BİR HAFTA DAHA DÜŞTÜ ÖNÜME
BİR HAFTA DAHA DÜŞTÜ ÖNÜME
Günün sabahında, her şey yoluna girecekmiş gibi bakıyorum etrafıma. Bir hafta nasılda gelip geçti diye şaşırıp kalıyorum, kendime hesap sormadan sadece gün boyu yapabileceklerimi düşünüyorum daha sabahın bu saatinde.
..Ne yapabilirim?
Neyi nasıl halledebilirim? Pozitif düşün, olumlu olsun diyenlere var ya, ana avrat küfretmek istiyorum. Aslında bunu yapıyorum da, sesim çıkmıyor o başka.
… Bu gün günlerden yine Pazar ve hava güneşli ve de aydınlık. Biraz soğuk ama olsun, neydi o günler diyesim geliyor içimden. Mutsuz olmam için hiçbir sebebim yok ama neden kendimi bu kadar mutsuz hissediyorum?
Ben neden şöyle ağzımı sonuna kadar açıp dişlerimi göstererek iştahla gülemiyorum peki?
Gülüyorum, gülmesine de içimde yaşadığım o acıyı atmak istediğim için gülüyorum, yoksa öyle iştahla güldüğüm, ya da çok mutlu olduğum için değil.
…Oğlum, üç gün aramayınca inanılmaz bir endişe duydum, her gün aradığı için üç gün çok uzun bir zaman geldi bana, meğerse parası bitmiş kontör alamadığı için, üç gün sonrası arayıp acilen para istedi Gökhan’dan
Gökhan,’’ Olum iş yok haliyle para da yok, biraz bekle para olunca yollayacağım’’ deyince, Serkan çok kızmış, ’’Sende annemin ağzından konuşmaya başladın ve ben üvey evlat mıyım ki bana para yollamamak için bahane uyduruyorsunuz’’ demiş Gökhan’a. Adama bak ya neler de düşünüyor. Kırk yıl düşünsem, Serkan’dan böyle sözler duyacağım aklımın ucundan bile geçmezdi.
… Oysa ben her şeyimi onların yoluna sermişim ve bakın benim oğlum benim için neler söylüyor.Serkan aradığında orada yoktum, iş yerinden çıktıktan kısa bir süre sonra aramıştı arkadaşının telefonundan. Şimdi gel de oğullarına güven bakalım. Evli olmuş olsaydı mutlaka gelini suçlamak için güzel bir bahane olurdu ama maalesef evli değildi.O an yalnızlığı bir kez daha hissetim ta derinlerden bir yerden ve bir kez daha kanadığını hissettim yaramın. Ben onca mücadele ederken, benim oğlum, bir gün parasız kaldı diye, ben ona üvey evlat muamelesi yapıyormuşum. Oysa ona yolladığımız parayla biz burada ikimiz bir ay geçiniyoruz, buna yemek içmekte dâhildi. Oysa onun böyle bir derdi de yoktu. Kıyafet derdi yoktu, yeme içme, kira su, elektrik v.s, hiçbir sıkıntısı olmadığı halde ona her hafta para yollamamıza rağmen, ona üvey evlat muamelesi yapıyor muşum.
…..Serkan, gece eve gelince, sakin görünse de belli ki bu sözler onu da çok üzmüş, etkilemişti. Bütün bunları bana anlatırken benim yüzüme bakamıyor, gözleri sanki dolu- dolu olmuştu.
Sabah kalıp işe gelirken sehpanın üzerine para bıraktım, Serkan’a yollasın diye. Gökhan geç geldi işe, bekli de bilerek yollamamıştır parayı, abisinin söylediklerine çok üzülmüştü çünkü.. Gökhan’a kızmadım, ısrarda etmedim neden parayı yollamadın diye.
Gökhan, ’’bırak biraz sıkıntı çeksin, ya biz o kadar sıkıntı çekiyoruz’’, dedi bana ama ben hiç ses etmedim, neden öyle konuşuyorsun da demedim.
Gökhan, ’’Hani Selimden, Selim’in ağabeyinden alacağı vardı ya, onlardan neden parasını istemiyor da bizimle böyle konuşuyor’’ deyip tepki gösterdi. Belli ki Serkan’a hala çok kızgındı öyle konuştuğu için.
.. Biz böyle konuşurken Telefon çaldı, açtım Serkan arıyordu.
-Oğlum, o ne biçim konuşma öyle? Diye sorunca
Serkan: Gökhan beni deli etti; bana para yok diyor, insan bir yerden buluruz der, o ise direk bana yok deyince sinirlendim, bana neden sürekli para yok diyorsunuz?’’, deyip bide bana fırça attı.
.. Oğlum, ben ne zaman sana üvey evlat muamelesi yaptım?
Serkan: ’’Ben her para istediğimde bana yok diyorsunuz, ikiniz ağız birliği yapıp
bana, iş yok, para yok kimse de gelmiyor diyorsunuz’’
Gelmiyor, sana neden yalan söyleyelim, kış kıyamet kimse evinden çıkmıyor dükkân boş erkenden kapatıyoruz dükkanı.
Serkan. ‘Burası da çok soğuk ve nöbetleri bir saate düşürdüler, donuyoruz nöbet beklerken’’ dedi ve de ekledi, benim cebimde beş krş param yok, bana para yollamayacak mısınız?
Oğlum yollayacağız, sabah gelirken Para bıraktım ama Serkan yatıramamış, olmadı, akşam yatıracak merak etme dedim.
Serkan, ’’kesin yatıracak mı?’’
’’O bilerek yatırmamıştır parayı, yatıramadım diye yalan söylüyor, deyince ben de telefonu Gökhan’a uzattım.
Gökhan.’’ parayı yatıramadım bankamatik bozuktu, gece eve giderken yatıracağım dedi ve birkaç kelime daha konuştuktan sonra telefonu kapattık.
… Serkan, paranın çoğunu kontörlere harcıyordu, bunu biliyorum. Sadece bizi değil, herkesi arıyordu, hele de kız arkadaşını kim bilir günde kaç kez arıyordu, hem de cepten arıyordu ki, buna kontör mü yetişir. İşte, bu yüzden parasız kalınca da bize sarıyordu. Kız arkadaşından ayrıldı, bakalım bundan sonra ne olur..
.. Bugün Pazar, ve ben yine negatif şeyler düşündüm, ne kadar olumsuzluklar varsa yaydım her yana neden bilmiyorum.. Gündüz Yavuz.. Kafedekiler
….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.