- 429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuklara Kitap Hediye Etmek
ÇOCUKLARA KİTAP HEDİYE ETME MUTLULUĞU
“Tokat Okuyor” kampanyasında “Tokat’ta İz Bırakanlar” adı altında Tokat’ta yetişmiş 9 kişinin çizgi roman olarak anlatıldığı seri çok ilgi görmüş ve çocuklar kadar veliler ve büyükler tarafından da okunmuştu. Ben de severek okudum. Bilgilerimize yeni ve güzel bilgiler eklemiştik. Sonrasında da ilkokul çağındaki yeğenlerimize okumaları için vermiştim.
Bu kampanya çerçevesinde çocuklar da unutulmamış ve yaz Kuran Kurslarında 4-6 yaşında çocuklar için 15 kitaptan oluşan dini terimler seti hazırlanmış. Diyanetin hazırladığı bu seti valilik bastırarak okul öncesi öğrencilere hediye etmiş. Tesadüfen görerek inceledim. Müftümüz Ömer Faruk Bilgili’yi ziyaret ederek tebrik ettim. Kendisi de ilgi ile karşıladığı bizleri. “Geleceğimiz çocuklarımıza bu güzel seti hazırladığınız için tebrik ederim” dedim Seti daha iyice incelediğim zaman çocuklara boyama kitabı ve kısa onların anlayacağı şekilde Peygamberimizi ve arkadaşlarını anlattığını görünce sevindim. Kitapları inceledikten sonra yeğenlere verince çocuklar gerçekten çok sevindiler ve sarılarak teşekkür ettiler. Çocuklara, özellikle okumaya hevesli çocuklara kitaplar hediye etmek ne zevkli iş. Onların okuyarak bizden ileri olacağını düşünmek ne de mutluluk verici. Bu yüzden bu seti bastıran Vali Dr. Ozan Balcı’yı da tebrik etmek lazım.
15 Kitaplık setin arka kapak yazısında Vali Dr. Ozan BALCI, “Nitelikli bilgiye ulaşmak için okumayı seven, kitaba dost nesillerin yetişmesi ve çocuklarımızın okuma kültürüne katkı sağlaması için, Diyanet işleri Başkanlığımızın “Okul Öncesi Eğitim seti” TC. Tokat Valiliğinin 4-6 yaş Kur’an Kursu öğrencileri ve onların değerli velilerine hediyesidir.” Diyerek takdim ediyor.
15 kitap içinde neler yok ki?
40 hadis boyama kitabı
Hz. Muhammedin Hayatı
Özel gün ve geceler
Dini Terimler Sözlüğü
Yetişkin Rehberi
Hz. Muhammed ve Arkadaşları
Hz. Ömer
Hz. Ebubekir
Hz. Bilal Habeşi
Enes Bin Malik
Hz. Hamza
Hz. Erkam
Hz. Ömer
Hz. Osman
Dualar ve sureler
Cüz Kitabı
Etkinlik Kitabı
Diyanet İşleri aynı zamanda Diyanet dergisi ve Diyanet Çocuk dergisi yayınlıyor, takvimlerinin yanında Çocuklar İçin de takvimler yayınlıyor her yılbaşı hem günlük takvimler hem aylık takvimler. Çok kişi özellikle Çocuk takviminden haberdar olmuyor. Bu takvimi ben de akraba ve komşularımızda çocuklara gücüm yettiği oranda alıp hediye ediyorum. Görerek ”Bunları nereden aldın ?” diye soranlara izah ediyorum. Hediye ettiğim çocukların, Bana karşı güzel ve olumlu duygular beslediklerine şahit olmakla mutlu oluyorum. Çocukların gelişimine katkı sağlayacak kitap, dergi, takvim gibi şeyler hediye etmek çocukların ilerde bizleri unutmamasına sebep olacaktır mutlaka.
Diyanetin her hafta hutbeyi yerel gazetelere yollaması ve Tokat gazetesinin yayınlaması bizim gibi işitme engellilere de gerçekte faydalı oluyor. Bu konuda Müftü Bilgili’yi de tebrik ve teşekkür ettim. Cuma namazına gidemeyenlerde gazetede hutbeyi okuyarak faydalanabilirler.
Kitabı seven valimiz Dr. Ozan Balcı ile, okumanın önemini anlayan çocukları seven Müftümüz Ömer Faruk Bilgili’ yi bu güzel seti çocuklarımızla buluşturdukları için tebriklerimizi iletiyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.