- 673 Okunma
- 10 Yorum
- 4 Beğeni
SUAT'IMA
Bu yazıyı yazmadan önce EDEBİYAT DEFTERİ deki üyelik süreme baktım. 10 yıl 1saat 20 saniyedir üyeyim bu sitede.
Neler yazdım. Neler okudum. Kimleri tanıdım? Az bir zaman değil ki 10 sene. Son yıllarda bir Ahmet ÇITAK”ı tanıdım. İlk zamanlar tartışmalarımız da oldu. Ama şimdi canız, gardaşız.
Başından beri yazılarıma yorum yazan Suat ZOBU mesela. Koca yürekli efendi, kariyerli biri. Dostum arkadaşım oldu. Ahmet öyle değil. Bıçkındır. Çarşambanın topuğuna basar, çağanoz gibi yan yan yürür. Dönüp de geriye bakmaz. Hani derler ya; gözü karadır. İşi adına açılan davalara girmektir.
Koça yüreklidir benim dostlarım.. Yüzlerini görmesem de ru be ru karşılaşmasam da seviyorum onları. O nlar da Severler beni.
“Hastayım” dedim bir gün. Bu nasıl bir yürek? Bu nasıl bir dostluk? Şiir yazdı benim için.
Otuz seneye yakın görev yaptım Orduda.
Bir kuralına karşı geldim Komutanımın. Meramımı anlattım.
“Astsubayım traş ol.”( O zaman saçlarım vardı SUAT) Dedi. Anladım –hattini bil-demek ti bu.
Sekiz tayin gördüm. Tayin olduğum her birlikte, en fazla bir ay sürdü, tanınıp sevilmem. Hep sevdiler beni. Birinin beş kuruşluk zararını önlemek için yüz liralık risk aldığım oldu. Hiç sevmedim parayı.
Başka bir birlikte yine karşı geldim, bir kuralla:
“Kapı orada işine gelmiyorsa gidersin”denildi.
Yıllar önce tanıdığım biri aradı beni.
“Abi seni unutamadım. Sen bir başkaydın.”Dedi.
O da şimdi bu site de yazılar yazıyor
Bir aya yakın inşaat var oturduğum apartmanda.
O emekçilere bazen çay, bazen Allah ne verdiyse götürdüm.
Bir gün işçilerden birisi:
“Abi evini de boyayalım. Merak etme beş kuruşta istemiyoruz.” Dedi.
Çok mutlu oldum Oysa çalışanın teri soğumadan hakkını vermek gerek.
Eğer bu vatan hala ayakta ise bu koca yürekli insanların sayesindedir.
Hep kendimle barışık oldum. Hep sevdim. Güldüm. Güldürdüm.
SUAT sen o şiiri yazmasaydın ben de bu yazıyı yazmazdım.
Kelim mi?
Sana kurban olsun kelim de, ben de.
SEVELİM SEVİLELİM. DÜNYA KİMSEYE KALMAZ…
YORUMLAR
Çok etkilendim bu güzel yazıdan. Allah dostluğunuza zeval vermesin ve daim olsun âmin.
İnsanın iyi gün değil, kötü gün dostlarının olması ne kadar güzel. İyi günde herkes var. Kıymetli olan; kötü günde, en zor anda yanımızda olmaları.
Üç güzel insana ve dostluklarına selam ve saygılar efendim.
Öyle güzel öyle içten
öyle naifti ki satırlar
bir an Allah herkese böyle dostluklar nasip etsin demek geldi içimden
harika bir esere imza atmış dostluk
yürek sesinize sağlık
.....Gerçek dost bulmak çok zordur insanların saygısızca eleştirmeye modullandığı bu ortamda böyle dost bulmak adeta mucize be şair
yürekten kutluyorum
Suat Zobu
Bilgisayarda bir şey yapmak için oturmuştum.
Selamlar..
Filiz Şahin.
adam olan adamı bulur.çeker mıknatıs gibi
bu yazışmalarınızın insanın içini huzurla dolduran bir hali var.
bana nazım hikmet ile abidin dino nun birbirlerine nasıl güçlü bir bağ ile tutundukları hasretle yazdıkları mektupları geldi aklıma
nadide dostluğunuzun önünde saygıyla eğiliyorum
Abi sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim; Seni sevmeyen ölsün !
Muhteşem adamsın. Bundandır yokluğunda yetim gibi hissedip seni aramamız.
Geçen gece Bedri abimle konuşuyoruz. Abi kelinden ben de öpebilir miyim dedim, olmaz dedi. O Suata ait. Tamam dedim kelinden o, elinden ben... Anlaştık. O da gözlerimizden... Anlaştık :)
Suat'ı tanıyalı baya oldu. Ve hatta kimsenin evinde rahat edemeyen ve genellikle o yüzden yeğenimin ve hatta kardeşlerimin olduğu yerlerde bile otelde kalmayı tercih eden ben, Suat'ın evine misafir oldum. Ailesini tanıdım. Hepsi birbirinden güzel insanlardı. Hepsine ayrı ayrı tekrar teşekkür ederim.
Evet abi, senin yüzünü görmedik ama görmüş kadar olduk. Kel olup bu kadar karizma ve yakışıklı olan birini daha tanımadım. Ve bu karizmatik keli yakından görmeye karar verdik. Bir gün Isparta'ya gelip seni alacağım ve Suat'a ve Alibaba'ya gideceğiz. Hem de yakında !
Hem bu güzel yazı için sana, hem de böyle bir güzel yazıya vesile olduğu için Suat kardeşime teşekkürler.
Sizi seviyorum...
Not: henüz yürüyüşümü görmedin ama çağanoz gibi yan yan yürüdüğümü söylemişsin. Abi ben yengeç burcuyum ondan olabilir mi ? :))
Suat Zobu
Valla ben bir tanıştığım insandan ilk anda elektrik aldım aldım almadım tövbe sevemiyorum. İkinizden de gerekli elektriği aldım. Birinizi Kardeş birinizi Abi olarak seviyorum.
Ev mi..? Onur konuğumdun, sağol canım kardeşim.
Ben de her ikinize teşekkür ediyorum.
Bizim orada 3 ayaklı sac ayağı var. Öyle görüyorum bizleri. Biz sac ayağıyız.
Ahmet Kardeşimin dediği gibi yirimmmm sizi yiriiimmm.
İyi ki varsınız. Hep olun lütfen. Öptüm kelden, öptüm yüzden. [ Ahmet o beni kırmaz kelden de öptürür ]
Seni alıp Ankaraya gelmesini dört gözle bekliyoruz.
Selamlar, sevgiler.
Ahh Goca yürekli Goca Adam'ım benim.
Canım Ağabeyim.
İşte bu yüzden seviyoruz seni..
Altının kıymetini sarraf bilirmiş derler. Mücevher yerde kalmazmış derler. Derler de derler. Şu yazıda anlattığın kişiler de altın kıymetini bilen kişilermiş işte. Bilen biliyor Abi.
Yazan da yazıyor.
Çok duygulandırdın sağolasın CANIM AĞABEYİM, CAN DOSTUM SAĞOL..
İyi ki varsın. Senin o güler yüzün hiç solmasın.
Kel, kel başka işte. Bir adama bu kadar mı yakışır..
Hani demişsin ya
"Kelim mi?
Sana kurban olsun kelim de, ben de." diye.
Ben de diyorum ki;
Kele de kurban sana da..
Öptüm elinden, öptüm kelinden.. VAROL..