- 1128 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜREK ÖYKÜ NEDİR
KÜÇÜREK ÖYKÜ NEDİR?
Çok kısa, minimal olarak yazılan öykülere küçürek öykü denir. Kısa öykünün bir cümleye kadar küçültülmüş şeklini ifade eder. Bu öykü türü çok kısa ama bir o kadar yoğun bir türdür.
Özellikleri:
Şiir, fıkra, fabl, manzum hikaye, atasözü gibi birçok özelliğini taşıyan küçürek hikaye günümüzde bağımsız bir tür haline gelmiştir.
Öykünün alt koludur.
Kısa ama bir o kadar da yoğun bir anlatımı vardır.
Küçürek öyküde az sayıda kelime ile etkili bir anlatım sağlamak amaçlanır.
Mesaj, öğüt, eğiticilik gibi didaktik amaçların dışında bir anlatıma sahiptir.
Okuyucuyu şaşırtmak, öykünün başını ve sonunu okuyucuya bırakmak, küçük ve sıradan duyguları etkileyici bir tarzda anlatmak özellikleriyle öne çıkar.
Yabancılaşma, umutsuzluk ve bunaltı gibi ana temalar üzerine kurulan küçürek hikâyeler daha çok bireysel ögeleri ön plana çıkarır.
Dünya edebiyatında “flash fiction”, “short‐short story”, “anlık kurmaca” diye tanımlanır.
Klasik hikayedeki serim, düğüm, çözüm bölümleri yoktur. Bu bölümler okurun düş gücüne bırakılır.
Yazar, çoğu zaman imgeler kurar ve onların gücünden yararlanarak hikayesini anlatır.
Franz Kafka, Max Jacob gibi yazarlar dünya edebiyatında küçürek hikayenin akla gelen ilk yazarlarıdır.
Türk edebiyatında ise Ferit Edgü, Necati Tosuner, Hulki Aktunç, Haydar Ergülen, Rasim Özdenören, Ayfer Tunç gibi yazarlar küçürek hikayenin öne çıkan yazarlarıdır.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.