- 603 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜRÜLTÜ YAPMAYIN
Bir paket sigara fiyatına 1 kitap 2 dergi alabilirsiniz mesala.
Ama içinizden okumak gelmiyor ve sizler işin kolay tarafına kaçıyorsunuz kitap fiyatları pahalı...
İçinizden gelse bir kütüphanaye üye olup okuduğunuz kitaplarla hem farklı dünyaları keşfeder. Hem kendinizi geliştirirsiniz. Kütüphanelerde kitap okuyacaksınız ya da okuyorsunuz diye para almıyor ha... Hiç gitmediğiniz için bilmezsiniz hatırlatayım dedim.
Ama zamanınız yok sizin kitap okumak için haklısınız. Elinizdeki telefonlarla sosyal medyada saatlerce kalabilirsiniz ama günde ortalama 25 sayfa okumaya zaman yok... haklısınız.
Günde 25 sayfa... 30 gün yani bir ayda 750 sayfa... 12 ayda 9.000 sayfa... Bir kitabın ortalama 150 sayfa olduğunu düşünürsek yılda 60 kitap eder ki...
Ülkemizde kişi başına yılda ortalama 60 kitap okunduğunu düşünsenize...
Neden yazıyorum bunları diyeceksiniz... Okumayan bir toplum olarak sosyal medyada sürekli abuk sabuk kırdılı döktülü ya da cinsel içerikli videolar paylaşıp izleniyor. Sonuç sokakta herkes bir saatli bomba gibi dolaşıyor. Kimin nerede ne zaman patlayacağı belli değil. Ama bakınız gazetelerin 3.sayfa haberlerine her gün bir yerlerde birileri cinnet geçiriyor...
Sosyal medya boğuyor edebiyatı. Şiir, öykü kısaca edebiyat dergilerde ve kitaplarda yaşıyor.
Sen neresindesin okumanın derseniz? Ben 2017de 57 kitap okumuşum mesala, 2018 de 46, 2019 da 44 kitap... Yeterli mi? bence hayır.
Kitaplığımda toplamı yaklaşık 3000 kitap olup, 100 yakın okunmayı bekleyen kitap birikti. Onları okuyacağım bu yıl.
Ayrıca benim "av listesi" dediğim. Piyasada şu anda yeni baskısı olmayan ancak saaflarda 2.eli bulunan okumak istediğim kitaplar listesi var. Bu nedenle internetden 2.el kitap satan sitelerde zaman zaman bu kitaplar satışda mı diye bakıyor listemdeki bir kitaba rastlarsam demeyin sevincime.
O nedenle bu yıl sosyal medyadan biraz daha uzaklaşıp okumaya biraz daha zaman ayıracağım.
Günümüzde şair ve yazarların dahi okumadan kitap yazdığı bir ortamda sizlere okuyun deme gibi bir hakkım yok. Ama okumuyorsanız az ötede oynayın. Gürültü yapmayın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.