YENİ YİLDA DA HİÇ BİR ŞEY DEĞİŞMEYECEKTİR..
YEİ YILA YENİ UMUTLA BAŞLAMAK..
..İşte yeni bir yıla daha başlamanın heyecanı içerisindeyim ve herkesin yeni yılını kutlamak istedim . Bunun için hiçbir şey yapmadım ama istesem de yapamazdım zaten.
Bu gün pazartesi ve haftanın ilk iş günü. Yılbaşı normal tatil gününe denk geldiği için, tatil falan olmadı, bu yüzden herkes normal çalışma hayatına devam etti mecburen. Ben de herkes gibi sabah işime geldim, akşam da evime gittim televizyon seyrettim o kadar.
… Her yılbaşında yaptığım gibi iki tane bira aldım; her zaman bir tane içer yatar uyurdum ama bu yılbaşın da öyle olmadı, ikisini de içmeme rağmen bir şey hissetmedim, bir üçüncüsü de olsa içerdim rahatlıkla. İşte bir yılbaşı daha geçti gitti hayatımızdan geriye de bıraktığı olumsuz onca olaylar ve katliamlar, yargılanmadan, sadece düşüncesinden dolayı cezaevlerine doldurulan onca insanlar.
..Yeni yıl da bir şey mi değişecek?
Yok, asla değişmeyecek. Belki de artarak devam edecektir bu katliamlar, bu tutuklamalar, bu baskılar ve de bu şiddet kim bilir... Bakalım, yaşayıp göreceğiz, yaşayabilen görecektir elbette ki. Gönül isterdi ki bütün olumsuzluklar eski yılla birlikte geride kalsın, yeni yılda yeni umutlar, yeni arayışlar olsun ama maalesef bu mümkün olmuyor, çünkü siyasiler kendi iktidarlarını koruyup sürdürebilmek için buna izin vermiyorlar ne yazık ki, çünkü şiddetten ve de baskıdan besleniyorlar, durum budur..…
… Yeni yılda oynadığımız şans oyunları, ya da milli piyangoların hiçbir işe yaramadığını bir kez daha gördük millet olarak. Asker olan oğluma amorti vurmuş sanki para havadan gelmiş gibi sevindi, ’’en azından yatırdığım parayı kurtardım anne’’ dedi. O da bir şeydir en azından verdiğin para sana geri döndü, sen asker adamsın ve sana para gerekiyor ve her miktar önemlidir senin için, senin adına sevindim oğlum dedim. Yani 2012 ye de fakir ve de umutsuz girdik anlayacağınız. ’’Gene tabanlara kuvvet, ellerine ve de kollarına güç olsun’’ dedim kendi kendime.
Yılın ilk günleri, hava yağmurlu, soğuk buz gibi bir hava vardı dışarıda. Ben yine erkenden kalktım iş yerimi açmak için düşmüştüm yollara acaba bir kişi gelir mi, gelirse geri dönmesin diyerek. Geldi de. Sabahın o erken saatin de her Pazar olduğu gibi o kişi yine geldi ve ona bir tost, bir de çay verdim. Evet, bir yıl daha geçti İkinci yılın ikinci gününü de harcamaya başladık bile. Hadi hayırlı olsun. Ha bu arda,( 2012 ) Akrep yılıymış, yani benim yılım. Benim yılım olup olmadığını ileriki günlerde görürsem söylerim sizlere,şimdilik ben de bekliyorum..
.. Çok garip bir halim vardı ve ben bunu söylemekten nefret ediyordum artık. Bunca zamandan sonra insan hala ’’ben çok garibim, moralim iyi değil’’, dememeli öyle değil mi. Sorunlar, çaresizlik olmadığı sürece mutlaka altından kalkılabilir sorunlardır ama yine de ağar geliyordu bana sıkıntılarım çözünür olsalar da gene de bir yerde sıkışıp kalıyor insan. Hele de bazı şeylere geç başlamışsan eğer işte o zaman çok zor oluyor her şey
İşte ben de tamda böyle bir durumdaydım; dar bir alana sıkıştırılmış gibi hissediyordum kendimi ve resmen acı çekiyordum. Hani, bir kez daha güvenip inanmışsın da, sonrasında gelen hayal kırıklığı ve de terk edilmişsin gibi bir durumdu benimkisi.
…..Bunları yaşamak, anlatıp paylaşmak benim için çok kolay değildi aslında. Biraz utanıyor, biraz da sıkılıyordum gene mi diyerek ama olmuyor. Evet, ben hala sıkılıyor ve ben hala bir şeyi başaramamanın ezikliği içerisindeydim.
..
…Sende mi gittin ey umutlarım,
sen de mi terk ettin beni güçlü duygularım.
biliyorum, hayallerim çoktan gitmişti benden,
rüyalarım solmuş karanlıkta kaldı uykularım
bazen kopmalar oluyordu ama gene de bi umudum vardı,
gene de güçlüydüm hayata karşı.
Bak onlar da terk edip gittiler beni.
… Başıbozuk bir düzen, güçlünün ezip geçtiği bir sistem,
allanıp bulanıp parıltılı bir yaşamın ortasında ki pisliği görmezden gelip
hiçbir şey yokmuş gibi davranmak, aç değiliz, açıkta değiliz
bol bol su içip tok olduğumuzu ispatlamak çabasında olan insanlar
ama öte yandan midede ki kramplar ve ağrılarına çareler ararken
suçu hiç kendimizde aramadık, suçlu hep karşımızdakidir dedik.
İşte görüyoruz neler olup bitiyor ama hala farkında değiliz.
olacağız inşallah, deyip yaşamaya devam ediyoruz, ne deyim başka..
Gündüz Yavuz..
…