- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bizim için komşuluk ilişkilerinin önemi.
Birbirine bitişik veya birbirine yakın yerlerde yaşayan kişiler için kullanılır komşu tabiri. Oturduğun mahallede yaşayanlar için komşuluk ilişkileri önemlidir. Ev alma Komşu al sözü bunun ne kadar önemli olduğunu anlatmaktadır. Bu doğrultuda komşuluğun getirdiği bazı sorumluluklar vardır. Bu sorumlulukların diğer ismi de komşuluk ilişkileridir.
Bu komşuluk ilişkileri yerleşim bölgelerinde yaşayan ailelerin huzur, güven ve dayanışması açısından, önemlidir. İyi komşuluk ilişkilerinde sıkıntıların göğüslenmesi de ayrı bir öneme sahiptir. Ayrıca komşuluk ilişkilerinde sıkıntıların paylaşılması da ailelere büyük destek olmaktadır. Komşuluk ilişkilerinin güçlü olmasında diğer önemli bir etkende aileler arasındaki yardımlaşma ve paylaşım duygusudur. Bu komşular arasındaki sosyal bünyeyi güçlendirmektedir.
Kötü komşuluk ilişkilerinde ise bu durum tam tersidir. Kötü komşuluk, aileler arasında yalnızlık hissi oluştururken bu durum güvensizlik durumuna kadar gidebilir. Yerleşim yerindeki insanlar arasında ilişkilerde rahatsızlık yaratabilir.
Bunula ilgili dilimizdeki bazı deyimler de, “ Demir kapılı, tahta kapılıya muhtaçtır”, “ Komşu komşunun külüne muhtaçtır”. Komşuluk ilişkilerinin ne denli önemli olduğu en güzel şekilde ifade edilmektedir.
Dayanışma ve yardımlaşma açısından da ayrıca büyük bir öneme sahip komşuluk ilişkilerinde yardımlaşmayı ve sosyal çevreyi de komşuluk ilişkileri sağlamaktadır. En mutlu günde olsun, en acılı günde olsun komşuluk ilişkilerinin güçlülüğü en iyi şekilde hissedilmektedir. Bu zamanlar, aileler arasında duyguların ve her türlü yardımlaşmanın ne denli önemli olduğu anlaşılmaktadır. İyi komşuluk ilişkileri, paylaşımı güçlü bir yapıyı ortaya koymakla birlikte insanlar arasındaki güçlü kenetlenmeyi ortaya koymaktadır.
Buraya kadar anlatılanlar yakın zamana kadar yaşanan komşuluk ilişkilerini anlatmaktaydı. Yukarıdaki anlatılanlar doğrultusunda insanlar arasındaki huzur ve mutluluk toplum düzeyinde hissedilmekte bunun yansımaları ise yerleşim yerinin aynası olarak görülmekteydi.
Günümüzde hızlı şehirleşme nedeniyle, şehir yapılaşmasındaki çok katlı binalar komşuluk ilişkilerini bitirmiştir. Aynı apartman içerisindeki aileler arasında komşuluk ilişkileri bulunmamaktadır. Hatta aynı katta bulunan daireler de yaşayan aileler arasında dahi bu ilişkinin olmadığı söylenebilir.
Bu alanlarda komşuluk ilişkileri iyi yönde gerçekleştirilmezse de rahatsız edici yönlerinden uzak durulmalıdır. Sizi rahatsız edici davranışların, siz yaptığınızda diğer kişileri rahatsız edebileceğini düşünerek komşuları rahatsız edici uygunsuz davranışlardan kaçınmalıyız. Bize gerekli olan rahatın ve huzurun apartmanda yaşayan diğer insanlarında hakkı olduğunu unutmamalıyız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.