- 606 Okunma
- 9 Yorum
- 3 Beğeni
öyleydi
Öyleydi.
Yazın; gölgesinde oturduğumuz meyve ağaçlarımız vardı.
Kışın gürül gürül yanan sobalarımızın üstüne koyduğumuz tuzlayıp yediğimiz patateslerimiz…
Acıkınca pişirdiğimiz bulgur pilavlarımız vardı birde. Yanına kuru soğan kırdığımız…
Saçta pişirilirdi yufkamız
Almak istemeseler de “Al ıscak ye” deyip zorla verdiğimiz yoldan geçenlerimiz…
Neyimiz varsa yiyecek adına götürdüğümüz komşularımız vardı. Ölümlerde beraber ağladığımız…
Loğusalık şerbetini içmeye gittiğimizde elde örülen patiklerin mahçupca yastığının altına koyduğumuz gelinlerimiz…
Öyleydi.
Siyah önlüklüydük. Ama apaktı yakalarımız gibi yüreklerimiz.
Çelik çomak, dokuz kiremit oynardık. Dövüşsek te hemen de barıştığımız arkadaşlarımız…
Öyleydi.
Âşık olurduk. Diyemezdik. İsterdik hatıra defterini.
“Kalbin gibi bana da temiz bir sayfa ayırdığın için teşekkür ederim.” Dedikten sonda edebiyatın en anlamı şiirini yazardık.
Seviyorum ama kimi
En tatlı birisini
Nasıl anlatsam sana
İlk harflere baksana
Sekize katlanmış terden sırıl sıkmam olmuş mektuplar koyardık bazen hırkalarının ceplerine. Alırlar okurlar ama cevap yazamazlardı. Onun da Sevildiğini ışıltılı gözlerinden anlardık.
Öyleydi.
Papatyalardan fal tutardık aşkımızın adına. SEVİYOR çıkarsa sevinir, çıkmazsa başka bir papatya da denerdik şansımızı.
Yazlık sinemalara gider mavi boyalı tahta sandalyelerde otururduk. Siyah beyaz filmler izlerdik. Üstümüze yıldızlar yağar, ay göz kırpardı bize.
Öyleydi.
Esas oğlan fakir olurdu. Esas kızın babası çok zengin. Sonra esas oğlan zengin olur, kızın babası iflas ederdi. Aşk galip gelir buluşurlar, yavaşlatılmış çekimle iki âşık el ele koşarak denize giderlerdi.
Önce ağlasak ta, Sonra SON yazısıyla ayakta alkışlardık.
Şimdi mi?
Oysa şimdilerde…
Neyse boş verin!!!
SELAMVE SAYGIYLA.
YORUMLAR
Bedri Tokul
Afiyet olsun...
Sevgiler.
Güzeldi o günler siyah beyaz dünyamız şimdikinden çok daha renkli idi. Komşuluk denen güzel bir kavram vardı, şimdilerde otuz kırk katlı gökdelenlerde pek de rastlayamadığımız. Salya sümük ağlardık o beyaz camda ki Türkan Şoraylı Filiz Akınlı, Ediz Hun'lu Türk Filmlerine... Ama insanlık şimdikinden çok daha iyi sayılırdı... İnternetimiz yoktu, şimdi ki gibi face de 500 arkadaş edinip de geyik muhabbeti yapmazdık. Bir iki arkadaşımız olurdu ama sağlam olurdu, kavga da hiç bırakıp da kaçmazlardı bizi... İnsan nasıl özlüyor hem de nasıl o günleri... Yad ettik sayende Abim o günleri yürekten kutlarım...
Bedri Tokul
Güzeldi o günler siyah beyaz dünyamız şimdikinden çok daha renkli idi.
İşte o günlerin en anlamlı tarifi...
Sevgili kardeşim.
O günleri ne zaman hatırlasam gözlerim dolar,umutlarım tükenir
dalar giderim.
Teşekkürler, selamlar...
Yazlık sinemalar harici bu dönemin son bireylerindenim..Dokuztaş, çelik çomak, saklambaç, gazoz kapağı, maradonın futbolda estiği yıllardı..
İlkokul hatıra defterim hala durur:))
Lakin çok hızlı geçti be usta.. Sanki 40 yaşıma gelmeden 80 lik misali bir hayattı..
Saygılarımla..
Bedri Tokul
Bir kez daha diyeyim.
Evet... Teknoloji hayatı kolaylaştırdı.
Ama insanlığı da devreden çıkardı.
Selamlarımla Kardeşim.
Teşekkürler.
Çok güzeldi öyleydi gerçekten,
benim 1969 yılında aldığım hatıra defterimde birçok arkadaşlarım o dörtlüğü yazmıştı, hatıra defterim halen duruyor, ne kadar güzel masum yıllarımızmış meğer...
''Seviyorum ama kimi
En tatlı birisini
Nasıl anlatsam sana
İlk harflere baksana''
Tebrik ederim Bedri bey.
Saygılarımı bıraktım...
Bedri Tokul
hayıflanıp üzülüyorum Oya Hanım.
Hele bir de ölüm arada bir elini uzattıkça telaşlanıyorum.
Sağ olun.
Teşekkürler.
Saygılar.
Kesinlikle öyleydi.
İnsanlık vardı. Adamlık vardı.
"Adamın adam sevmesi
Geçti hayli zaman oldu" derdi Mahzuni.
Kesinlikle öyleydi.
Aldın götürdün oralara SAĞ OL CAN DOST.
Öptüm elden,
öptüm kelden,
VARol..
Bedri Tokul
Sen yakından tanıdın beni.
Karıncayı incitmeden çekinirim.Ancak;
Hani bir ozanın dediği gibi:
Yiğit muhtaç olmasın edebiyat adına yazılan bazı saçmalara.
Ne büyük dostsunuz sizler ömrümün son ikramiyeleri...
Öperim gözlerinizden.
Bedri Tokul
Sen ve Suat
Geçmiş mi?
Laf-ı güzaf.Öpüyorum seni
YİGİT