- 1654 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
VİCDANI KISIKLAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Her gün her an yanınızdan bir Ana, bacı abla evlat gelip geçiyor,kimi okulunun kimi evine erzak taşımanın kimi evladının kimide hayatın yükünü taşımakla uğraşıyor..
Ne öğretildi? Sizin zihninize neler empoze edildi? Gelenekçi kurgucu,baskıcı despot davranışlarınız kız çocuklarına ne kazandırdı, kaç yüz yıldır eğitime kapalı zihinleriniz, "yöremiz yurdumuz adetimiz " dediğiniz zırvalara açıldı.
Dinî imani,namusu kullanıp nicelerin hayatını kararttınız,
9. Gelin ettiniz 11. Ana 15. Kara toprağa koydunuz,hayallerini umutlarını çaldığınız o kız çocuklarına nasıl hesap vereceksiniz, dara düşünce Ümmetim diye yaygarayı basıyorsunuz, amma velakin ," Kız çocuklarını omuzunda taşıyan Peygamber efendimizi " aklınıza getirmiyorsunuz.
Veda hutbesinin çağrısına uymuyorsunuz " Kadınlar Allah’ın size emanantidir " sözünü ezip geçiyorsunuz.
Yıllardır kaç kadını dizdiniz kurşuna, bunu sadece fiilen yapmadınız! Ön yargılarla sapkın bakışlarla alaycı tavırlarla,sırf size uymuyor diye giyimi hakaretvari cümlelerle yerdiniz, eteğinin boyunu görseniz tacize, gecenin bir yarısı sokakta yalnız görseniz tecavüzü kendinize hak gördünüz.
El kadar çocukları saplantılı ruhunuza alet ettiniz, lafım sadece bunu uygulayan canavarlara değil, bu toplumda bu şekilde yetişmelerine katkıda bulunan cümle âleme!
Sadece bu yıl ıçinde 390 kadın katledildi, bu nedemek biliyor musunuz? 390 ev , yetim kalan çocuklar evlatları için kendini paralayan aileler, hastalıklı ruhları besleyen toplum kısma vicdanını!
Ve bu sadece son aydaki veriler yani alacağınız yıl bitiminde sayının yükselmesi an bile değil, aklıma kalbime sığmıyor sessizliği size kim öğretti? Yıllardır kadınların üzerinde kurduğunuz bu akıl almaz dayatmalar hangi Atalarımızdan yadigar? Ben mi yanlış biliyorum, cepheye sırtında mermi taşıyan Nene Hatunların kıymeti bilen dedelerimizi?
Allah aşkına, biraz Allah korkunuz varsa hesabı biliyorsanız yetiştirdiğiniz çocuklarınıza kadının önemini değerini anlatın, sevmenin saplantıyla ilgisi olmadığını, evinizde aş pişiren emek veren kadınlarınızı saymayı sevmeyi değer vermeyi öğrenin, " Sırtından sopayı karnından sıpayı eksik etmeyeceksin " safsatalarını çocuklarınıza taşımayın.
"Eksik etek " tabirlerini işlemeyin, " vur başına al lokmayı " sözleri ile kızlarınızın ezilmesine izin vermeyin.
" Erkek adamsın elinin kiridir " lafıyla genç kızlarımıza kadınlara bakış açılarını kirletmeyin.
Etmeyin bu tür düşünceleri empoze etmeyin,önüne yemek konmayınca tokat atan adama, " dayak cennetten çıkmadır, bir tokattan ne olacak " diyecek kadınlar yetiştirmeyin.
Dolabında pantolunu ütülü değil, çorabının tekini bulamayıp kadınına kemerle girişen adamlardan kızlarınızı koruyun, bahanesi ne olursa olsun sahip çık toplum Kadınına!
Bütünlük için de yaşayacaksan bu toplumda kadını susturacak, kadını ezecek ,kadını katleden zihniyetlerle yaşamak istemiyoruz!
Özge
Şule
Münevver
Ecem
Feray
Fatma
Tuğba
Emine
Helin
Aysun
Rabia naz
Ceren
Eylül
Irmak
Leyla
Arda
Gizem
Ve Güleda..
