- 746 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALİ BALİ
ALİ BALİ
Ne yaptı ne yapmadı bizim Ali. İn dediler indi. Bin dediler bindi. İnerken binerken köşeyi döndü, oldu cin Ali. İşine geldi dişine geldi. Boşuna gelip gitmedi Ali. Torbayı doldurdu kokusu duyuldu be Ali. Yanarım Ali’nin zülfikarı şahlanıp tepemizde salınacak hesap günü gelince. Bu kadar da Ali cenap olunmaz ki canım. Kendimiz e zincir vursak dursak. Otursak, kımıldama dan demeden uslansak. Acaba indirirler mi, bindirir ler mi tutarlar mı yutarlar mı.Ne olacaksa olsun canım. Bundan daha nem kaldı. Yapılmadık yollar satılmadık tonlar, bağlar bahçeler tarlalar mı kaldı. Yürekler dağlandı eller kavuştu murada erdi. Filolar, de file ye çıktı. Defineciler bile arıyor bulamıyor bizim Ali ye nem kaldı. Kaz dağlarına geldi sıra. Tepeleri tepelediler. Güvendiğimiz bir dağlar kalmıştı. Rutubet mi gudubet mi oldu. Ali veli ondan evveli neydi. Hepsi millete zillet. Bu ne menem illet. Kanserojen etti. Her bir yere depoladılar dünyanın her yanında babalar arabalar uçaklar. Uşaklara iş yok, kuşaklara pek çok. Askere gitti oldu Ali. Teskere çekti oldu eşek. Yatıyor sırt üstü şimdi oldu veli. Baba nın da suçu yoktur. O sadece; oku da adam ol baban gibi eşek olma. Demek istemişti. Oğlu oldu dört köşe. Olmadı işte, köşe bucak bulamadı ocak buldu kucak. Döndü dolaştı. İndi bindi, işi bitirdi. Eşşeolu su.
YAPABİLDİKLERİM, YAPAMADIKLARIM, İSTEKLERİM.
Yaşamımda ki etkinlik ve izler; bir başka bakıştan görünümlerle.
Öncelikle kendi bakış yönümden, içinde olabildiklerim, aktiflerim.
A-)Yapabildiklerim:1- Medeni cesaret, 2-gözlem yetisi. 3- Resim kabiliyeti, 4-görüş açısı izleme becerisi.5- Sosyalleşme kabiliyeti.
6- Girişim cesareti. 7-Beceri edinimi, 8-Cesaret ve Azim. 9)Kararlılık
10- Tutku ve duygusallık. 11- Kendine güven. 12-İnanç.
B-)Yapamadıklarım: 1-Liderlik. 2-Karizma. 3-Üst Düzey eser.
4- Toplumsal görüş. 5-Edebi atılım. 6- Ticari yetenek. 7-Üstün beceri
8-Politik başarı. 9- Düzeyli variyet. 10- Düzeyli Beceri. 11- Sağlıkta Özen. 12- Hedef Uygulama.
C-) İsteklerim: 1-Düzeyli hafıza. 2-Görüş üstünlüğü. 3-Beşeri Beceri.
4-Gözlem izlenim. 5-Geniş ufuk açısı. 6-Düzeyli hitabet.7- Sabırlılık
8-Doğal Dayanım.9-İnandırıcılık.10-Düzeyli başarı.11-Tedbir yetenek
12-Nihai Hedef.
A-DOĞUŞ+YAŞAM+AMAÇ
B-EMEL+UMUT+OLUŞUM
C-CAN+CANAN+CANLI
BİRDEN İKİYE VARAN, CANLANDIRMA TEORİSİ. GÜDÜSEL ÜREME. ÇOKLARA DOĞRU. ÇOĞULLAŞMA GENELLİK.
GENETİZM.
GENELLİKLE GENLER, GENEL KURALI UYGULAR. ONLAR BOZULMAZ.
A,B,C. HEPSİ BİRDEN MÜMKÜN OLSA, ÜSTÜNLÜK OLURDU. ODA ONA HAKTIR. SADECE ONA MAHSUSTUR. ONDAN GAYRISI YOKTUR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.