- 600 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÖĞRENCİ ÖZLEMİ .. / Hikmet OKUYAR
24 Kasım Öğretmenler Günü Şiirleri ararken Öğretmenlerin Öğretmeni Kelkitli Şair Şiir Yorumcusu Doç. Dr Dilaver Cebeci İmzalı Hun Aşkı isimli kitap kapağı ile Türkiye’m isimli düştü sayfalarıma..Efsane Öğretmen Tekışık Şiiri ve Videosu yayınlanıyordu kültür sanat sayfalarında..Tekışık ile irtibatlı okullarda, kültür merkezlerinde ve kütüphanelerde Tekışık Şiirleri okunuyordu..Ordulu Şair Cemile Düzgün, Emirdağlı Sultan Şair Rabia Barış ve Bayburtlu Torun Şair imzalı Öğretenler Günü Şiirlerini de severek tavsiye ettim. Öğretmenler Günü etkinliklerinde dikkati çeken bir durum da Fikret Görgün’ün ’’ Öğrencilerimi Özledim ’’ Şiiri idi.. Çok duyarlı bir sunumdu Eğitimci Şairin Şiiri ..Şebinkarahisar Şiir Akşamları Okuyar Şiir Sohbetleri içinde Öğrenci Özlemi ile Öğretmen duyarlılığıımla okudum, yorumladım ve Eşyoder sayfalarında 24 Kasım, 00:28’deki paylaşımı bir kez daha çok okunsun diye paylaştım:
......
ÖĞRENCİLERİMİ ÖZLEDİM.. / Fikret Görgün
*
Bilseniz, hasretlik yakar içimi. / Sınıfımın nakışını özledim.
Bu yolda ağarttım onca saçımı. / İnişini - yokuşunu özledim.
*
Girince sınıfa, gülerdi yüzüm. / Onlar ki canlarım; oğlum ve kızım.
Dikkat ile dinlenirdi her sözüm. / Gözlerini dikişini özledim.
*
Ayten’in her derste çekilir saçı. / Sanırdın, Yaşar’ın bunda yok suçu.
Düşünce Fatma’nın güzelim tacı, /Yağmur gibi döküşünü özledim.
*
Ali çok koşardı; sanki bir tazı! / Hüseyin’in çok çıkardı avazı.
Ayşe’nin gün boyu bitmezdi nazı, / Dudağını büküşünü özledim.
*
Ali Osman sıkılırdı sınıfta. / Hasretle bakardı yüzüne tahta!
Son ders zili çalıp, bitince hafta; / Keklik gibi sekişini özledim.
*
Ümmü Gülsüm her fırsatta ağlardı. / Saçlarını at kuyruğu bağlardı.
Öksüzlüğü yüreğimi dağlardı. / Mahzun mahzun bakışını özledim.
*
Tuğba’nın sevimli, seyrek dişleri. / Ne kadar tatlıydı o gülüşleri…
Mehmet Emin düşürünce fişleri, / Telaş ile takışını özledim.
*
Leyla bebeğini alır sırtına, / İki gider, bir bakardı ardına.
Veli’yi görseniz, sanki fırtına! / Yokuşları çıkışını özledim.
*
Fatih soru sorar, çetin mi çetin. / Merve’ye gülmekten yerlere yatın.
Teneffüste, bazlamayı Ahmet’in / Hızlı hızlı tıkışını özledim.
*
Salim, çantasını açardı tetik. / Yatardı kitaba kaşları çatık.
Sanki çıkarırdı tarladan kütük! / Okumayı söküşünü özledim.
*
Az mı yolda kaldık çamurda, karda.. / Adardım canımı, bu güzel yurda.
Şimdi hasret kaldım, düşünce derde. / Hem yazını, hem kışını özledim.
*
Fikret’im o günler hayalmiş meğer. / Her akşam üstüme bir hüzün yağar.
Sanki güneş bile daha geç doğar ! / Mevsimlerin akışını özledim…
*
Fikret GÖRGÜN
24.Kasım.2019. ESKİŞEHİR
......
Fikret Görgün Kimdir ?
Medyada paylaşılan kayıtlara göre, Fikret Görgün;
’’ 01.12.1956 tarihinde Eskişehir ili, Seyitgazi ilçesi, Bardakçı köyünde doğdu. İlkokulu köyünde bitirdikten sonra, tahsil hayatına Eskişehir’de devam etti. Sırasıyla Osmangazi Ortaokulu, Atatürk Lisesi ve Eğitim Enstitüsü matematik bölümünü 1978 yılında bitirdi. 1.7.1979 yılında Trabzon ili Çaykara ilçesi Ataköy Ortaokulu’nda göreve başladı. Daha sonra, 1980-1983 yıllarında Eskişehir Mihalıçcık Obruk Ortaokulu’nda bir yılı öğretmen, iki yılı okul müdürü olarak çalıştı. İlk ve son mezunlarını veren Obruk Ortaokulu kapanınca; Sivas’ın Gemerek ilçesi Keklicek Ortaokulu’na okul müdürü olarak atandı. İki yıl da burada çalıştı. 1985 yılında Eskişehir Sivrihisar Okçu Ortaokulu’na atandı. Burada yedi yıl çalıştıktan sonra yine kendi isteğiyle Alpu Sakarıkaracaören Ortaokulu’na atandı. Burada da beş yıl okul müdürü ve matematik öğretmeni olarak görev yaptı. Çocuklarının öğrenim durumu gereği okul müdürlüğünden ayrılarak matematik öğretmeni olarak, 1997 yılında Eskişehir Vali Bahaeddin Güney İlköğretim Okulu’na, üç yıl sonra da Adalet İlköğretim Okuluna atandı. 2008 yılında kendi isteğiyle emekli oldu.
Lise öğreniminden sonra şiir yazmaya başladı. Şiirleri bazı dergi, gazete ve antolojilerde yayınlandı. Girdiği yarışmalarda dereceler kazandı. Şiirleri Osmangazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı öğrencisi Ümit Karakoç tarafından bitirme tezi yapıldı.
Şiir dışında hikâye çalışmaları da bulunmaktadır.
Eskişehir Şairler Derneği üyesi olup, evli ve iki kız babasıdır.
........’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.