Y A S S A Ğ
Kim koydu bu yasağı ben koydum. Ben yaptım oldu, olur mu, olmaz. O zaman, açıklamalısın. Sen kimsin, ben: düşünen insan. Geleceği, tarihin karanlığından kurtarmak isteyen bir vatandaş. Birazcık şair, yazar, yağdı yağmur çaktı şimşek sen de mi ... dedikleri tarzdan, birazcık internet soytarısı, birazcık talihsiz, birazcık deli, lakin çok merhametli ve saf. Hiç mi yumruk atmadın, attım, ne zaman, ilkokul 3 de, ortaokul 2 de, üniveriste 1,5 da. Eee şimdi, ne yumruğu silah alacağım sanırım, lakin korkuyorum, neden, çünkü; bir defa kurşun sıkarsam ihtimal seri katil olurum. Sallama oğlum, sallama çayların tadı olmuyor, o yüzden demlikten içmeli çayı.
La havle, çav bella. Burada bir ibare eksik, ilham gelirse üç heceli, ekseri sağçılığı, faşizmi veya saf ırkıcılığı tamamlayacak iki kelime daha lazım.. gün gelir onu buluruz.
Onlar ne demek yani, ne olduğunu yazarsam beni kurşuna dizersin. Çok mu kötü anlamları. Ahlaksızlık, insansızlık ve dahi tengrinin bile bilemediği, daha dünyada görülmemiş ve duyulmamış anlamlar içeriyor. Çok çok vahşi. Ölüm; yanında çocuk kalır. lakinunutma hiçbir tarih bugünden yargılanamaz ola ki ibret alına. İbret alınmazsa tekerrür eder durmadan. O yüzden tarih bir bakıma, karanlık bir ilimdir, tehlikeli ve ölümcüldür, buradaki tarihte yalınız dikkat edelim sen ve ben ekseri etkisiz elemanızdır. bu tarih hanedanlar, peygamberler, lordlar, beyler vb tarihidir.
Çocuk ne demek: "Bu devirde" toplumun alt ve orta gelirli aileleri tarafından ve dahi dünyaya getirilen canlıya yapılan sorumsuzluk demek. Sorumluluk alanlar için ne dersin? Uzun hikaye… kimi baba olmakister, kimi anne, kiminde ihtiyarlar bekler torun, kiminde çocuğun olmazsa tadı mı çıkar hayat endişei, kadınlarda farklı erkeklerde farklı tezahür eden karışık duygular..
Üst gelirliye bir bir şey yok, anne şevkati, baba merhameti, eğlencelik vakit geçirmelik, kalpleri titreten, yaşam enerjisi veren dünyanın en tatlı şeyi, güvenç, gurur, istikbal demek.
Bilir misin çocuk katli nedir? Tarihe mi döndük şimdi yani? Tarihsiz olur mu üstad, ayıp ettin.
"Ve her kimesneye evlâdımdan saltanat müyesser ola, karındaşların nizâm-ı âlem içün katletmek münâsibdlr. Ekseri ulemâ dahi tecviz etmiştir. Anınla âmil olalar." Kanunname .
1. Murad, kardeşleri Halil ve İbrahimi öldürtü.
Daha sonra oğlunu Bursa Sancağına göndermiş, oğlu da tahta göz koyunca onu da idam ettirmiştir.
1. Bayezıd kardeşi İbrahim’i öldürtü.
2. Murad, amcasını idam ettirdi. 13 yaşındaki kardeşi Şehzade Mustafayı İznik dışında 1423’de idam ettirdi.
Fatih Sultan Mehmed.
Fatih henüz kundaktaki 6 aylık kardeşi Şehzade Ahmed’i 1451’de Edirne’deki sarayının hamamında boğdurtarak öldürtmüştür.Daha sonraları halkın büyük tepkisini çeken Fatih, cinayeti işleyen celladı Evranoszade Ali’yi idam ettirerek tepkileri dağıtmıştır.Cem sultan olayları başka bir facia.
Yavuz Sultan Selim.
