- 442 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgiyi Doğru Anlayan Oğlum
SEVGİYİ DOĞRU ANLAYAN OĞLUM
Sevgili oğlum,
Sevgi kelimesi üzerine, yaşadığım bir olay, daha detaylı düşünmeme sevk etti. Anladım ki sevgi herkes farklı algılıyor. Kimisi sevmediği insanda bir şey öğrenmek ve O’nun hakkında bir şey duymak istemez iken, kimisi de benim gibi sevmese de insanlardan öğrenecek bir şeyler olduğuna inanan insanlar.
Sevgili oğlum,
Hayat benim için öğrenme ve öğrendiklerimi de isteyenle paylaşma ve bunu da severek Allah için yapma sanatıdır. Çok insan “yaptığının karşılığı yok” dese de, biz bizi Yaratanın rızası için insanlara Allah’ın bize bahşettiği nimeti, yani bilgi nimetini paylaşmakla yükümlüyüz. Buna candan inandığım için de bilgimi paylaşacak insanlar ile bir arada olmaktan mutluluk duyarım. Bulamazsam da o insanları yazarım, belki şimdi, belki yıllar sonra okuyarak faydalananlar çıkar.
Sevgili oğlum,
Geçtiğimiz günlerde tecrübeli bir gazetecinin, hayatını anlattığı nehir söyleşi kitabını okudum. Basında da genişçe yer alan kitaptan be çok şey öğrendim. Bunu da çevreme anlatarak bilgi paylaşımı yapmaktan memnunluk duydum. Aileme, akrabalara iş arkadaşlarıma bu okuduklarımdan faydalı olduğuna inandıklarımı anlattım.
Canım oğlum,
Geçen gün daha önce milletvekili ve belediye başkanlığına aday olan ama kazanamayan eski bir okul arkadaşıma da bahsedince “ ben onları sevmiyorum” dedi. Yani onların anılarını anlatmamdan hoşlanmadığını da açıkça söyledi. O zaman anladım ki, dinlemek istemeyen, öğrenmek istemeyen ve sevmediği insanlardan bahsetmek boşuna. Öyle düşünen arkadaşlar yanında anlatmayacağız öğrendiklerimizi. Çünkü anlattıklarımız güzel de olsa faydalı da olsa dinlemeyen, dinlemek istemeyen insanda rahatsızlık oluşturuyor. Bizim amacımızda kimseyi rahatsız etmek olmadığından istemeyen insanlarla sohbet de edemeyiz, eğitimde veremeyiz. Bu durumda biz sevdiğimiz işi yapmaya devam etmek ve okumaya devam edeceğiz. Sevsek de, sevmesek de insanların anılarından bir şeyler öğrenmeye devam edeceğiz. Öğrenmek, faydalı şeyleri öğrenmenin ve zamanı gelince öğretmenin ibadet olduğuna inanan insanız.
Sevgili oğlum,
Hayatta sevmediğimiz insan az da olabilir çok da. Önemli olan insanlardan faydalanmak bilgisinden istifade edebilmek. İnsanlardan faydalanacakken ya da onların adı geçtiği faydalı bilgileri sırf onları sevmediğimiz için tepki olarak dinlemezsek çok sığ kalacağımız anlamına gelir. Bu nedende dolayı da biz okumaya, dinlemeye ve anlamaya devam edelim. İnsanlardan faydalanabilirsek düşmanımızdan bile ders çıkarabiliriz. Faydalanmak amacımız olsa bile dostlarımızdan bile faydalanmayarak onları da zamanla kendimize düşman edebiliriz. Severek evlenenler ama sonradan birbirini öldürenleri bir düşün. Gerçek sevgi nasıl bir bak.
Çok insan rakibini sevmez ve O’ nunla uğraşmayı marifet sayar ama insanlar rakiplerinden de öğrenir. Rekabeti düşmanlık yapmayarak “birbirini tamamlama” olarak algılayanlar her zaman kazançlı çıkar. Anadolu’da yüzyıllarca yaşamış olan Ahilik teşkilatını düşün.
Canım oğlum,
Bence olayların çoğunun sebebi insanların sevgiyi tam anlamamaları ya da yanlış anlamaları sonucu sorun yaşamalarından kaynaklanıyor. İnsanların gerçek sevgiyi gösterememesinin sebebi de “ el alem ne der” i çok önemsemeleri. İnsanlar ayıplamasın diye sevgisini çocuklarına dahi gösteremeyenleri de çok gördük.
Sevgili oğlum,
Sevmediğin bir adamın anısını, sevdiğin bir arkadaşından dinlemek galiba insana bir garip geliyor. Halbuki insanı sevmesek de O’nun hakkında veya adının geçtiği konularda susmak en iyisi ama inat olsun diye sırf bizi kızdırmak için insanlar sevmediğimiz insanı yanımızda meth etmesi ve bizimde onlara uymamızı beklemesi de insana işkence gibi gelir. Ama anlamayan insana da ne yapabiliriz ki? Onu bunu kızdırmayı marifet sanan bunun bir engellilik olduğunu bilmeyen insana ne yapabiliriz ki?
Canım oğlum,
Bazen insanlar, “sevgi her engeli aşar” diyorlar. Bende bunu okuyunca duyunca derim ki “ Hangi sevgi? Gerçek sevgi mi insanların kalbine inmeyen beynine de çıkmayan “lafta sevgi” mi? Sence hangisi. Sevgi o kadar kendini belli eden duygudur ki o gerçekse bunun söylenmesine bile gerek kalmaz. Çünkü muhatabımız bunu anlar ve kalbinde hisseder, beyni ile anlar.
Canım oğlum,
O eğitimli arkadaşa” O’nu neden sevmiyorsun?” dediğim zaman bana “O tutarsızdı, iki yüzlüydü” falan diyorlar. Yazarların yazılarına malzeme edinmesi için herkesle iyi geçinmesi gerektiğini unutuyorlar. Başkalarını sulamadan önce de ben n asıl insanım? Sevdiğim lider nasıl insandı? Geçmişte kimlerleydi? Diye biraz da kendine sormalı değil mi? Bugün sevmediğimiz insanlar geçmişte belki de sevdiğimiz ya da gelecekte seveceğimiz insanlar olabilir değil mi? Sevgi zamanla da değişebilir. Ama bilgi her zaman insana lazım doğru bilgi her zaman insana başarı kapıları açar ki, o bilgiler sevdiğimiz insandan mı yoksa sevmediğimiz insandan mı geliyor bakmadan faydalanalım. O yüzden doğru konuşan, yazan insanları takip eder başarılı insanlar. Bundan da çok faydalanırlar. Doğru bilgiye ulaşmak için işte bu yüzden ben de farklı fikirdeki gazete ve kitapları aynı anda okuyarak faydalı bilgiyi seçmeye gayret ederim. Bunu yaparken de el aleme bakmadan kendi doğrularıma bakarım.
Sevgili oğlum,
Ben arkadaşımın olumsuz tutumundan bile kendime olumlu ders çıkardım. Herkese okuduklarımızı paylaşamayacağımızı ancak tarafsız olarak baklan ve öğrenmek amacında olanlar ile sohbet edebileceğimizi ve bilgi ve sevgimizi herkesle paylaşamayacağımızı da öğrendim. Bizim faydalı bulduğumuz bilgiyi o kişi kaynağını sevmediği için faydalı değil zararlı bulabiliyor. “Her yiğidin bir öğrenme, faydalanma ve bilgi alma stili var” çünkü. Bunlara da saygı gösterelim ki, saygı bulalım.
Sevgiyle, bilgiyle, muhabbetle kucaklıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.