- 563 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
Krom Gitmiş !!
.
Aynıyla vaki..
**
Saat 23.00 falan. Telefon.
- Efendim Abii,
- Suat’ım uyudun mu yoksa..?
- Yok Abi bu saatte uyunur mu!
- Suat’ım Krom gitti krom
- Ne kromu Abi
- Google Chrome !!
- Haa, nereye gitti Abi
- Valla bilmiyorum, her zaman krom işaretinin üzerine basınca direkt giriyordu. Şimdi ne işaret var, ne de girebiliyorum. O değil de güzel bir yazı yazmıştım, onu ekleyecektim.
- Bi dakka Abi sakin ol. Şimdi en alt solda bir arama yeri var. Oraya Google Chrome yaz.
- Başlat’ın olduğu yere mi?
- Evet orada olur, orada ne görüyorsun?
- Bir sürü Google Chrome var.
- Tamam onlardan birinin üzerine tıkla Abi.
- Tıklayamıyorum ki. Hiçbir şey çıkmıyor.
- Hahahaha. Abi üzerinde sağ tıkla.
- Tıklayamıyorum.. Ne sağ ne sol. Hahahaha..
- Hiçbir şey çıkmıyor mu Abi?
- Yok çıkmıyor.
- Peki orada Opera falan yok mu?
- Ne operası, ben opera falan bilmem ki !! Hayatımda hiç operaya gitmedim ki..!
- Hahaha, Abi O da arama motoru.
- Araba motoru mu? Motorla ne işimiz var??
- ARAMA MOTORU Abi ARAMA MOTORU, Google gibi o da.
- Haa yok, öyle bir şey yok.
- Peki Firefox falan yok mu?
- Ne fox ne fox?
- Firefox Abi.
- Yok yok o da yok.
- Tamam abi. Şimdi ekranın en altında sıralı işaretler var. Orada neler var Abi..??!!
- Geçen gün de sorun olmuştu. Damadı aradım. Telefonda bana bir şeyler yaptırmaya çalışıyor. “Baba masa üstünde neler var..?” diye sordu. Ben de “Masa üstünde ne olsun, sigarayla çakmak var. Bir de boş çay bardağı var” dedim. Bastı kahkahayı. “Baba bilgisayarın masa üstünde !!” dedi.
Ben de böyle biriyim işte. Bilgisayardan falan anlamayan biri.
- Hahaha, alemsin Abi ya. Hahaha. Allah iyiliğini versin, ne adamsın. Öldürdün gülmekten. 5 kilo pirzola yemiş gibi oldum. Sağol. Biz de çok anlamıyoruz Abi, boş ver. İdare eder.
- Sen de sağol Suat’ım. Sen de beni çok güldürüyorsun. Üzerine afiyet zükkem (grip) olmuştum. Hiç biri kalmadı. Antibiyotik oldu resmen. O geçen gün ki yazdığın şiir hepsini sildi süpürdü, sağol.
- Geçmiş olsun Abi. Bi şey değil ne demek.. Şimdi ekranın en altındaki işaretler neler? Orada Google Chrome işareti yok mu?
- Yok. Orada ne mi var, bi tane W işareti var, X işareti var, kurt’a benzer bir işaret var, E var
- Hah o E’yi tıkla Abi, o da Microsoft’un arama motoru.
- Yav yaş 75 olmuş
- Hahaha tamam Abi ona bas
- Bastım
- Tamam şimdi onun aramasına bir şey yaz
- Ne yazayım
- Google Chrome yaz Abi
- Nasıl yazılıyor, kodlasana
- Abi Ceyhan, Hatay, Rize, Ordu, Manisa, Edirne
- Yazdım
- Şimdi arattır
- Neyi arattıracağım, neyi kaybettik de neyi arıyoruz
- Hahaha Abi Google Chrome’u
- Haa, bir sürü çıktı
- Tıkla birine
- Allah Allah ikide bir tıkla diyor. Yok çıkmıyor bir şey. Neyse bizim üst katta öğrenciler var yarın onlara göstereyim bari. Yav çok güzel yazı yazmıştım, onu yayınlayacaktım.
