- 516 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM ve HAYAT
YAŞAM ve HAYAT
Edebiyat ezeli ve ebedidir. Felsefesinde sade aşk meşk barındırmaz. Halitası haritası dünyası kimyası bildiklerimizden fazladır. Genleşen Bir tarzı vardır. Her kul onu kendince yaşar. Üst derece etkinleşir se doğası olası noktalar, hayal edilemez. Yakar bitirir veya oldurur. Yakıp bitirmesi hüsrandır. Oldurması ve yaşaması ehlin elindedir. Kişi işi bilen ise, gerçek bir yaşama sanatı doğar. Başarı, mutluluktur. Yaşam çizgisi renklenir. Kazan kepçe ateş bizim. Yakmasını yapmasını bilmek, tadı lezzeti yaratır. Üretilen süt içersin de bakteriler olmasa mayalanıp yoğurt bile yapılamaz. Mayalanma yapımı bilgiye beceriye bağlı. İlk yağmurun suyu gerek. Nedenini niçin ini bilemediğimiz çoktur. Doğal merak insanda gelişmiş ya da gelişmemiş terkibe dayanır. Mesele kıvam ısı hararet derecesidir. Her konuda bir bilen vardır. Bir birey her şeyi bilemez. Ehliyeti olan ehil olandır. Tanımak bilmek gerçeğe ulaşmak zordur. Sabır ister. Koruk tan helva yapımı sirke şerbet yapımına dönüşür. Etkilenmeyen kişi olmamış ham madde vasfını taşır. Onunla onsuz da olmaz. Zaman ve kıvam içinde olabilir. Mesele mamuldeki mikropları uygun ısı ve hijyen ortamda etkisiz hale getirmektir. Onları yok edemeyiz. Kül haline getirsek, yanarak kömürleşip kanser eder. Bu daha çok zarar verir. Sonu hüsrandır, yok oluşun başlangıcıdır. Yanmak pişmek, aş iş oldum olası var. Dibi tutmadan taşırmadan mikroptan arındırıp sindirime hazırlamak maharet tir. Bu tarzda hazırlanıp sunulan kültürün tadı olur. Adı baki olay vaki olur. İşte böylesi; unutulmaz tarihe geçer.
ARZU EDİLEN; TOPLUMA AİT OLMAK; GEREĞİNCE YETERLİ PAYLAŞMAKTIR. ASIL MESELE; AMACA ULAŞMAK. BU DÜNYA ALEMİN DE BOŞUNA DOLAŞMAK DEĞİLDİR. İSTEK VE ARZULAR HER KİŞİNİN YÜREĞİNDE ÖBEKLENEN MÜCEVHERLERİ DİR. TOPLUMU SUÇLAMAK DEĞİL AKLAMAK GEREK. BUDA AYDINLANMAK İSTER. CEZAYI VERECEK OLAN HALK DEĞİL, HAK OLMALIDIR. İNSAN KENDİSİNE DAHİ CAZA VEREMEZ. KENDİSİNE VERDİĞİ CEZA CEHALETİN KÖRDÜĞÜMÜ DÜR. BU SIRALANAN DEMELER; GEÇMİŞİMİZDEKİ YAZILANLARIN, DİLE GETİRENLERİN, SÖZLERİNDEN EDİNİLMİŞ VE DERLENMİŞ PIRLANTA KOLYELERİMİZ OLSUN. KOLUMUZ DA BİLEZİK, KULAKLARDA KÜPE AYAKTA BİLEKTE HAL HAL OLA.
_________________________GÖĞSÜMÜZDE YÜREK OLA________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.