- 1054 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Başörtüsü ve şizofren'ler
Karaköy’de başörtülü kadına saldırdığı gerekçesiyle gözaltına alınıp mahkemeye sevk edilen şüpheli Semahat Y., ’halkı kin ve düşmanlığa alenen tahrik etme’ suçundan tutuklandı.
Buna benzer olayları son zamanlarda Türkiye’de ve İstanbul’un değişik semtlerinde çok yaşamaya başladık. Ataşehir de yumruklu saldırı, metroda, otobüste, sözlü taciz, video çekerek İzmir’de pis kara Fatma’lar diye nara atan kişiler. Yine metroda sarıklı adamın video’sunu çekerek alay eden kişiler. "Burda sayfama almaktan haya ettiğim niceleri." Bunlar yazılı, görsel ve sosyal medyada saymakla bitmeyecek kadar çoktur.
"Başörtüsünü bahane ederek, bazı kesimler, dine ve inançlara saldırmaktadırlar."
Böyle çirkin bir saldırı mini etekli bir kadına yapılsaydı, (Benim tepkim yine aynı olurdu) sol cenah, Laik’ler ve kemalist geçinen sözde demokrasi yanlıları, ortalığı velveleye verir, hatta hükümet yıkıp hükümetler bile kurarlardı.
keşke böyle olaylarda, açık - kapalı şu - bu diyerek ayrım yapmadan, her çirkin olay karşısında bir olabilsek. Türkiye’nin birlikteliği ve demokrasinin geleceği adına büyük bir milat olurdu."
Keşke dememdeki gaye; bazı kanalların ve yazılı basının ve kelli felli yazarların bu olayı es geçmesini anlayabilmiş degilim.
Unutmayalim Atatürk’ün annesi Zübeyde hanım ve eşleri Latife hanım da kapalı hanımefendileri.
Yine bu ülkenin kurtuluşunda aktif rol oynayan Nene hatunlar, Kara Fatma’lar ve binlerce isimsiz kahramanlar kapalı insanlardı. Bu topraklar yalnızca birilerinin değil onların bu necip millete armağanıdır..
Benim ailem, sülalem, akrabalarım açık -kapalı hatta farklı görüşleriyle bir kimlik mozaiği oluşturmaktadırlar, hepsini seviyor, saygı duyuyorum. Türkiye olarak hepimizin ötekileştirmeden birbirinize saygı duymamız gerekmektedir.
Laik’ci kesimin bu olayların üzerinde durup tedbir alması gerekirken!
"Başörtüsüne ve dine saldıranların akıl sağlığı yerinde değil!”… Akıl hastası; “şizofreni”!..
Demelerini’de anlayabilmiş değilim; Bu hastalarada haksızlık edilmiş oluyor bence!
Başta siyasilerin, Sivil toplum kuruluşlarının ve milletimizin, birlikteliğimize yönelik, dış destekli "derin oyunlara dur" demesi gerekmektedir. Vesselam Dostlar.
Ahmet Ali Canbaz 18.11.2019
YORUMLAR
Ateşe odun atınca ısınan su kimin işine yarar bilmiyorum kadının yaptığını asla onaylamıyorum ancak itirazım da var şöyle ki
o kadar hassassınız madem
başı açık kadına başını ört diyen sakallı cüppeliye de tepki veriyorsunuz diye düşünüyorum
şort giydiği için hiç tanımadığı kişi tarafından dolmuşta yumruklanan kadına da sahip çıkıyorsunuz diye umuyorum
hatta ve hatta islamı Kur'anı öğretsinler diye talebe yurtlarına emanet edilen çocuklara tecavüz edildiğinde isyan eden ve o sabilere sahip çıkan halk hareketinin önderliğini yaptığınızı düşünmek istiyorum dahası
metrolarda tenhada orada burda parkta pastahane köşesinde başında başörtüsü aç nefsinin iştihasıyla oğlanların ırzına geçmeye çalışan o dini bütün(!,) ( ben görünce kafamı çeviriyorum) türbanlı kızlara ( başörtüsünün namusunu halel getirdiği için) tepki verdiğinizi düşünmek istiyorum.
Siz böyle yanlı taraflı değerlendirme ve tepki vere vere her türlü pisliği başörtüsüyle örtmeye çalıştığınız için toplumda bir tepki oluşuyor bu yazınızda toplumdaki karşıtlığa destek olan bir yazı . İslam diye bir derdiniz olsaydı önce adaletli olmayı görev sayardınız ahlaksızlığa tepki koyardınız. Ahlaki yönden olgunlaşmamış kızların başını örtünce ahlaklı olduklarını mı sanıyorsunuz. yanılıyorsunuz tıpkı eğitimin sadece cehaleti aldığı eşekliğin baki kıldığı gibi...
YA ADALETLİ OLUN YA DA SUSUN
Filiz Şahin. tarafından 11/19/2019 3:31:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Ali CANBAZ
Ahmet Ali CANBAZ
Değerli kalem
bu tarz olaylarlar kimin yaptığına bakılmaksızın yargı ve adalet önünde hesap verilmesidir adil hukuk içinde kalınarak
aksi halde bir kesimi dışlamak, ötekileştirmek gibi yaftalayıcı eleştiri mahiyetindeki yazılar da topluma hizmet etmez
burada da yazınızı bu bakımdan gözden geçirmenizi vicdani sorumluluğunuza bırakıyorum
neden derseniz biriside çıkar size karşı bir tezle yanıt verir örneğin şortlu kız olayında ki zanlının davranışında olduğu gibi
Birlik Beraberlik ve Kardeşlik Adına
sağduyu lütfen
Ahmet Ali CANBAZ
Hayretle takip ediyorum haberleri yazıları kendileri açık saçık gezerken karışılmıyor başkasının seçimi ve başörtüsü aslında islamı yaşayan kesmin simgesidir de..Yıllardır yurt dışında yaşıyorum giyim kuşam örf adetlerimize dini adetlerimize kimse karışmaz.Kişiler milleti dini giyimi dili engellilerse rencide etmeye birisi uğraşsa güvenlik anında belirir hatta hakaret eden mahkemede suçlu olur tazminat ve cezasını öder..O nedenle kimse kimseye karışmaz hoş görüyle yaşanır..Arada tek tük çıksa da onlarıda sustururlar..
Medya ve özbenliklerinden uzaklaşanlar kendi ataları başkalarıyla dalga geçiyorlar ..Allah sonumuzu hayır eylesin..
İnsanların insanlara ettiği zulümü bazan sokakta gezen hayvanlar bile etmezler..Selamlar dua ile kalın..