- 584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Konu Sadece Libya mı?
2020 yılına ait bir not olsun bu kısa yazımız.
Akdeniz’de doğalgaz arama faliyetlerinde Türk hükümeti Lbya hükümeti ile "Kıta Sahanlığı" anlaşması imzaladı. Tamda bu sırada Libya hükümeti kendi topdak sınırları içerisinde meşru olmayan Halfter Güçleri ile çatışmalı mücadele içerisindeydi kendisine destek veren Arap ve batılı ülkelerin imkanlarıyla resmi Libya hükümetine darbe yapmaya çalışıyordu.
Peki kimdi bu Halfter?
Kaddafi döneminde orduda Çad ülkesiyle savaşırken Libya hükümetinin cephe komutanıydı ve o savaş sırasında esir düştü. Ne ilginçtir ki şimdi resmi Libya hükümetine darbe yapmaya çalışan Halfter’e Çad hükümeti yedi bin kişilik asker gönderdi. Bölgedeki gelişmeler açısından burası çok önemli.
Da sonraki süreçte ABD hükümeti esaretten kurtarıp ülkelerine CIA’nın konuşlandığı bölgede bulunduruldu ve libya hükümeti dönemin Kaddafi gücüne karşıda darbe grişimlerinde bulundu.
Şimdi bu Halfter güçlerine yardım eden ABD-Fransa-Rusya-Yunanistan-İtalya-İsrail-Somali-Mısır-Çad vs ülkeleriyle mücadele eder resmi hükümete yardım etmet için silahlı kuvvetleriyle Trablus’a gidecek olan TSK bu ülke ile sınırları komşuluğu bile olmayan onca küresel güçlerin orada varolması kadar hakkı yok mudur?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.