- 360 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
15 TATİL NE ZAMAN 2020
15 TATİL NE ZAMAN 2020
’Bu yazıya neden bu başlık?’ sorusunu sorduğunuzu duyar gibiyim. Neden mi? Çünkü; öğrenci, öğretmen, veli, turizmci, aile büyükleri... Hepsinin cevabını merak ettikleri soru bu? Öyle ya herkes planını ona göre yapacak.
İlk önce, ilk kez bu yıl uygulamaya geçilmiş olunan iki tane ara tatil var. Biri 18-22 Kasım tarihleri arasında uygulandı, diğeri 15 Tatilden sonra yani ikinci dönem -13 Nisan’da- yapılacak. Dolayısıyla yine ilk kez bu yıl 15 Tatil adı üstünde 15 gün olacak. Eğitim-Öğretim yılı ne zaman mı bitecek? 19 Haziran’da. Yaz tatili ne kadar mı sürecek? Uzun, oldukça uzun: Tam 11 Hafta. Yaşa yaşa bitmez. Bilim, kültür, sanat, spor, gezi, fuar gibi etkinliklerinden dilediğine katıl. Bol bol kitap oku, hayal kur. Unutma Hayal kurmak geleceği makro ölçülerde yaşama isteğidir. William Russell “Büyük işler, büyük hayaller kurma özelliği olan insanlarca başarılmıştır” der. Hayaller hayat tarlasından geçerken elimizden toprağa düşen tohumlardır. Tohum ve tarla için de çabalamanız gerekir ki hayaller gerçek olsun.
Hayalleriniz sizin yürek gücünüzü gösterir. Bir insanın yüreğinin gücünü anlamak için sadece yaptıklarına değil, yapmayı istediklerine de bakmak gerekir. “Hayaller bizim kim olduğumuzun aynasıdır” der Barbara Sher. Esaret altındaki insan özgürlüğü hayal etmeli ki yüreğinde şahlanış gülleri açsın. Aç insan ekmeği olmayan değil ekmeğin hayalini kuramayan insandır aslında. Bunu birçok durum için genelleyebiliriz.
Kısacası 15 Tatil olarak bildiğimiz; (Sömestr Tatili) Yarı Yıl Tatili 20-31 Ocak 2020 tarihleri arasında olacak. Hafta sonu tatillerini de sayarsak tam 16 gün olacak.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.