- 484 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamak Gerek 7-8
Türümüz bu türden yeme içme savunma gibi doğal bir temel referans içinde olmanın eğimi ile beslenme, savunma, cinsellik gibi yaklaşımları, totem yapılar içinde yalıtmıştı. Yalıtımı yapılan ortak konular, kolektif çevrimli dolaşım üzerinde herkes için ortak bir sağlattırma, oldu.
Kolektif oluşun kişi ve kişiler üzerine olan ÖZNEL baskı ve basıncı vardı. Bu öznel baskı ve basınç grup algısıydı. Grup kişinin çevresindeydi. Onu gözetenlerdi. Onu savunup beleyenlerdi. Süt emdirenlerdi.
Öznellik grup algısını oluşan kolektif lige ve grup algısını veren herhangi birilerine karşı duyulan vefa, minnet, sadakat duygusuydu. Bunlar kolektif oluşun ortaya koyduğu öznel oluşlardı.
Totem yapılar doğal referans içindeki bu tür zorunluluklara karşı zorunlulukların birlikte karşılanmasını ortak sağlatma yaptılar. Organize ettiler. Karşılanmanın çevrimini yaptılar. Oysa köleci kapitalist sistem bu tür kolektif bakiye üzerindeki müktesebatları, idealize eden girişmeleriyle kolektif güç iş adımlarını organize etti. Kolektif güç iş adamını finanse etti.
El anlayışlı idealizm efendisini kolektif emek üzerinde finanse etti. İdealizm efendiyi finanse etmekle geçiyordu. İdealizme göre açılıp kapanan zamanının finansçı salınmaları içinde idealizm başarmıştı.
Kişilerin doğaya yönelici ortak özellikti tutumları, kişileri kendi gibi duygu ve fizik benzerleriyle bir araya getirdi. Bu kabil bir araya geliş adımları sürecin birinci adımıysa; doğanın bu sağlamalara karşı gösterdiği sert zorlukları birlikte düzenlemek te sürecimizin ikinci bir adımıydı.
İkinci adım içinde yapılan organizasyonlar, totem yapı içindeki kişilerin ortak deney ve ortak izlenimlerini oluştu. Yapı içinde yaşanan süreçleri bu yapının ortak anı bilinirliği oluştu.
Ortak anı birliği içinde kişilerin her bir kişiye sağlatma yapıyordu. Ve kişiler de kendi sağlamasını yapıyordu. Alan içindeki bu sunular kişiye, adrese teslim bir ortak sağlatma bilincinin duygusunu verdi.
Zaten parçanın bütüne olan eğimi, parçanın tekrarları içinde bu eğimle seyreden durumun birisi cinsellikti. Bütün, olanla akan enerjiydi. Akana karşı akanın akmazı olan ters durum da vardı. Akar olanla, akmazı olan olam ikilisi bu sürecin kendi üzerine kendi etkisiydi. Sürecin kendi üzerine kendi etkisiyle bütünün akış eylemi, kesikli sürekli oluyordu.
Bütünün kesikli ve sürekli akış içinde olma gereği her bir parça bu akış içinde pasif de oluyordu. Aktif te. Aktif ve pasif durum bir düzenle işlevdi. Aktif ve pasif yalıtımlıydı. Yalıtımlı alan içinde düzenin korunması için işlev parçalar dışarıda enerji alıyordu. Hayat düzleminde buna beslenme diyorduk.
Akışını yapan bütünde, bütünün kendi parçaları üzerine olan baskı ve basıncına karşı parçalarda oluşan bir mukavemet (dayanırlık) bardı. Bu mukavemet parçanın direnciydi.
Parçanın öz kendisini savunmasıydı. Kısaca cinsellik, beslenme, savunma vs. türü olup bitenlerin tekrarları bu tekrarları yapanın bütüne yönelen, tutumuydu. Parçanın kendi eksiğini bütün içinde tamamlamaya yönelik bir eğimdi.
Bu tür bütünden ayrılışın geri bütüne doğru, tersine hareketle olması geri bağlanım yasasıydı. Bütünün parçadaki imajıydı. Tekrarı olan eğimlerin nedeni; parçadaki bütüne doğru veya doğaya doğru veya çevreye doğru olan eğilimlerin de nedeniydiler. Kişiler de bu tür referansların çerçevesi içinde olmaları nedenle, kişilerin bu türden anı sal deneyden meydana gelen bilinçlenmeler vardı.
Kişi bu gibi bilinçlenmelerin ortak anılı imge ve imajlarını kullanır. Bu tarz imajcı davranışlar kişiyi, kişinin kendisi gibi kişilerle birlikte yaşamasına çekim alanı oluyordu.