Son 17 senede 15bin 300 kadın katledildi, 2018 yılından beri 520 çocuk cinsel istismara maruz kaldı.
"UYAYAN TOPLUM KISMA VİCDANINI UYAN"
"Insanın vicdanın kınayan sesini tanıklığa çağırırım "
(Kıyamet 2.)
YORUMLAR
Dün ablamla sohbet ediyoruz; sana son altı ay içinde gördüğüm dört benzer olayı anlatacağım. Sokak ortasında oldu bu anlattıklarım. Kızlar erkekleri dövmeye başladı artık dedi. Dört kızın dört çocuğu dövdüğünü gördüm. Belki şu an ben anlatırken gülüyorsunuzdur, çünkü anlattığım bir kaç kız arkadaşımın suratında istemsiz bir gülümseme sebep oldu. Ama buna gülmek de şiddetti aslında. Sanırım öğrettik sandıklarımızı da yine yanlış öğretiyoruz. Şiddet cinsiyetsizdir ve ayrıca şiddet kapsamı çok geniş bir konudur. İnsanın eline, gerek toplumsal kurallarla, gerek örf ve adetlerle gerekse kanunlarla fazla yetki verirseniz vahşileşir.
Erkek ya da kadın değil, insan vahşileşir.
Sözlerim yüreğim
Toplum olarak susmayı değil empati yapmayı öğrenmeliyiz.
Anlattığımız olayın gülünecek tarafı yok ,hiç bir gerekçe şiddeti cinsel istismari meşrulaştıramaz toplumca uyanışta olmamız şart.
Teşekkür ediyorum..
dün bir yazı okuduk ruhumuz kanadı ( şiddetin sesini kısın ekran başındakilerin psikolojisi bozuluyor gibi zırvaydı )
sizin bu yazınız yeşeren umuda destek tabiiyetinde,
o kadar güzel ve yerini hak eden bir yazı yazmışsınız ki elinize sağlık. Aklın yolu bir elbette sizi kutluyorum ve saygı sunuyorum hanımefendi
Sözlerim yüreğim
Teşekkür ediyorum 🎀
''Son 17 senede 15bin 300 kadın katledildi, 2018 yılından beri 520 çocuk cinsel istismara maruz kaldı.''
Yukarıdaki eylemlerin tamamını kadınların anne olarak yetiştirdiği erkekler tarafından yapılması sizce de düşündürücü değil mi ?
Sözlerim yüreğim
Bir yerlerde eksiklik var, önümüze konulan şartlardan tutunda, dayatılan şartlar.
Bir kaç yazı ile özetlemek imkansız eğitim bizi yola getirecek olan..
Teşekkür ediyorum.
Sözlerim yüreğim
Tebrik ederim güzel tesbitler yapmissiniz , fakat hatayi daha cok halka yapistirmissiniz.Yani 100 yillik sisteme pek deginmemissiniz.Milletleri sistemler devletler yetistirir.Birnevi degirmeninde ögütür diledigi formatta insan yetistirir.Bu Milleti geleneklerden ziyade bu milleti busbutun yabanci olan kemalist sistem bu hale getirdi.yani biraz dinden biraz dogu biraz bati biraz nihilizm biraz materyalizm biraz da geleneklerden alinan bu kemalizm corba halkin bir kesimini yari kimlikli münafik kilikli kültür emperyalizminin oyuncagi haline getirdi..Yani Din ve gelenekle, diger ögretilerin mengenesi arasina SIKISAN bir bunalimli kesim.HULASA KIMLIK SORUNU GIDERILMEDEN CÖZÜM ZOR.Yok asirlardr böyledir diyorsaniz, bize 1-2 asir önceki verilerle geleceksiniz.Hayirli günler diliyorum
Sözlerim yüreğim
Toplumun insanlara yapışırdığı empoze ettiği konulara değindim.
Görüş açınız doğru! Fakat bendeki anlayışta, "iğneyi kendine çuvaldınızı başkasına batır"
Teşekkürler
mirim
Hadi beraber inceleyelim mi siste mi ?
