- 998 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ölüm Kötü Birşeydir
Sylvia Plath, Virgina Woolf, Kurt Kobain, Robin Williams ve daha niceleri kendini öldürdüğünde kimse "Bu, ülkenin ayıbı" falan demedi...Elbette onların ölümüne, farklı sebeplerle, birçok insan üzüldü ama suçlamalar, öfkeli söylemler vs vs havalarda uçuşmadı...Bir kişi intihar ediyorsa bunu saygıyla karşılamalıyız çünkü o insanın ruhunda, zihninde dayanamayacağı kimbilir neler oluyor bilinmez...
"Ölüm kötü birşeydir " düşüncesi bizim olayları ele alışımızı çok değiştiriyor, düşünmemizi kısıtlıyor, anksiyetik tavırlar, korkular, abartılı duygusallık halleri vs vs yaratıyor...
Oysa ki ölüm bizim kaderimiz ve ne demiş dedelerimiz "Kaderini sev" 😉🙃
Kötü olan şey , düşkün olmak, sefil olmak, buhran acı ızdırap içinde kıvranmak vs vs...
Ölüm geride kalanlar için üzücü, giden için özgürleştirici...
Fatih Akın’ın son filmi "Altın Eldiven" . Berlin Film festivalinde bazı eleştirmenler ağır eleştirmiş; şiddet sahneleri şu bu...
Birisi boş bir porselen tabağı çatalla çizdiğinde çıkan ses sizi böyle tarifi zor bir şekilde ıyyy diye acaip rahatsız eder ya; filmdeki bazı sahneler o his ve artı üzüntü hissi falan veriyor.. Ama yönetmeni hiç mi hiç eleştirmem ben şahsen, eline de sağlık gerçek olaylar neticede...Yapacak birşey yok, ayy korkunç diyip gözünü kaçırsan da gerçek... Dünyanın dört bir yanından her devirde acılar fışkırmış... Ne yapalım diyorsunuz????
Dünyayı ve insanları kurtarabilmek diye birşey yok... Ders çıkartabiliriz, kötü birşey iyi birşeylere vesile olabilir bilemeyiz.. Mesela bu rahmetli öğrenci kızın intiharı bir nebze de olsa toplumsal dayanışmayı, yardımlaşmayı hatırlatmış, canlandırmış olabilir belki, bu da iyi birşey tabi...
Yine de çocukları öyle bir yetiştirmek gerek ki içten motivasyonlu insanlar olabilsinler; birileri onlarla alay ettiğinde alınıp gocunmamayı öğrensinler...kendilerine bel bağlayan olsunlar vs vs... insanların sana tavrını sen belirleyemediğinde yıkılmamalısın vs....
Üniversitelerdeki yemek mevzuu bilmiyorum... Benim zamanımda bir öğle yemeği vardı yemekhanede Marmara’da o da paralıydı... Hem okula gidip hem çalıştım birinci sınıftan itibaren hatta lisede bile ufak tefek işler yapıp kendi paramızı kazanıyorduk arada...
Şimdi öğrenci hem çalışsın hem okusun mu olur mu yazıktır vsvs... Elbette çalışsın da mutlaka.. Nüfus çok fazla, hayat daha pahalı, iş az ... şimdi öğrenci deyince yardım edelim koruyalım kollayalım vs tamam da ama öğrencilerin yarısı belki de daha fazlası okumaya öğrenmeye çalışmaya pek de gönüllü değil. Hasbelkader bir ünv girmişler işte bu ünv bolluğunda.....
Gelecekleri ne olur bilmiyorum ama nüfus planlaması; meslek okullarının artması; olur olmaz işlere ünv diploması şartının getirilmemesi ve ünversite açılmasının durdurulması benim çözüm önerilerim..
(Kızımın Kaleminden.. Paylaşım)
YORUMLAR
Yazının sahibi bana Allah ın emaneti olan tek evladım.Aslında özel bir üniversitede bölüm koordinatörü. Branşı İngilizce öğretmenliği..Yani edebiyatla bire bir ilgisi olmasa da yazmayı seviyor anlaşılan. Çokta güzel yazıyor. Samimi içten sıcak tarafsız ve çeşitli açılardan bakarak işliyor konuyu..Doğduğu günden bu yana birlikteyiz..Benden aldığı özellikleri de var tümüyle kendine ait çok özel yanları da..Bir anne-kızdan çok öncelikle iki ayrı özel birey olarak gördük birbirimizi..O Lise Çokta güzel yazıyor diyor ama ilkokuldan itibaren harçlığını kendi çıkardı..Biyografisini yazmaya kalksam okunası bir kitap olur..Hayat hep güzel hep iç açıcı renkleriyle çıksın karşısına dilerim..