- 391 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLK ÖĞRETMEN ANNE VE BABALARlNlZDlR
Bu gün öğretmenler günüydü. Ben ise böyle önemli bir günde evimin en ücra köşesinde öğrencilerimden uzaktım. Onların cıvıltılarını duymak isterdim ama duyamadım. Oysa ben, onların cıvıltıları arasında sevincimi paylaşmak isterdim ama paylaşamadım. Onların koştuklarını, oynadıklarını ve güldüklerini görmek isterdim ama göremedim.
Onlar yine hayatın cıvıl cıvıl akan atmosferinde yerlerini çoktan almışlardı bile. Ben ise bu güzel kokuyu ve havayı ilk defa teneffüs edemedim. Bir an oksijensiz kaldığımı hissettim. Hissettim diyorum çünkü öğrencilerim, benim atmosferim ve oksijenimdi. Canımdı, kanımdı ve sevgimdi. Ben, onlarla hayata tutunuyordum…
Birkaç öğrencimin beni ziyaret gelmesi, beni mutlu etmeye yetmişti bile. Onların dünyaya umut veren ve ışıl ışıl neşe saçan gözlerinden öpüyorum. Yine benden uzak, bensiz kutlamalarını da yürekten kutluyorum. Çünkü onların mutlulukları benim mutluluğum, sevinçleri benim sevincim, üzüntüleri de benim üzüntümdü…
Bu gün; radyo ve televizyonlarda, okul bahçelerinde, öğretmen odalarında, sınıflarda, koridorlarda, konferans salonlarında, laboratuvarlarda, spor sahalarında vb. yerlerde hep öğretmenler günü konuşuldu. Bazıları da bu günün farkında bile değillerdi. Sevgi, heyecan dolu insanlar, bu günü asla unutamaz. Vizyon ve misyon yüklü eğitim neferleri bu günü unutamaz…
Bize ilk harfleri, ilk heceleri ve kelimeleri öğreten öğretmenlerimizdir. Anne ve babamızın bizlere kızdıklarında öfkeyle söylediklerini, bizlere söylemeyen öğretmenlerimizdir. Bize kızdıklarında öfkelerini yenenler öğretmenlerimizdir. Siz sevgili öğretmenlerimiz, biz tohumları toprağa saçtınız. Biz de yemyeşil bir fidan olarak çıktık topraktan. Biz yeşerdikten sonra, bizlere su verdiniz, sevgi verdiniz ve merhamet kanatlarınızı üzerimize gerdiniz. Ağladığımızda ağladınız, güldüğümüzde güldünüz. Sözün özü hep bizimleydiniz. Yaşamımızda, ruhumuzda, rüyamızda ve her yerde…
Değerli öğrencilerim! Siz her şeyin en iyisine ve en güzeline layıksınız. Siz yeter ki iyi, çalışkan, doğru, dürüst, terbiyeli, adaplı, hayâlı ve ahlâklı olun. Siz, bizlerin geleceğisiniz. Siz, hiç geleceğinizin kötü olmasını ister misiniz?
Değerli öğrencilerim! Elinizdeki değerlerin kıymetini çok iyi bilin. Onlar sizden uzaklaştıktan sonra iş işten geçmiş olur. İlk öğretmenlerinizin, anne ve babalarınız olduklarını asla unutmayın. Onlar size kızarlarsa siz onlara kızmayın. Onların kızmaları sizin iyiliğiniz içindir. Onları anlayışla karşılayın. Sevgilerin en büyüğünü anne ve babalarınıza verin. Onların ilk öğretmenleriniz olduklarını asla unutmayın…
24.11.2004
Akdağmadeni
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.