- 1218 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Umutcan Sarıkaya
Esenyurt Üniversitesi Öğrencisi Umutcan Sarıkaya: “EĞİTİM KAFAYI GELİŞTİRMEK DEMEKTİR.
BELLEĞİ DOLDURMAK DEĞİL.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
UMUTCAN SARIKAYA- İsmim Umutcan SARIKAYA 1999 Yılında Tokat’ın Turhal ilçesinde doğdum. İlköğretime Atatürk ilköğretim okulunda başladım. Ortaokulumu Ahmet Dinçer ortaokulunda tamamladım. Liseyi Turhal Endüstri meslek lisesinde makina bölümü okudum. Şu anda İstanbul Esenyurt Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik 2. Sınıf öğrencisiyim
SORU-Sağlık sektörünü seçmenizin nedeni ne?
UMUTCAN SARIKAYA- Sağlık sektörünü ve bilgisayarı sevdiğim için bu bölümü tercih ettim insanlara hizmet etmeyi seviyorum ve bir sağlık çalışanının olacağım için insanların hayatına bir nebze dokunacağım için kendimle gurur duyuyorum her sağlık çalışanı ülkemiz için çok önemli bir yerde yer almaktadır.
SORU-İstanbul’u tercih etmenizin özel bir nedeni var mı?
UMUTCAN SARIKAYA- Hayır özel bir nedeni bulunmuyor puanım biraz düşüktü ve istediğim bölümü riske atmamak ve zaman kaybını önlemek için özel okulu tercih ettim tabi İstanbul olması benim için daha avantajlı İstanbul’da her milletten ırktan insan yaşıyor ve herkesin yaşam tarzını görüyorsun ne zorluklar çektiklerini avantajlarını.
SORU-Sağlık alanı istihdamın yüksek olduğu alan gene de işsizlik kaygısı yaşıyor musunuz?
UMUTCAN SARIKAYA- Tabi ki Sağlık sektöründe işsizlik kaygısını yaşıyoruz son dönemlerde sağlık sektörüne büyük ilgi duyuluyor ama ülkemizde sağlık yönünden büyük bir ilerleme yaşıyor Şehir hastaneleri çoğalıyor ve sağlık sektöründe işsizlik önceki dönemlere göre bir nebze azalmış durumda ama işsiz kalmayacağımız anlamına da gelmiyor.
SORU-İstanbul da öğrenci olmak zor mu? Siz zorlukları nasıl aşıyorsunuz?
UMUTCAN SARIKAYA- İstanbul da üniversite okumak bir öğrenci için çokta iyi sayılmaz maddi yönden hayat diğer şehirlere göre 2 kat daha pahalı fakat burs olanağı bakımında son derece iyi çeşitli kurumlardan burs olarak zorlukları aşmaya çalışıyoruz birde ulaşım sıkıntı İstanbul’ da eğer okuluna yakın değilsen dersin başlamasına en az 2 ile 3 saat önceden uyanman gerekiyor.
SORU-Gelecek planlarınız neler?
UMUTCAN SARIKAYA-Geleceğe dair planım okulumu bitirip kpss ile atanıp mesleğimi yapmak ve mesleğimi yaparken de dışardan ticaretle uğraşmak.
SORU-Gençler genelde çekingen ve iletişim kurmaktan uzak siz ise girişken inşasınız bu size ne kazandırıyor?
UMUTCAN SARIKAYA- Her şeyin başı kitap okumak kitap okuyan kişi girişken olur, yeniliklere açık bir kişi olur ve iletişimi kuvvetli olur yani kitap okumayan bir kişi içine kapanık olur iletişimi zayıf olur bir çok konuda cesareti olmaz korkar yeni şeylerle karşılaşınca.
SORU-Lise ve Üniversite arasında ne farklar gördün?
UMUTCAN SARIKAYA- Bence lise bizi yavaş yavaş hayata hazırlıyor üniversiteye geçtiğimizde başka şehirde yaşamaya başlıyorsunuz yeni kültürler öğreniyorsunuz artık kendi ayaklarının üstünde durma vakti geliyor sorumluluklar artıyor yavaş yavaş hayatı öğrenmeye başlıyorsun.
SORU-Bölünüzü tercih etmek isteyenlere tanıtır mısınız?
UMUTCAN SARIKAYA- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik bölümü Kamu ve Özel sağlık kurumu ve kuruluşlarında ‘’Tıbbi Sekreter’’ unvanı ile Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarının poliklinik ve klinik bilgi işlem hizmetlerinde, hasta kayıt ve kabulde, insan kaynakları biriminde, merkezi tıbbi arşiv hizmetlerinde çalışabilmektedir.
SORU-Başka ne anlatacaksınız?
UMUTCAN SARIKAYA- Öncelikle herkesin kitap okumasını tavsiye ediyorum kitap okumak insanı geliştirir ve öz güvenini artırır.
Her öğrencinin mutlaka üniversite okuyup ülkesine hizmetler etmesi gerekmektedir üniversite insanın hayat bakış açısını değiştiren bir ortamdır.
EĞİTİM KAFAYI GELİŞTİRMEK DEMEKTİR.
BELLEĞİ DOLDURMAK DEĞİL.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.