- 686 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
BÖYLEYDİ
Madde bir:
“Bütün zeminler düzeltilecek. İsteyen istediği yerden geçecek. Geçilen yerlerin oluşturduğu basılan toprağa beton yollar dökülecek. Kalan bölümler çim olacak. Kim ki o yolların dışına çıkarsa 28 gün hapis yatacak.(Silahlı kuvvetlerde En büyük Komutan istediği bir personelinie28 gün hapis cezası vere bilme hakkı vardı.)
Emrin ikinci maddesi:
“Birliklerde de çam ve çimin dışında meyve ağaçları da dâhil başka hiç bir yeşillik istemiyorum,”
Emir büyük yerden. Birlikler de bir faaliyet bir faaliyet. İstihkâm bölükleri ellerinde testere balta, harıl harıl çamdan başka ne kadar ağaç varsa kesiyorlar. Bir çınarlara dokunmuyorlar. Meyve ağaçları da var birliklerimizde. Belli ki yerle yeksan oluyorlar.
Emir veren komutan teftişte. Gezmiş birçok birliği,
Bazı kişiler 28 gün hapis yemiş.
Sıra bizim birlikte. Toplandık.
En Büyük komutanımız konuşacak:
Birçok beylik laflardan sonra sözü çam- ve çime getirdi:
“”Beğendim birliğinizi. Emirlerim doğrultusunda gereken yapılmış. Arkadaşlar ben de köy çocuğuyum Aslında ben de ovalar da koyun güttüm. Öküzlerle harmanlar döndüm. Ama hiç bir öküzümü harmana sıçtırmadım. Sizlerden ricam hiçbir çamın hiçbir çınarın yaprağını yerde görmek istemiyorum.”
Alkışlamak yoktu bizim yetiştirilmemizde. Sustuk.
Arkalardan en arkalardan bir er el kaldırdı. Yanındakiler elini indirseler de onun eli hep yukarılardaydı.
Birlik Komutanı yerin dibine girse de, büyük Komutan görmüştü.:
“Ge l bakalım oğlum öne gel.Ne demek istiyorsun sen?
“O senin dediğin olmaz Komutanım. Biz neyin ne olacağını önceden görürüz. Eğer Öküz sıçacaksa kıçı öne çıkar bizler de önlem alır tava tutarız. Ne bileyim ben, ne zaman düşecek çamın, çınarın yaprağı?”
Ne mi olmuş O yiğit asker?
O gece hemen karacı piyade yapılmış.
Doğu da bir muharip birliğe gönderilmiş.
Şehit olmuş diyenler de var.
Eğer yaşıyorsan gözlerinden öpsün senin,
Bedri Başçavuş...
YORUMLAR
Mantığın bittiği yerde askerlik başlar diye beylik bir laf vardır ya ama takılmamak da lazım bu lafa fazla, hangi işgüzar söylemiş ise söylemiş. Biri de çıkıp şunu diyebilir askerlik mantığın en bol olduğu yerdir. Emir komuta zinciri diye de bir olay vardır ve bizim ordumuzu bu işe çok dikkate eder zaten öyle olmasa ne terör ile mücadele de ne de cephelerde başarı kazanılır. İstişare hele de askerlikte her zaman gerekli bir olgudur, Sizin göremediğiniz bir olayı daha düşük rütbeli bir asker ya da subay anlayabilir ve görür, bunu da unutmamak lazım. Ne güzel yaşanmışlıklar birktirmişsiniz kim bilir? Kutlarım yürekten Bedri Abi güzel yazınızı selam ve saygılar...
Mantığın bittiği yerde askerlik başlar diye beylik bir laf vardır ya ama takılmamak da lazım bu lafa fazla, hangi işgüzar söylemiş ise söylemiş. Bir de çıkıp şunu diyebilir askerlik mantığın en bol olduğu yerdir. Emir komuta zinciri diye de bir olay vardır ve bizim ordumuzu bu işe çok dikkate eder zaten öyle olmasa ne terör ile mücadele de ne de cephelerde başarı kazanılır. İstişare hele de askerlikte her zaman gerekli bir olgudur, Sizin göremediğiniz bir olayı daha düşük rütbeli bir asker ya da subay anlayabilir ve görür, bunu da unutmamak lazım. Ne güzel yaşanmışlıklar birktirmişsiniz kim bilir? Kutlarım yürekten Bedri Abi güzel yazınızı selam ve saygılar...
Bedri Tokul
Çok haklısın.
Ancak;
bazen kendini rütbesinin egosuna kaptıranlar da olabiliyor işte...
Selam ve saygıyla.
Abi hatırlar mısınız bilmem, başımdan geçen benzeri bir olayı anlatmıştım size. Askerlikte fazla doğrucu olmak sağlığa zararlıdır.
Keşke sonu daha iyi bitseydi ama maalesef fena bitti.
Böyle güzel yazılarına alışkınız. Bizi böyle güzel yazılardan mahrum bırakma.
Ellerinden öpüyorum abim. Sevgi ve saygılar...
VAROL Abi, çok güzel bir yazı. Çok güldüm sağolasın.
Büyük komutan ne derse o. Astığı astık kestiği kestik,,
Ağanın pohunun üstüne poh mu olur.
Saf mehmetçiğime olmuş olan.
Allah'tan "çekin lan şunu ipe" dememiş.
Yazı çok güzel. Adam yazıyor kardeşim..
Selamlar Ağabeyim..
Elden kelden öptüm..
Bedri Tokul
Söz.
Sen iyi dostsun be gardaş?
Senle konuştuktan sonra coştum işte...
Öptüm gözlerinden.
Bedri Tokul
Ne üçe kadar uyuya bilirsin
ne de beşten sonra.
Bakarsın yıldızlara
Göz kırpar sevdiğin
Bir de nasihat eder gülerek;
Nöbettesin ha
sakın uyuma...
Sevgiler Sultan.
İhtilalden dört sene sonra..
Doğduğum gün!
Annemin boynuna 9 idam yargısı asıp,
Kundağıma kelepçe değdirmiş babam..
Ve hırçınca dokunmuş göbek bağımdan hüsran...İltilah sıvazlamış sırtımdan
...
Şubat ayazı!!Görüs kabininde -ayağı terlikli- avşar kızı..
Henüz 22 yaşında .. Sanırsın Sarız Çayı'nda turna..Edasıyla, iri siyah gözlerinden akıttığı hicraniyla,tam bir memleket..Annem!!!!
..
Babam o ara ayaklarından,birde fikrinden falakalanırmış çokça!
Kalıp kalıp sabun erirmiş -buz- suya tutulan vücudunda...Kararmış akciğeri yıkandıkca...
"İhtilaçlar boğazımda kördüğüm "derdi hep..
Dimdikti daima..Ela gözlerinden delikanli pozlar keserdi etrafa..Tebeşir artığı parmaklarıyla sıvazladığı, beyaz yakalı memleket çocukları vardı..
Parmaklıklar arasından uzattığı parmağına, çocukluğum asılı kaldı...
...
Eos
Bağışlayın cüretimi!!
Bir anı ,bir anıyı sayfanıza davetsiz misafir etti
En candan tebriklerim
Ve saygım ile
Eos
Bedri Tokul
O günler mi?
Dönersek o günlere yüreklerimiz kanar,kanlarımız donar.
Öptüm gözlerinizden...