- 569 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Münhasır ekonomik bölge
Libya ile münhasır ekonomik bölge anlaşması imzaladı... Rusya ile yapılan anlaşmadan sonra stratejik açıdan yapılan en büyük anlaşma.. 2000 lerin sonuna doğru belki de yazdığım yazılar silinmeseydi ne kadar önemli olduğunu taa o yıllarda yazmıştım... Rusya ile yapılan anlaşmadan sonra deniz kuvvetlerini tasfiyeye giren fetö bu konuda mısır Suriye Libya ve Lübnan Tunus Fas ile de benzer anlaşmalar yapılmasının önüne geçti.. O yıllarda yapılmış anlaşmalarla şimdi çok ileri aşamalarda olabilirdik.. Hatta hiç ileri gitmek olmayacak Türkiye benzer bir anlaşmayı Filistin ile imzalamalıdır... Hatta denize ve okyanusa kıyısı olan tüm ülkelerle.. Ama bu konuda hükümetten çok iş üniversitelere ve akademisyenlere iş düşmektedir... Münhasır ekonomik bölge anlaşmaları ve bu konuda geliştirilecek stratejik iş birlikleri ülkeye hem yeni ufuklar yeniden deniz imparatorluğu olma gücü ve beraberinde akılalmaz istihdam ve bilgi toplumu olma yolunu da açacaktır.. Hem mazlum toplumların kimsesi olacağız hem de "insanı yaşat ki devlet yaşasın " düsturunu hayata geçirmiş olacağız... Denize kıyısı olan tüm illerimizdeki üniversitelerin bu konuda çok çalışması bu çalışmaları taçlandıracak bir devlet politikasının oluşturulmasına ivedilikle ihtiyaç vardır... Bu Türkiye Cumhuriyeti nin 21 yy yeniden sahneye çıkışının en büyük mihenk taşı olabilir.. Geç kalmış sayılmayız ama erkenci de değiliz... Yapabiliyorken yapmak en doğru olanı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.