Babasını tahtan indirip yerine geçmesi ve Osmanlı Devleti’nin hazinesini en çok dolduran padişah olarak bilinen Yavuz Sultan Selim, Fatih Kanunnamesini kullanarak 16 Aralık 1512’de, Şehzade Mehmed, Şehzade Musa, Şehzade Orhan, Şehzade Emir ve Şehzade Osman adındaki beş yeğenini, 1513’te diğer iki yeğeni Şehzade Mustafa ve Şehzade Osman’ı, yine 1513’te kardeşi Şehzade Korkut’u, 1518’de yeğeni Şehzade Kasım’ı boğdurtarak öldürtmüştür.
3. Murat.
Kanuni Sultan Süleyman’ın torunu olan III. Murad, kardeşleri Şehzade Mustafa, Şehzade Osman, Şehzade Süleyman, Şehzade Cihangir ve Şehzade Abdullah adındaki beş kardeşini Osmanlı tarihinin en önemli ilim insanları Mizancı Mehmed’in, Kamil Paşa’nın ve annesinin etkisiyle 1574’de Topkapı Sarayı’nda boğdurtarak tahtın tek varisi kalarak padişah olmuştu.
3. Mehmet
Bir defada en fazla hanedan mensubunu katleden padişah olarak kayıtlara geçen III. Mehmed, tam tamına 19 kardeşini taht uğruna katlettirerek büyük bir kıyıma imza atmıştır.
Selanikli Mustafa Efendi ve Salomon adlı bir saray doktorunun şahit olduğu söylenilen olayda III. Mehmed 19 kardeşini el öptürmek için çağırtmış ve bu bahaneyle kardeşleri Mustafa, Osman, Bayezid, Selim, Cihangir, Abdullah, Abdurrahman, Hasan, Ahmed, Yakub, Alemşah, Yusuf, Hüseyin, Korkut, Ali, İshak, Ömer, Alaaddin ve Davut’u acımasızca boğdurtan III. Mehmed, ilerleyen yıllarda Celali ayaklanması sırasında kendisine karşı gelen oğlunu da idam ettirmiş.
(Araştırmacı notu:3. Mehmed konusunu ekstradan araştırılmalı. )
.
.
.
Diğer dönemleri de sen araştırmalısın. Meram belli midir? Tarihin taht karanlıkları, devlet için denilerek ekseri kendi için yapılan katliamlardır. Nedenleri veya bahaneleri de bakış açısına göre değişebilir. Kimi kabul eder, kimi etmez ancak belirttiğim gibi ibret alınmalı. Bu tür olaylardan insanlığı kurtarmak için tüm dünyada zamanla kansız seçimler denilen döneme çok kanlar dökerek geldik.. Yine de günümüzde doymayan bir kan ve mal ve mülk ve taht sorunları umuyorum ki yeni doğacak çağdan önceki en karanlık zamanlar gibi..
İstersen bir dünyayı turlayalım. Kıta kıta ve türlü türlü vahşeti gördükçe çözüm arayalım..
Cumhuriyet dönemine geçtiğimiz birinci dünya savaşı sonrasında da benzer mücadeleler vukuu bulmuştur. Sanki kan dökmek insanlığın vazgeçilmez bir şartı gibidir. Zaman ilerledikçe ve hatta zaman içinde kansız öldürmeler de zehir, yasal tecrit, hastanede fiş çekme, delirmeye mahkum etme vb gibi..
Tarih çok mu kötülük dolu üstad? Güzellikleri de var çekirge.. Sahi mi, onlar ne ki.. Güzellikler büyük kan deryası içindeki küçük adacıklar yine de.. Kızılderilerin bir sözü geliyor gibiydi aklıma lakin, Kızılderili tarihine bakınca da aynı döngü var.
Peki nasıl olacak bu iş? Bilemiyorum. Z kuşağından sonra bir resetleme olabilir belki dünya tarihini. Bizler ara kuşak ara nesilleriniz.
Peki, ülkemiz için umut var mı üstad?? Umut şimdilik yasak kardeşim. Yassağ.
Dinlerde huzur arasak, sorgulayan düşünen insan için dinde de huzur yoktur kardeşim.Dini sistemler ve dahi öngörü ve kurallar bile miadını doldurmuştur..
O zaman ne yapalım?
Hayal kur kardeşim. Parasız hayale birkaç şair önerebilir misin. Güldürme beni.. lakin; Ömer Hayyam’ı oku, Bekri Mustafa’yı araştır, Neyzen’i oku,
Ne yani içelim mi üstad? İçmeden de olunur. İçen tırpanlar, içmeyen biçer döver gibi ayırır. Lakin ona da mazot benzin enerji lazım makineye..