- Yok Abi pes etmek yok. Şimdi o Google Chrome yazdığın yere Bedri Tokul yaz. Onu arat bakalım. Bir sürü çıkması lazım.
- Zaten hayatım boyunca başıma ne geldiyse bu Bedri Tokul yüzünden geldi. Yazdım. Hah çıktı. Abooo ne çok Bedri Tokul varmış. Tam 6620 tane. Oysa ben kendimi tek sanırdım.
- Hahaha. Şimdi onlardan birinin üstüne tıkla.
- Tıkla diyor yaa, haha Edebiyat Defterinde kendi sayfamı buldum valla.
- Tamam Abi. Şimdi sayfanın içinde misin.
- O ne demek..?
- Yani üst kısımlarda “Üye Girişi” falan yazıyor mu?
- Dur bakiimm, nerede yazıyor, haa meyil adresi, şifre…
- Hah tamam içinde değilsin. Oraya Mail adresini, şifreyi gir Abi. Şifreni ezbere biliyor musun?
- Sen de bizi iyice bunak yaptın Suat’ım. Yaş 75 diye bilmez mi sandın..!
- Yok Abi estağfurullah. Bilgisayara otomatik girdiğimiz için şifreyi bazen unutuyoruz.
- Yok yok biliyorum da Mail adresindeki o kıvrık mıvrık a ’yı yapamıyorum.
- Tamam Abi sen önceki kısımlarını yaz. Oraya gelince ben tarif edeyim.
- ….. alt karakter 54, evet şimdi ne yapacağız
- Abi AltGr tuşuna basıp Q’ya basacaksın
- Bende Q yok ki..!
- Nasıl yok..? Abi her bilgisayarda olur.
- Valla yok, benimki F Klavye.
- Haa, gerçekten mi yok.
- Yok evet.
- Peki o işaret illaki vardır, o nerede?
- F’de
- Tamam Abi, AltGr’ye basılı tutup F’ye bas.
- AltGr nerde
- Şeyde Abi, bak boşluk yaptığın uzun çubuğun sağında. Ona sağ elinin parmağıyla basılı tutarken, sol elinin parmağıyla da F’ye bas
- Hangi parmakla basayım, hahaha
- Hahaha Abi ömürsün valla
- Bastım, hah çıktı valla o işaret. Ama boşluk oluştu.
- Abi boşluğu sil.
- Boşluk silinir mi yav. Adı üstünde boşluk.
- Abi boşluk olmayacak, o işaret, sonra yaz. (hatmeyilnoktakom - hatmeyilnoktacom) hahaha..
- Yazdım hahahahah
- Şimdi şifreyi gir.
- Girdim. “Mail adresini veya şifrenizi yanlış girdiniz” diye yazı çıktı.
- Abi aynı işlemi baştan bi daha yap. Sanırım bir yerde yanlışlık yaptık.
- O işareti tekrar yapabilir miyim bilmem ki..? Ben biraz uğraşayım da yapamazsam yarın öğrencilere yaptırırım. Yazı da çok güzeldi ya. Şimdi okumak istemiyorum sürprizi kaçar. Halledebilirsem Deftere asarım. Halledemezsem yarın bakarız. Suat’ım kusura bakma gece gece seni çok yordum.
- Estağfurullah Abi ne demek, böyle deme lütfen. Elimden bir şey gelirse seve seve..
- Bilirim, bilirim Suat’ım. Ahmet de sen de yardımcı olursunuz bilirim. Seni daha fazla yormayım. İyi geceler Gardaşım. Öptüm yanaklarından.
- İyi geceler Abi, ben de elden öpüyorum, kelden öpüyorum.
**
Konuşma süresi 36 dakika..
Şu an saat: 12.30
Bu saate kadar yazıyı asmadığına göre..
Sanırım “KROM” u hala bulamadı..
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Yahu SUAT ben cırome diyorum.
Sen de krom diyorsun.
