- 802 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
KIYIM
Siz bana neyi anlatacaksınız,
siz bana nasıl anlatacaksınız,
evet siz,
evet evet,
siz beyefendi siz
bana neyi, nasıl anlatacaksınız?
Koskoca caddenin ortasında, koltuğunun altına sıkıştırdığı, bir dosyaya doldurduğu ve takipsizlikle sonuçlanan onlarca suç duyurusu şikayet dilekçesiyle, eski kocası tarafından öldürülmüş, boylu boyunca yatan o minicik kadın cesedini nasıl izah etmeyi düşünüyorsunuz?
Cübbenizle mi,
bıyığınızla mı,
rütbenizle mi
etkisiz varlığınızla mı,
desinler diye çıkarıp uygulanırlığından bihaber olduğunuz yasalarınızla mı?
Hasılı;
hastalıklı bireyler sistemin eseridir, yasa koyucuların yaptığı yasaların uygulanması yasanın kendisi kadar önemlidir, ancak; olayın bir de başka bir tarafı daha var, hasta, madde bağımlısı ve sorunlu bireyleri evlenince düzelir düşüncesiyle evlendirip başkalarının çocuklarını terapi unsuru gibi gören ve istemeden de olsa onların canlarının yanmasına neden olan ana babaların katkısı da yadsınamaz.
YORUMLAR
O kadar geniş bir konu ki bu... Nereden başlasak, nasıl anlatsak?!?...
Kendi sorumluluğunun bile üstesinden gelememiş gençleri evlendirerek ( sanki evliliğin terapi işlevi varmış gibi ) onların bir de hayatın yükünü omuzlamasını beklemek en hafif deyimiyle 'safdillilik'tir.
Dertler birken bin olur.
Kendini hiç irdelememiş, zaaflarını yenecek gücü bulamamış, geleceğe dair varoluş kurguları yapmamış 'zayıf' gençlerin bütün bunları sorun gördüğünden tek sıpınağı kalır... UYUŞTURUCU...
Yaşananların ardında toplumsal çöküşün de yadsınamaz payı olduğunu, uyuşturucu camiasının özendirici katkısını, elektronik dünyanın 'uyuşmuş beyinler' yaratarak zaten çocuklarımızı gerçeklerden ilk koparan olduğunu da göz ardı edemeyiz...
Sonrasında ne olur?... Bu olumsuz tabloda belki de hiçbir payı olmayan tertemiz bir can bedel ödeyen en günahsız can olur.
Konu, şu anda üzerine makaleler yazılmak ve istatistik yapmak için çok zengin bir kaynak sadece... Galiba bu kaynağı kurutmak istemiyorlar!... :(
Daha çok can yanmaması için bir an önce ele alınması gereken sosyal bir acıya değinen yazınızı kutlarım Filiz Hanım.
Sevgilerimle..
Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 11/30/2019 10:35:22 PM zamanında düzenlenmiştir.