Yine geldik, robotik gelişmelere…
O değil de çekirge. İnsanların kendinden yüzlerce binlerce yıl önce yaşamış insanlara tabii olmasına mantığım el vermiyor. Elbette önce taklit eder insan, tahkik ise sana bana vatanıma kalmış..
O zaman tahkik edeyim üstad. Yasak kardeşim, yassağ.
Üstad ya hu, he çekirge..
Bir de şu cinsiyet meselesi var. LGBT’liler deniyor.. Vallah kafa durdu. bir kesime bakarsan, katli vacip onların, bir kesime bakarsan, zorla ameliyat yaptırırlar, bizim anayasa mahkemesine bakarsan görevlerini diğer cinsler yani erkek ve kadınlar gibi dörtlük dörtlük yapsa aynı sınavlara girip başarılı da olsalar; olmaz kardeşim yassağ diyor.
Peki, neymiş gerekçeleri olmaz demelerinin? Gelenek, kültür vb.. Ne diyosun, onlar nedir? Bir şey diyemem, onlara birer tane onlardan çocuk ve torun dilerim.
Cinsiyet demişken üstad, he çekirge.. şu robotik insanlar, kadın ve erkek yaşantısında nelere yol açabilir. Neye yol açsın, kadın dırdırından bıkan kadın robot sipariş eder, erkek istemeyen erkek robot. Lakin robotların hakları konusu bile tartışılmaya başlandı..
Hak ve hukuk önemli kardeşim. Onlar ne be üstad, yassağ çekirge, yassağ.. kapa çeneni, otur kıç üstü..
www.mynet.com/osmanli-devletinde-kardeslerini-katleden-padisahlar-190101077197
YORUMLAR
Rüyamda gördüm, Warp teknolojisine sahip, çok gelişik uygarlıklar vardı. İyileri de var, kötüleri de... Bir de bunların nizamından sorumlu konseyler, kurullar. Antlaşmaları gereği, insanları kendi haline bırakmış vaziyetteler. Gelişmemizi bekliyorlar ama bundan çok umutsuzlar. Hayvanları yedikleri, tükettikleri, eziyet ettikleri yetmiyor gibi, bir de hayali sınırlara bölmüşler dünyayı, birbirlerini yerken konsey kurallarına baş kaldıran, kibirli uygarlıkları da besliyorlar argümanı ile pek de hazzetmiyorlar aslında bizden. Ve çok kızmışlar gezegenimize attığımız atom bombalarına.
Bütün bunları anlattıktan sonra da sana bir chip takacağız ve artık hayvan tüketmeyeceksin. Yaşamak için buna ihtiyacın olmadığını biliyorsun dediler. Sonra bir bir o güne kadar ki yediğim hayvanlarla konuşturdular beni. Ne konuştuğumuzu ne sen sor ne de ben söyleyeyim. Sonra ter içinde ve ishal olarak uyandım. Bir şarkıda da dediği gibi ''uyumadan uyandım'' ve o gün bu gündür et yemem.
Huzur ve sevgi diliyorum tekrardan.
Konsantre Karanlık Madde tarafından 1/14/2020 12:43:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
Tarihin karanlık dehlizlerinde,
Koca bir TARİH BARINIYOR
nice sevgiler saygılar kardeş
Yinsani
Yinsani
Harem kurup işin içinden çıkamayınca devletin bekası için katliam yapılmış. Sürekli kardeş kanı dökmek yerine çok eşliliğe bir dur denilse idi belki de bugünlere gelinmezdi. Cariyelerden olma çocuklar cariyelerin kendi milli duyguları ile illaki katkı almışlardır. Sonuç olarak şehzade bile olsa bir insana annesinden daha yakın kim olabilir. Kan,soy falan filan deniyor ama cariyelerin tamamı yabancı uyruklu olunca biz tüm dünya ile kardeş bir soyun yönetiminde geçirmişiz onca yılı. Aslolan kansa kendi ırkından kadınla evlenip sultan yapacaksın sonra da kendi kültürüne göre eğitim vereceksin.Neyse kendi dönemi içinde değerlendirecek olursak bu tüyler ürperten katliamlar için geçerli nedenler sunulacaktır.
Şu robot işini sevdim bu arada :))
Sevgilerimle...