- 526 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Ertelemeyin
Her çocuk dünyaya gözlerini açarken,seçim hakkı verilmez.
Hangi anne - baba çok sever bilemez, Allah’ın ona nasip ettiği aileyle büyür.
Fakat Anne- Babalar sevgisini gösterme konusunda pekte cömert değil, günlük hayat kaygılarını koşuşturmacalarını çabalarını öne sürerler, Baba karın doyurma derdine Anne evi çekip çevirme uğraşına girer, ihmal ettikleri çocukları gün gelince hesab soracağını bilmezler, tabi bu saydığım normal aile içerisinde oluşabilecek doğal olaylar..
Birde benim gibi huzursuzluğun, şiddetin ıçinde korkuyla baskıyla, öfkeyle sevgisizlikle büyüyen çocuklar mevcut,
Öz güveni eksik hayata karşı cesareti kırık girişime kapalı ruhları, elde avuçta yetişen bir fidana ne su ne güneş nede sevgi eksik verilemez. Eğitimden alıkonulan hayallerini ideallerini görmezden gelerek birey olduğunu unutarak davranışa maruz kalan nice çocuklar var aynı benim gibi..
" Ben herşeyin iyisini doğrusunu bilirim " diyen bir aile reisene ne kadar kafa tutulabilir ki ? O aile de saygıdan çok korku sevgiden çok öfke ön plana çıkmışsa,hoşgörü olmaksızın şiddetin her türüne şahit olan çocuklar için ikinci bir seçenek ne olabilirdi? Başı okşanmayan, elinden tutulup parka götürülmeyen bir çocuğun hayata karşı nasıl bir duruşu oluşabilir ki ? Şu ertelenen geri plana atılan gösterilmeyen sevgiler ilerde nelere yol açıyor biliyor musunuz?
Tonlarca hatalara,isteyipte alınamayan sevgi için de derin bir boşluğa sürer,O boşluğu doldurmak için kimde sevgi kırıntısı görse koşarak gider, zanneder ki için de açılan yokluk dolacak,çocukluğunda kalbine yer eden sevgisizliği bitecek ,ama öyle olmaz kırılır parçalanır yanlış olduğunu bile bile o yanlışa soluksuz gider. Çocuklarınızı sevginin saygının hoşgörünün barındığı yuvalarda büyütün.
Yarım eksik bireyler olmasınlar, ailenin önemini önce sizler kavrayın ne olursa olsun yanlarında olacağınıza inandırın pahalı parfümler yerine güveni koklasınlar sizde.
Onurlu dürüst olunmanın en büyük zenginlik olduğunu anlatmayın gösterin! Ilk rol modeli Anne - Baba ise ,çocuk kimde eksiklik yaşamışsa hayatı boyunca onu arar, Annesinden sevgi eksikliği varsa annesine benzeyen kadın sever yada öfkeyle can acıtır, Babaya özlem duyuyorsa aynı benim gibi! Her baktığı gözlerde o rengi bulmaya çalışır misvak kokusunu duymak ister,sarıldığında o sıcaklığı hissetmeyi umar. Göğsüne başını koyunca baba şefkatini arzular. Ertelemeyin sevgiyi vaktinde yerinde verin!
Verin ki yüreğinde merhamet olmayanların sahte sevgilerine düşmesinler, sevgiyi boş gözlerde aramasınlar, kapılarınızı hiç kapatmayın "kabulumdür " deyin itmeyin vicdansız kişiliklere. Ceza bile verilmesi gerekiyorsa siz verin, sizin merhamet etmediğinize yabancılar acımaz .
Dara düştüğünde alo demesini bilin suratına kapılarınızı örtmeyin, açılacak kapılar acıya sürükler.
Ertelemeyin yüzlerine gülmeyi, umudu aşılamayı sevgiyi vermekten gecikmeyin, vaktinde eğitimini elinden almayın, bilin ki belli bir yaşa gelince her ezildiğinde dilinde beddualarla anılırsınız, uzandığı eller geri çevrilince uzatmadığınız elinize isyan eder.
Hiçbir gerekçe bir çocuğun ,bir bireyin yaşam hakkına özgürlüğüne mâni olamaz, duygusal psikoljik fiziksel yıkıntıların nedeni olamaz.
Hayata mutlu güçlü özgür sevgi dolu saygılı bireyler olabilmeleri için Ertelemeyin onlardan sevginizi..
YORUMLAR
harika yazmışsın kutlarım. Hem üzüldüm hem de severek okudum.Toplumuzda ki işte bu geri kalmışlığı yıkmamız gerekir.Daha aydın daha geniş bakmayı öğretmemiz gerekir.Her vatandaşın eğitim hakkı sosyalleşme hakkı tanılmışken feodal babalar tarafından veya abiler tarafından ellerinden alınan özgürlükleri kızların kabul edilemez.Kadın erkek eşitliğinin yasalarca verildiği halde bunun kağıt üstünde kalmasıda zulüm.Ama şunu da unutma dünyayı kadınlar değiştirecek kadınlar güzelleştirecek bi toplumda kadın geriye itilmişse orda herşey aksıyordur...
Sözlerim yüreğim
Bir çoğumuzun kanayan yarası maalesef .
Sözlerim yüreğim
Bir çoğumuzun kanayan yarası maalesef .