- 775 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Zırvanâme
Üç eksik beş fazla birazda gazla
sürüyordu elif kağnısını kara geceden geceden. Bir varmıştı iki yollarda rotar. Ben dedemin beşiğini, salla başını al maaşını. Ben memurun uyanık aklı başında olanını, uyandırdım Üsküdar’da sabah çünkü. Fatihin istanbulu fethettiği yaşta uzun ince bir yoldayım. Aldı da bir yağmur. Evvel zaman içinde, dönülmez akşamın ufkundayız vakit tamam seni terkediyorum. Ya evde yoksan.
Yüz de elliyi zor tutuyorken evde sarı çizmeli mehmet ağa bir gün öder hesabı.
Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrrahman çelebi. Var sende biraz oyalan. Tavşan dağa küs, dağlarına bahar gelmiş memleketimin.
Çarşıdan aldım bir kaz. Kaynattım kaynattım kaynamaz. Karakolda ayna var. Sorma sarı çiçeğe, çiçek nerden bilecek. Haydi çocuklar aşıya. Dedem düştü beşikten. Seni sordum kavşaklarda seni sordum yavşaklara, uçan puştlara. Cinsini sevdiğim cinsine çeker, balı kaynatmakla olur mu şeker. Yıktın perdeyi eyledin viran bu şehadetler ki dinin temeli. Merhumu hiç bilebildin mi abidin, mutluluğu iyi bilirdik. Er kişi niyetine dönerse senindir, biz pide söyledik. Nikâh masasına çağır sevgilim. Bahriyeli yarim var. " Eller günahkar." Dememiştin Haydar ellere varda bize yoh mi?
Pireler tellal iken kaptı bir alageyik. Kefenimizle geldik. Hallederiz abicimciler aşkımı süpürmüşler. Deli deliyi dakkada, zaten bizde kalkacaktık, ocakta yemeğim var. Arkaya doğru ilerle, herkese benden çay, sarı saçlarından kim suçlu? Oynadım şıkıdım şıkıdım, kız hepsini okudun mu ? 🤣