölmek. ölmemek için ölmemek: yaşamak.
ehil olmak. olgun zihin sahibi olmak. kemale ermek. bilgisiyle davranması sorun yaratmaz bilakis rahat ve huzur temin eder kişiye.
erginlik...
ergenlik akıl baliğ olmak.
hapis’anesiz,
hasta’nesiz,
belasız,
bir hayat demektir.
yalçıner yılmaz
960toki çanakkale
13-01-2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.