8
Bu tür koordinasyon (eşgüdüm) ortaya koyucu oluş eğilimleri çekim alanının özeğini (ekseninin) oluşur. Doğa (bütünlük) güdümü içindeki kişiler, bu eşgüdümle doğaya doğru yönelim birliği içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kişiler senkronu tutturmanın git gel sürecini yaşarlar.
Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluşlar, kolektif öznenin seçme ayıklamasıyla süreç tekrarları deneyimleri yaşanır. Adeta zaman hayatın düşe kalka olma deneyimleri için vardır. Burada bilen özneler anlağı deneysel zamanı azaltır ve hızlandırır.
Ve bilen ben, şartlanma tekrarları bu tür seçme ayıklaması yapılan deneyim ve deneyim sonuçlarının senkron kayıt imajlarını ortaya koyar. İşte bu senkron efektleri kişiler üzerinde kurallaşır. Koşullu alışma olur. Kişilere kolektif etki yapar.
Yani kişimizin koşullu alan içindeki ikinci adım eğilimleri, kolektifliktir. Anımsayacağımız gibi kolektifi oluş ya da kolektif eğimle oluş özgeciliğe ve fedakarlığa göre, fedakârlık ve özgecilikten önce sistem başlangıcının içindeydi. Hem de kolektifti oluş sistem başlangıcı içinde fedakârlık ve özgecilik olmadan kendi başına bambaşka bir nedenlerden ötürü, vardı.
Yani kolektif oluşla, fedakarlığın ve özgeciliğin inşaca oluş bağlamı içinde birbiri ile hiçbir neden ilgisi yoktu. Kolektiflik nesnel bir çekim ve eğimler alanı. Özgecilik ya da fedakârlıklar da öznel, benci eğimler alanı olmakla kolektif oluşun kişilerde uyandırdığı duygular eğilimli imajların, imaj enerjili baskı ve basınçlarıdır.
Fakat girişen süreç içinde ortaya çıkan özgecilik ve fedakârlık eğimleri sitemin başına etki yapan, geri bağlanımla olan vesile bir nedendiler.
Kolektif oluşa bağlı öznel çıkarımlardı. Kolektif oluşun geri bağlanımı neydi? Kolektif oluş, neye dayanarak beliriyordu? Kişi kolektif oluşla ne elde edilecekti? Kişiyi kolektif olmaya zorlayan çek imleyici eğim neydi?
Çek imleyici eğilimlerden biri tekrar tekrar beslenmeydi. Tekrar tekrar savunmaydı. Tekrar tekrar cinsel oluşlardı. Bunların her gün tekrarlı sağlanmaları ve bu sağlatmaları yapar iken sağlamaya karşı oluşan doğanın öznenin direncine karşı koyan tepkiyi tekrar tekrar oluşmaktı.
Kişilerin bir araya gelen sosyal birliği ile oluşan simbiyoz yaşamları kişiye bu tür geri bağlanım imajını veren imgeyle özneler, kolektif birim zamanlı oluşun kendisiydiler. Kişinin kendisi, içine katıldığı kolektif oluş ile kolektif birliğin, kolektif gücü içinde olur.
Kolektif gücün geri bağlanımını oluşan temel referanslardı. Temel referansların zorunlu çek imleyici yönelimler olma gel git anıları kişinin özne neden imajlarını oluşuyordu. Temel referanslar kişilerde özne neden diline çevrilmiş birer transkripsiyonlardı. Özne neden içinde bunlar tartışılmaz dokunulmaz kutsal sağlamalar imajıydı.
Kolektif oluş kişinin dokunulmaz olan sağlama yapmalarına kolaylık sağlamayı ve güven veren eylemi telkin ediyordu. Kolektif oluştaki bu tür yansımalar, yapının sağlama tekrarlarını garanti etmesiydi. Yapının kendi sağlama tekrarlarına, kişinin kolaylıkla ve çabucak ulaşmasıydı.
Kişinin kolektif yapı içinde sağlamalar yapmasının kişiye olan öznel etkileri; sadakatti. Vefaydı. Ve fedakâr oluş duygusuydu.
Kişinin gösterdiği bir vefa ya da sadakat veya göstereceği fedakâr oluşu geri beslenme veya geri bağlanma yaptığın da fedakâr oluş, sadakat geri bağlanım içinde beslenme, savunma, cinsellik gibi bir karşılığı, tekrar tekrar buluyorsa, fedakâr oluşun kolektif imge üzerinde başlangıç koşulları içine bir etkisi var demektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.