- 553 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Çocukluğumun kardeşi
Merhaba çocukluğumun kardeşi
Babam aramızdan ayrılalı on sene oluyor bu martta .Kırk yıl düşünsem babamın ölümünden sonra yaşadıklarım aklıma gelmezdi. Bu kadar olanlardan sonra seninle hiç bir konuyu konuşamadık. Beni insan yerine koyup bir açıklamada yapmadınız.Kaç kere sana mektup yazayım dedim . Başlayıp yırttım attım. Bu yazdıklarım sizin anlamanız için veya yüzleşmeniz için değil . Yanlış anlamayın öyle bir düşüncem gayem yok. Onu adım gibi biliyorum faydasız ve gereksiz. Ama bu kadar haksızlığa uğrayan ben dışlanan ben yok sayılan ben. Ölmeden önce bu kadar içimi dökmeye hakkım var kendimce. Yazmaya nereden başlıyayım. Ben babamın ölümüyle kahroldum. Kolum kanadım kırılmış bir güvercindim. O günler önüme ne verseniz anlamadan imzalardım. Birde herkesi kendim gibi zannederdim.Malesef hiç öyle değilmiş bu dünya , olanlar oldu değiştirilmez kardeşim. Artık haklı haksız çıkmakta değil amacım. İsterseniz okumadanda silersiniz. Benim içinde önemi yok . Gerçekten ben seninle veya diğerleriyle aynı karındamı yattım. Pekte emin değilim desemde nüfus cüzdanım tersini söylüyor.
Bu yazıyı gecenin onikisinde yalnız yazıyorum. Çocukluğumun sarı saçlı boz oğlanı. Kardeşlerimin arasında en çok seninle beraber olduk . Yaz tatillerinde köye geldiğimizde narların dibinde çocuk halimizle dertleşirdik. Kardeş olma öyle bir şeydi işte. Çocuklarıma önce seni anlatırdım . Kendi ailemden büyük dayınız var o öncedir unutmayın derdim.Benim içinde özel derdim. Neyse nasılsın iyimisin. Her şeye rağmen iyi olmanı mutlu olmanı yürekten samimice isterim. Koca on yıl geçti aradan. Değdi mi bu olanlar sizce .Babam o dünyaya ne götürdü bununda farkına varmadınız. Çok acı sizin haliniz . Allah yardımcınız olsun . Hatırlar mısınız hepinizin ortak sözü vardı vakti saati gelmedi dediniz . Daha gelmedi mi. Bütün gerçekleri sizden iyisini biliyorum . Bunları tek tek anlatmakta istemiyorum. Buraya sığmaz siz en iyisini biliyorsunuz. Bundan sonra ömrümü anlayaman insanlara harcamayacağım. Hepinize binlerce teşekkür ediyorum . Bana büyük güç verdiniz . İnsanlara güvenmemeyi uyanık olmayı öğrettiniz. Benim bu dünyadaki sınavımda bunlar ve benzerileri. İnsan oğlu hata yapabilir . Hatayı kabullenmekte özür dilemekte erdemliktir . Babam öldü iki günlüktü sen mezardaki babana sor dedin. Sağol öbür kardeşimde kocamın ve kayın anamın yanında sen her şeyi hak ediyorsun eniştem sana iyi ediyor dedi. Onada çok teşekkürler. En küçüğünüzde omuzumdan tutup babamın evinden daha buraya gelme Türkiye’ye de gelme diye kovdu. Sağolsun . Siz gerçekten benim kardeşim misiniz . Ne diyeyim . Ben sizin en büyüğünüz kötü gününüzde yanınızda olan ablanızım. Babam öldüğünde birlik beraber olalım kardeşlerim dedim. Oysa sizin içinizde bulanık ırmaklar akıyormuş. Ben o nehirin akmasını durduramadım. Habersizdim .Ben çok safım be kardeşim. Çok ailelerde yaşanıyor . Ama ben bunları hiç haketmedim. İsterdim kendinizle yüzleşesiniz. Yalan dolan hak yemek çok kötü bir şey. Hiç yatağa yatıp kendinize sordunuz mu ? Dünya malı için değdi mi ? Hak hukuk adalet dürüstlük benim vazgeçilmez felsefemdi. Neye tutunursa insan ondan sınanırmış.
Nedenlerini bunların öbür dünyada sorulacağını bilmiyor musunuz .İster inanın ister inanmayın ben çok huzurluyum . Ben yapmadım ya banada yapılsın. Ne ekersek onu biçeriz . İyiliğinde kötülüğünde karşılığı gelir. Akrabalar arasında çoklarının ekmeğine bal sürdünüz. Canınız sağolsun . İnsanoğlunun egosu çok yüksek onu frenlemeyi bilmezsek her şey yapar. İnancınızı yitirmeyin. Değmez derim. Kız kardeşimle kaç defa konuştuk. Faydasız lüzumsuz olduğunu anladım. Empati yoksunuyuz . Bana yapılan sana olsa ne yapardın dedim . Anında size aktarıldığınıda biliyorum. Neyse o gün tel aradım zahmet edip açmadın. Bir hal hatır soracaktım. Ondan sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim. Benim yapacak artık sizin için bir şey yok anladım . Siz sahteliği seçtiniz. Kardeşliği sildiniz yok ettiniz. Ben her şeye rağmen hepinizi affettim. Allah’ta affetsin .Yolunuz açık olsun. İsterdim silkelenip kendinize gelesiniz. Yazık . Seçtiğiniz yolda yürüyün. Bütün samimiyetimle diyorum iyi ki yaşadım veya yaşattınız. Benim kendimi bulmaya yardımcı oldunuz . Her işte hayır vardır. Sevgiyi unutmuş insan olmayı unutmuş olmak en tehlikeli şey . Umudumu sizler için yitirdim. Kötülüklerden hepimizi Allah korusun . Vijdanım bir kelebek kadar hafif . Benim içinde böyle hayırlıymış. Ben sizin adınıza üzgünüm. Bensiz geçen günleriniz mutlu geçsin .Bundan sonra size diyecek birşey yok. Hoşça kalın mutlu kalın kardeşlerim .
Feride
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.