- 772 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Evin dikiş tutmazı
Kitap kapladigimiz günleri özledim.Çıtır çıtır yanan sobanın önünde oturur,sobanın üzerindeki ıhlamurdan bitene kadar içerdik.Işıkları kapatırdık önce.Penceredeki tülü ve perdeyi sıyırır dışardaki o muhteşem kar manzarası eşliğinde sen alırdın gitarı eline başlardın çalmaya bizde mırıldanırdık söylemeye.
Caddelerde rüzgar,aklımda aşk var
Gece yarısında,eski yağmurlar
Şarkı söylüyormuş,sessiz usulca
Özlediğim şimde,çok uzaklarda
Deli dolu günler,hayat güzeldi
Kahkahalarla,gülüp geçerdi
... diye ,diye bıkmadan usanmadan kaç kez tekrar ederdik hep bir ağızdan.
Deli,dolu neşeli günler hala tadı damağımda.En çok özlediğim içimi kıpır kıpır eden çoklardan bir tanesi bu sadece.Soğuk bir kış günüydü yine.Benim doğum günümdü.Hiç umursamaz tavrınızla içim içimi yiyiyordum.Beni zorla Güler teyzene oturmaya yollamıştınız.Bende üzgün olduğum için gitmiştim zaten.O gün orda çok ağlamıştım.Yaşanmışlıklar.yaşanamamışlıklar bir hüzün kaplamıştı beni.Üstelik doğum günümdü.Yeterince oturmuştum.Akşam oluyordu.Kalktım yemek yoktu evde.Titreyerek eve doğru geldim.Kapıyı açtım.Samet karşımda.Ev karanlık fakat mutfaktan loş bir ışık yansıyodu.Sen mutfağın kapısında
İyiki doğdun annecim dileklerin,Sametin el çırpışları,masada yanan mum o kadar mutlu olmuştum ki.Işığı açtık özenle hazırlanmış bir masa .Ortada salata ve sarımsaklı yoğurtlu makarna.Çok çok duygulanmıştım.Küçücük ellerinizle,kocaman yüreğinizle dünyanın en mutlu annesi olmuştum.Yapmış olduğunuz o doğum günü süprizi,bir doğum günü pastasından çok daha değerliydi benim için.Unutamadığın tek doğum günümdür.Orta halli bir aile olduğumuz için gün geldi yokluk gördük,gün geldi çokluk.Mutluyduk.Sonra Baran katıldı bize.Beni doğuma siz götürmüştünüz.Baranı görünce çok ağlamıştın.Üçünüzde erkek olduğunuz için bir hayli yaramazdınız.Valla ne yalan söyleyim kimi zaman bi uyusalarda azıcık dinlesem derdim hep.Kimi zaman artık otomatiğe bağlamışım Samet yaramazlık yapsa Yaşar,Samet,Baran ard arda hepinizin isimlerini söylerdim.Gülerdiniz,gülerdik.Baban gurbette çalıştığı için sen evin erkeği moduna giriyodun arada.Büyük abi takılıyodun.Tabiykide çocuk olduğun içinde bu rol sana biraz ağır geliyodu.Gel gitlerin arasına sıkışıyodun.Bunu görebiliyordum.Zaman su gibi akıyor hepimiz yavaş yavaş büyüyorduk.Keşke diyorum bazen zamanı durdurmanın bir yolu olsa,tekrar o günlere geri dönebilsek.Kahkahalarımız o eski evin rutubetli duvarlarında yankılansa.
İmkansız.Biliyorum.Hepimiz büyüdük.Herkes birer birer ayrıldı.Eğitim,iş güç derken hayatın tamda orta yerinde yapayalnız öyle bakıyorum geçmişe.Geçmiş geçmistir diyorum.Kah ağlıyorum.kah gülüyorum çoğu yaşanmışlıklara kırık bir tebessümle selam veriyorum.Tamda bu orta yaşın orta direğinde.Evimizin dikiş tutmazı,en haylazı,en merhametlisi,en güleci.İnan bende senin gibi en çok kitap kapladığımız o günleri özlüyorum.Birde Seni.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.