- 469 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Milletimin Hali Bu Maalesef
Bayılıyorum bu sokak röportajlarına... Milletimin ahvalini bütün çıplaklığı ile ortaya koyuyor. Maalesef elimizde ki malzeme bu, diyorsunuz siz de... Okumuyoruz, okumayı dert etmiyoruz, okuyanlara da sanki uzaydan gelmiş gibi bakıyoruz...
Elinde mikrofon spiker soruyor. ’’Bize üç tane dünya edebiyatından klasik eser ismi sayar mısınız?’’ Saymaz mı benim vatandaşım, hemen sayıyor. ’’Anna Karenina-1 Anna Karenina-2, Anna Karenina-3’’ Vaaaav ne müthiş cevap gözlerim yaşardı... Sonra tekrar soruyor ’’Magazin programı veya evlilik programı yapan üç isim sayar mısınız?’’ Ondan kolay ne var? Hemen sayıyor ’’Seda Sayan, Esra Erol, Müge Anlı’’
Röportaj son hızıyla devam ediyor. Bayan erkek ayırımı gözetmeden soruyorlar. Maşallah benim milletime. Magazin programı sunucularını sayarken hiç biri teklemiyor, isimlerini unutmuyor. Sunucu bayanlarında koltukları kabarmıştır herhalde... Ne mutlu bize, bizi herkes tanıyor diye...
O Anna Karenina’ya üçleme yapan vatandaşa, ’’Kim yazmıştı bu Anna Karenina’yı?’’ diye sorsan belki de uyduruk bir Türk Yazarının ismini size söyleyecek... Kimden duydu ise duymuş Anna Karenina ismini, isminden başka da bildiği yok arkadaşın... Ne anlatıyor bu kitap, diye sorsan. Herhalde ’’Annelik ve çocuk yetiştirme.’’ diye de saçma sapan bir cevap da verebilir...
Tabi Seda Sayan, Esra Erol, Müge Anlı gibi isimlerde ’’Aslan benim halkım bak bak dünya klasiklerini bilmiyorlar da bizim isimlerimizi ne güzel bildiler demek ki biz de klasik olmuşuz.’’ diye de düşünüp, koltuklarını kabartabilirler... Bence sakıncası yok sadece düşünmekle kalırlar ise...
Devam edin, devam edin siz, akşamları televizyonun karşısına geçip de mafyavari, birbirini aldatan boynuzlayan erkeklerin kadınların bol olduğu ama içlerinde hiç bir İslami ve örfe, Türk Toplumuna ait motif olmayan dizileri izlemeye, hatta çocuklarınıza da izlettirin, uyuyun, uyuyun bakalım. İyi uykular tatlı rüyalar, sonradan öğrenirsiniz ülkenin altını kimler oyuyor, toplumu kimler bozuyor, bu kültür emperyalizmi nasıl bir şeymiş?
YORUMLAR
yüreğinize kaleminize sağlık hocam 👏👏👏
Maalesef okumayan bir toplumuz.Ama hakkını yemiyelim nerede dedikodu varsa dedikodulu program reyting dolu...Kültürel programlarda hep gece yarısından sonra ve sonrası aptal bir toplum olduk maalesef😪
Ahmet Zeytinci
Merhaba Ahmet bey, evet, özgün yazınızla "memleketimden insan manzaraları"nın bam teline dokunmuşsunuz.
Kutlarım.
Anna Karerina diyemeyenler de var bu topraklarda çokça.
Köy Enstitülü bir öğretmen adayı en az 150 klasik okuyarak mezun oluyormuş. Öğretmen Okulu'nda da kadrolu kütüphane memuru vardı Trabzon E.i.Öğretmen Okulu'nda okurken. Kütüphanemiz çok zengindi.
Maalesef o okullar kapatıldı. Bu ülkede düşünen değil biat eden kuşaklar yetiştiriliyor. öğrencilerimiz yıllarca dershanelere, test sınavlarına mahküm edildi. Olacağı buydu.
Kabahat halkta değil halkın aydınlanmasını engelleyenlerdedir. kimler oldukları malum.
Emeğe ve sanata saygımla...
Ahmet Zeytinci
Çok güzel, çok yerinde bir yazı. Tebrik ederim üstadım.
O röportajlara zaman zaman ben de denk geliyorum. Çok kişi "Çin Seddi nerededir" sorusunu cevaplayamadı.
Sizin de belirttiğiniz gibi o dizilerdeki rezillikler. Evli çift, erkeği veya kadını alenen ayartmaya uğraşanlar. Tüm dizi boyunca böyle. Bizim örfümüzde cinayet çıkar halbuki.
Hele o son model siyah siyah arabalar, sınırsız zenginlikler.
Valla ben 59 yaşındayım Vehbi Koç, Sabancı gibi bir kaçının haricinde sınırsız zenginlik görmedim. Hele ben 35 yıldır çalışıyorum oralara ulaşmayı bırak karnımı zor doyuruyorum.
İnsanları imrendirmek hiç doğru değil. Yanına bir kaç kişi toplayan mafya oluyor ondan sonra.
Güzel bir konuda güzel bir yazı sağol Ahmet bey.
Selamlar..
Suat Zobu tarafından 12/10/2019 1:35:11 PM zamanında düzenlenmiştir.