- 838 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Mehmet Yalçın ile...
Reşadiyeli Genç Yazar ve Şair Mehmet Yalçın:”Rabbim’ güç verdikçe ilerleyeceğim ben sadece insanlara iyiliği, değeri, saygıyı aşılıyorum ve halkımın gönlüne girebilirsem ne mutlu bana.”
SORU-Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Mehmet YALÇIN kimdir?
MEHMET YALÇIN- 12.06.1999 Tokat’ın Reşadiye ilçesi Büşürüm köyünde doğdum,
İlkokul yılım Büşürüm köyünde geçti ilkokul ikinci sınıfı okulumuz kapanması nedeniyle,
Reşadiye İstanbul menkul kıymetliler borsası yatılı bölge ortaokulunda devam ettim,
Burada 5,6 yıl yurt da kaldım tabi ayrılık özlem o duyguları insan yaşayınca anlıyor ve bunların yanı sıra okulumda çeşitli faaliyetlerde de bulundum bunlar ise, izcilik kulübü, 23’nisan etkinlikleri, kıros (koşu)yarışları. Gibi birçok anılarım oldu 7 sınıfta temel gitar dersi 8 sınıfta temel bağlama dersi aldım ve daha sonrası…
Lise yılımda Reşadiye Mesleki ve Teknik Anadolu lisesinde Elektrik ve Elektronik bölümü bitirdim,
Şuanda özel eğitimlerimi alıyorum.
SORU-Müzik şiir ve edebiyata ilginiz ne zaman başladı?
MEHMET YALÇIN- Bu konuda net bir şey diyemem fakat ilkokul da öğretmenimiz tahtaya çıkarır herkesin bildiği, Maniler, Tekerlemeler vs söyletirdi özellikle bayram vb etkinliklerde.
İşte müzik hayatım böyle başladı türkü, müzik çok güzel ve duygu yüklüdür diye bilirim,
Şairlik yani sevenlerimin bana hitap ettiği Şair Yazarlık başlangıcım 7 yıl oldu
Artık bunca birikimimi kalemle kağıda dökme vaktinim geldiği inancıyla bu yola aşk ile çıktım.
SORU-.Özellikle birçok yerde Şiir (Vb) okuyorsunuz bu size ne gibi manevi haz veriyor. ?
MEHMET YALÇIN- Çok güzel bir his veriyor halkın karşısında kendi esrini okuması bir insanın gurur duyduğu andır
Halkımı çok seviyorum ve güzel yarınlar için daima güzel eserler üretmeye aşk ile çalışıyorum ve şiir gibi türkü gibi müzik gibi hele de bir çalgı aleti çalıp söylemek çok mükemmel bir duygu.
SORU-Şiirlerinizde ne tür konuları ele alıyorsunuz?
MEHMET YALÇIN- Öncelikle şunu belirteyim benim şiirden başka günlük yazılarım bazı anlatımlarım Öykü ve Hikâye gibi Roman çalışmalarım da devam ediyor… ŞİİR konusunda ise en önemli çizgim vicdan ve sevgi, saygıdır
Zaten paylaşmış oldum birkaç şiirlerim de belirtmişimdir, Vatan, Kardeşlik, Doğa, Sevgi, Saygı, Aşk, Karakter ve Vicdan bunlar gibi birçok dalda yazıyorum.
SORU- Şiir ve edebiyatta nereye gelmek istersiniz?
MEHMET YALÇIN- Çok güzel bir konuya değinmişsiniz teşekkür ederim öncelikle
Günümüzde maalesef ki her şey maddiyatta dökülmüş durumda oysaki eski âşıkları eski ozanlar şairler ve yazarlara bakmak gerekiyor benim konuda düşünce şu yönde ben kendi çıkmış olduğum yolumda ilerleye bildim kadar Rabbim’ güç verdikçe ilerleyeceğim ben sadece insanlara iyiliği, değeri, saygıyı aşılıyorum ve halkımın gönlüne girebilirsem ne mutlu bana.
SORU-Şiir ve edebiyatla ilgilenen gençler hangi sorunlar ile karşılaşıyor sizce?
MEHMET YALÇIN- Bazı gençler içe kapanıklar mesela yazdıklarını yırtıyorlar veya atıyorlar
Bazıları da kitaplaştırmak istiyorlar fakat çevre tarafları hayal kırıklıkları yaratıyor bu yüzden gençler Şiir. Türküden daha çok Rap, Metal vb yönlere akın akın etmek de buda olumsuz yönlere yol açmakta oysaki zeki başarılı gençlere sahip çıkılmalı diye düşünüyorum.
SORU-Gençler şiir ve edebiyatla ilgilenirken çok okuması gerekir mi? Okumadan da yazan çok
Bu konuda ne anlatacaksınız?
MEHMET YALÇIN- Tabi okumak lazım çünkü kelime cümle uyumu hatta yazım kuralları açısından okumak önemli
Bir diğeri ise hayatı yaşamış o ilhamlı kişiler elbette doğaçlamada yaza bilir her şey Akıl Ve Yürekte başlar iyi insanlar daima olması gurur verici.
SORU- Şu ana kadar kaç şiir yazdınız? Ve Şiirlerinizi genelde hangi ölçü ile yazarsınız?
MEHMET YALÇIN- Bu konuda şunu diyebilirim 1,000 ve 1,100 adet Eserim bulunmakta sanal ortamda 30 şiirim mevcut gerisini son aşamaları düzenlendikçe kitap şeklin de sevenlerime paylaşacağım.
Bir diğeri ise ben Serbest ve Aruz şeklinde yazmak tayım.
SORU- Şiir okumayı seven ve şiir yazan gençlere neler tavsiye edersiniz?
MEHMET YALÇIN- Şiir yazmak ve okumak çok güzel bir his herkesin bu hisleri tatmasını elbette isterim çünkü dedelerimizden bu bize büyük miras Türk Edebiyatı ve Kültürü çok değerli sahip çıkmak genç nesillere aktarmak bizim görevimizdir ve çıktıkları bu güzel sanat yolunda başarılar dilerim.
SORU- Şiir yazmaya başladığınızda kendinize örnek aldığınız bir şair var mıydı?
MEHMET YALÇIN - Hayır, çünkü iyi yazılmış her eserin sahibi benim örnek aldım kişidir
Yani şiir bir şeyler katıyorsa ben o şiiri severim ve hepsi değerli kişilerdir.
Bu güzel Röportaj için Turan YALÇIN’ Hocama çok teşekkür ediyorum birde okuyan halkıma aşk ile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.