- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlk yardım bir can kurtarabilir...
Ankara ve Diyarbakır’da iki çocuğumuzu kaybettik, o sevdikleri sıkmalı çikolatanın 1.5 cm’lik kapağını ağızlarıyla açmaya çalışırken kaçıverdi nefes borularına.
Her ölümden dersler çıkarmamız gerektiğini ilettiler.
Eksikleri, hatalarımızı, tam anlamıyla yerine getiremediğimiz vazifelerimizi, toplumsal ya da yasal sorumluluklarımızı hatırlattılar bir kez daha.
Arka arkaya gelişen, "Tedbirsizlik, önlemsizlik, denetimsizlik" zincirinin halkasının kopuk olması böyle üzücü olaylar yaşamak zorunda bırakıyor ne yazık ki bizleri. Nasıl ki arabaya binerken emniyet kemerinin takılması hayat kurtarıyor ise.
Önümüzde olabilecek deprem gibi doğal afetlere hazırlanmamız gerekiyorsa.
Hedefe ulaşmak, önümüzdeki sınavları verebilmek için, önce niyet etmek emek, gayret gösterip, ön çalışmayı yapmamız gerekiyorsa.
Tedbiri, önlemi, denetimi en baştan planlamalıyız.
Atalarımız ne güzel söylemişler: "Tedbirde kusuru olan, takdire bahane bulur."
Bizim vazifemiz tedbir almaktır, tedbirden sonra da tevekkül etmektir. Tedbirde eksiklik ve boşluk bırakmamak, ihmalkâr olmamak, vurdumduymaz olmamak, “yazılan başa gelir, kader” sözünün uhdesinde saklı bulunan yanlış tevekkül anlayışına ve tembelliğe kapılmamak bizim vazifemizdir.
Tedbir akıl gerektirir. Müslüman da akıllı olmalıdır.
Geçmiş yıllarda iş yerinde bir iş arkadaşım yıkılıverdi yere, sara hastasıymış, hiçbirimizin haberi yok ve elimiz kolumuz bağlı bakakaldık. Neyse ki aramızda ilk yardım bilen, ne yapması gerektiğini bilen, bilinçli biri vardı. Basit olarak geçiştirdiğimiz ilk yardım, en değerli olan canımızı kurtarabileceğini görmüş, önemsemiş ve değer vermiştik ilk yardıma...
İlk yardım sorumluluk değil, yasal zorunluluk olmalı. Bir insan olarak müdehale edebileceğimiz yere kadar o kısacık zamanı değerlendirmeliyiz, bir can daha gitmeden. Öğrenmek artık o kadar kolay ki, bir tıkla ilk yardım videosu yanınızda.
Ayrıca , medyanın toplumu bilinçlendirme hususunda üstüne düşen görevleri yapması konusunda yıl boyunca devam ettirmesi gereken sorumluluğuda üstlenmeli.
Fındık, fıstık, çekirdek yerken ya da çocuğumuz oyuncak parçasını yuttuğunda, herkesin başına gelebilecek olan olaylarda, neler yapmamız gerektiğini, ilk yardımın ne denli önemli olduğunu o kısacık zamanda yapılamayan ve bir o kadar da basit olan ilk yardımın önemini anlatsın bize medya. İlk yardım konuşalım, ilk yardım konuşulsun...Medya doğru şeyleri öğretici olarak , bilinçlendirsin toplumu ve ilk yardım can kurtarsın.
"Tedbir bizden, takdir Allah’tan".
"Resûlullah’ın ve ashâbının sünneti budur."Elhamdülillah.
Lütfiye Çanacık
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.