- 372 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİLRUBA HANIM
DİLRUBA HANIM
Otuz yaşında, aklı başında, şık giyimli bir hanımefendi olan Dilruba Hanım sahneye girer, Doktor Ozan Bey’in yanına gider elini uzatır: ’Merhaba Ozan Bey, ben Dilruba. Nasılsınız?’
Ozan Bey tokalaşır: ’ Hoş geldiniz Dilruba Hanım. İyiyim, teşekkür ederim, siz nasılsınız?’ der.
Dilruba Hanım biraz geri çekilir Ozan Bey’i baştan aşağı iyice süzer ’Sizi gözüm bir yerden ısırıyor. Ama nereden?’ der.
Ozan Bey alaycı ’Bir yerden ısırdığına sevindim. Ya birkaç yerden ısırsaydı? Allah korusun paramparça olurdum ben,’ der bu arada Müslüm Gürses’ten Paramparça’ adlı şarkının sözleri çalar, Doktor Ozan Bey nakarat bitene kadar şarkıya playbek yapar. Şarkı bitince kahkahayı basar.
Dilruba Hanım ’Espri yapmanın ne yeri ne de zamanı. Sizi ciddiyete davet ediyorum,’ diye cevap verir.
Ozan Bey aynı komik ve alaycı tavırla ’Geçen gün de hastalarımdan biri beni dansa davet etmişti. Meslek etiği gereği o davete icabet edememiştim. Ama ciddiyete davetinizi kabul ediyorum.’
Dilruba Hanım ’Mahallemizdeki okulda bir müdür yardımcısı var Uğur Bey adı. Ona ne kadar benziyorsunuz?’
Ozan Bey ’Ne kadar benziyorum Dilruba Hanım?’ diye alaycı bir ifadeyle sorar.
Dilruba Hanım da sohbeti alaya alır, iki eliyle bir metrelik bir uzaklık gösterir, ’Şu kadar,’ der ve kahkahayı basar. ’Eee hep iz espri yapacak değilsiniz. Bir tane de benden olsun. ’Neyse Ozan Bey gelelim konuya, geçen gün sol kulağım çok ağrıdı, dayanılır gibi değil, zeytin yağı sürdüm,’ der.
Ozan Bey muzip ’Keşke iki de yumurta kırsaydın,’ de ve sahnedekilerle birlikte gülüşmeler olur.
Dilruba Hanım Ozan Bey’e biraz daha yaklaşır ’Ozan Bey böbrek var mı böbrek?’ der eliyle sağ tarafındaki böbreğini gösterir ’benim sağ tarafımdaki pek çalışmıyor da.’ diye devam eder.
Ozan Bey ’ Böbrek kalmadı da ciğer var isterseniz. Bir porsiyon mu istersiniz, bir buçuk mu olsun? Yanında acılı şalgam suyumu verelim yoksa açık ayran mı?’
Dilruba Hanım ’Fena olmaz. Üstüne de kaymaklı bir künefe lütfen!’
Ozan Bey çıldırır yerinden kalkar Dilruba Hanım’ın kolundan tutar ’Lütfen dışarı hanımefendi. Yoksa şiddete baş vuracağım şimdi,’ der.
Dilruba Hanım bir yandan dışarı çıkar bir yandan da ’Doktor çıldırdı,’diye bağırır. Ozan Bey hastasını dışarı çıkarır sahneye girer.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.