- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
En Tanıdık Yabancı
2016 yılında Azerbaycanda yayınlanmış “Güneşin Düşmediği Odalar” kitabından sonra azerbaycanlı yazar Aysel Ateş Abdullazade’nin Türkiye türkçesinde kaleme aldığı
“En Tanıdık Yabancı” adlı ikinci kitabı çıktı.
Yazarın ilk kitabı şiirler toplusu olsa da, bu kitabında nesir’e dönüş yaparak güzel bir roman ortaya çıkarmış. Yazar kitabını şu şekilde tanımlamış:
“Yeni ve ikinci kitabım olan “En Tanıdık Yabancı”yı 18 yaş üzeri tüm yetişkinlerin kendine bir şeyler katacağı ve kendinden bir şeyler atacağını düşünerek kaleme aldım. Yaşanmış gerçek bir hayat öyküsü ile kimi zaman hayatın, kimi zaman kadın olmanın zorluklarını yaşayacak, bir taraftan da yalnız bir anne olmanın ve baba olmayı başaramamanın evlatlarınıza nelerin yansıtdığını göreceksiniz”.
Romanda ortak günlük konuşma dilinin düşünce diline dönüştürülmesi çabası hâkim. Düşünce, şiirsel, akıcı, samimî bir üslûpla sunulmuş. Yazarın zihninde billûrlaşmış, berraklaşmış düşüncelerin dile getirilmesine tanıklık ediyoruz.
Yaşanmış, gerçek bir hayat hikayesinin içeriğinde kendinizi bulabilecek, sayfalara dokundukça bilmediğiniz bir hayatın içinde kaybolmadan ayakta durmayı öğreneceksiniz.
Olayların Türkiye’nin Antalya şehrinde yaşanmasını, Akdeniz’in, bir kızın hayatına ve yaşadıklarına şahit olmasını okurken duygusal anlar yaşayacağınız muhakkak.
“En Tanıdık Yabancı” Ankara’da ve ABD’de edebiyata hizmet eden Gece Akademi’nin yan kuruluşu Tropikal Kitap yayınlarından çıktı. Kitabın Genel Yayın Yönetmeni Arzu Betül Çuhacıoğlu, editörü Serpil Topaldır.
Türkiye’nin Antalya şehrinde ikamet eden Aysel Ateş bir sıra edebiyat dergileri ile çalışarak, aynı zamanda tercümanlık yapıyor. Şiirleri ve makaleleri Türkiye edebiyat, kültür ve sanat ortamında yayınlanmaktadır. Antakya’da çıkan “Mavi” derginin daimi yazarı Aysel Ateş belirli konular üzerine araştırmalar yaparak bunun topluma yansıması, bireylerin bilgilenmesi çabasıyla insanların bilincini genişletmenin peşindedir. Yazar en yakın zamanda Antalya’da, aynı zamanda Türkiye’nin başka illerinde edebiyat etkinliklerine ve kitap fuarlarına katılarak, okurlarıyla buluşmaya hazırlanıyor.
Yazarın kaleminin başlıca konusu kadın olduğu için hikayelerinde hep kadınların öyküsüne önem vermekte. Belki bir gün bir erkeğin hikayesini dinleriz yazardan, bilmeyiz…
En Tanıdık Yabancı’yı tüm Türkiye’de kitap satış noktalarında ve internet üzerinden - d&r, idefix, kitapyurdu, emektitap, amazon sitelerinden sipariş ederek elde eldebilirsiniz. Yazarla en kısa zamanda kitap fuarlarında görüşmek üzere!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.