Mesela İran yapımı Afganlı bir kız çocuğunun hayatını anlatan "Utanç" isimli filmi izledin mi ? Hani şu senin reisinin dizinin dibine çöreklendiği şahsın memleketi... İzlemeni tavsiye ederim.
Tecavüze uğrayan kadın ve çocukların recmedilerek öldürüldüğü ama tecavüzcüye hiçbir surette dokunulmadığı, öldükten 6 saat sonrasına kadar eşiyle cinsi münasebetin caiz olduğu, kadına köpek kadar değer verilmeyen, çocuklara tecavüzü din kisvesi altında meşrulaştıran ve evlendiği gece tecavüze dayanamayarak ölen çocuklarla ilgili hiçbir kavuşturmanın yapılmadığı sistem midir hayalin ?
Yobaz olduğunu biliyoruz. Ama bu kadarına da pes doğrusu.
Hay senin sistemine be...
Midemi bulandırıyorsun...
Helal olsun sana sevgili yazarım ve bu yazıyı günün seçkisi yapan seçiçi kurul. Teşekkürler. Sizin gibi düşünenler çoğalir inşallah.
Sözlerim yüreğim
İyi günler çok saygıdeğer kalem dost, özgün yazınızı yüce dağlarımızın doruklarında kudretten akan duru suları kanarak içercesine okudum.
İnsana, özde kadınlarımıza yapılan haksızlıklar, zülümlar, öldürmeler ne acı. Sözüm ona yer karasında ve ülkemde kadınlara yapılan muameleyi ki, bu muamele toplumdan dışlamak, karma eğitimi sıfırlamak, kadınları eve hapsetmek... benzeri uygulamaları yüce dinimizin emri olarak sunma beceri ve gafletini gösteriyorlar. Oysa sizinde peygamberimizin sözlerinden örnekler verdiğiniz gibi dinde öyle bir şey yok. Evet, Veda haccında , "Erkeklerin kadınların üzerinde hakkı olduğu gibi, kadınların da erkekler üzerinde hakkı vardır" diyor yüce insan. Ben bu veciz sözü kadın-erkek eşitliği olarak alıgılıyorum. Gerçeği de budur.
Atatürk, yaptığı devrimlerle kadın-etkek eşitliğini savlamış ve sağlamıştır.
Bu topraklarda en çok Milli Eğitim Bakanı değişti özellikle son yıllarda. Her bakan müfredatı değiştirdi. Kısaca çağdaş, nitelikli eğitim-öğretimi gün gün, yıl yıl bozdular.
Amaç insanları cahil bırakmak, kula kul, biyat eden nesiller yetiştirip, insanları, özellikle kadınları sömürmek, maddi ve manen ve de bedenen.
Dilerim yeni bir Atatürk beklemeden halk olarak uyanırız...
Emeğe ve sanata saygımla esen kalın.
Sözlerim yüreğim
Zahmet edip okuduğunuz için minnettarım..
toplumsal eşitsizliğin sınıfsal statünun erk düzenin elinde olduğu bu geri kalmış ülkelerde durum böyle maalesef az okuyan çok bilen sözde bu cahil toplumumuz iktidarında cahilliği eklenince daha çok cahillik daha çok ilkel kalan çağdaş illerici düşünceden uzaşlaştıkça olaylar içinden çıkılmaz bi hal alıyor hukukun tek kişi elinde can çekiştiği ülkemizde yobazlığın hortladığı giyim kuşam özgürlüğüne karışıldığı baştakilerinde rolü büyük bu olaylarda bi çıkıyor bi kadın olarak sus diyor öbürü dizinin kapağından etkileniyor öteki bu saate sokakta işi neydi çoğaltabiliriz bunları bu söylemler işte bu kadar canın acımasızca aramızdan gitmesine neden oldu tek yol kalıyor ilerici düzeyde insan hakları çağdaş medeni yaşam için kadın devrimi olmalı...
nazım tarafından 11/20/2019 11:55:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sözlerim yüreğim
Düzelmesi dileğimle teşekkür ederim.