Ben cıromeyle başa çıkamazken başıma bir de kromu çıkardın. Ne yapacağım ben şimdi ?
Allahhh... Allahhh...
Gardaş sen bu işi bilmiyorsun..
Bir daha başıma böyle bir iş gelirse AHMET'imi arayacağı kusura bakma....
Suat Zobu
Krom şeklinde şeklinde yazınca daha espritüel olur diye düşündüm. Her iki halini de yazı da kullandım sonuçta.
Abi Ahmet Kardeşimi de beni de istediğin zaman arayabilirsin. Biz seni seviyoruz. Bazı teknolojik konularda sanırım o daha iyi. İkinizi de çok seviyorum.
Öperim ellerinden.
Suat Zobu
Seni de çok seviyoruz. Sık sık kulaklarını çınlatıyoruz.
Selam ve sevgiler Kardeşim.
Hahahahaaa...
Vallahi sizi yirimmm yirimmmmmm :)))
Koptum okurken :)))
Ben sizi bildiğimden bu diyalogu tahmin edebiliyorum :)))
Alemsiniz siz yaaa....
Birde buna koptum :))) "Neyi yükleneceğim. Bilgisayarımı? Hem yaş kaç biliyor musun? Bende yüklenecek derman mı var?
Bir daha okudum. YÜKLE yazıyormuş. Korka korka YÜKLE ye tıkıladım.
AÇILDIII !!!"
Ya ciğer abim beni de arasaydın ya. Suat'ın aklına gelmemiş, uzaktan yardımla halledebilirdi.
Allah sizi başımızdan yanımızdan yöremizden eksik etmesin e mi :)))
Suat Zobu
Valla bi mavi daha yok !! Onu da Bedri Abinin yorumunda kullandım.
:)) senin kulaklarını da çok çınlattık. Güle güle öldük ya..
O uzaktan kumanda işi aklımıza gelmedi.
Neticede çözemedik.
Sanırım halletmiş. O yazı da sürpriz. Kaçırma. Şimdi ekleyecek sanırım.
:))
Selamlar Kardeşim. Öptüm gözlerinden.
Ben de korktum vallahi krom gitmiş deyince bizim krom madenleri yabancılara peşkeş mi çekildi acaba dedim. Değilmiş oh çok şükür. Bende de oluyor bazen, bir yerden bir yere geçerken dakikalar alıyor virüs giriyor kimi zaman belli aralıklarla temizletmek lazım bilgisayarı en akıllıca olanı bu... Bedri ağabey bayağı zorlanmış akşam akşam... Kutlarım içtenlikle güldüm de bayağı Allah iyiliğinizi versin. Selamlarımla...
Suat Zobu
Bedri Abiyle akşam güzel bir muhabbetimiz oldu da onu paylaşmak istedim. Öldük güle güle. Ama çözemedik.
Selamlar Üstadım. Güzel yorum için teşekkürler..
Çok güzeldi gerçekten! İnsan okurken yoruluyor ;düşünsenize bunun bire bir yaşandığını? :))
Elinizde sağlık!
Suat Zobu
Kapris falan yok.
Neticede çözemedik ama güzel bir muhabbet oldu.
Yorumunuz ve alakanız için teşekkür ederim.
Selamlar.
Evet SUAT. Yazdıkların aynıyle vaki.
Gecenin geç saati.
Bir yazı yazdım. Hani SUAT benim için bir şiir yazmıştı ya.
O na duygularımı anlatan bir yazı.
Yazı tamam. Kopyaladım mı? Evet.
Girdim Edebiyat defterine.
Yapıştıracağım.
O cirome denen meğerse küsmüş bana. Bilmiyordum.
Hadi yapıştır diyorum.
“tIkıla.” Diyor.
Tıkıladım.Tık yok.
Bir daha tıkılıyorum Sonuç aynı. Yapıştırmıyor.
SUAT’ı aradım.
“SUAT tıkılıyorum tıkılıyorum. “ sonuç değişmiyor. Yol göster bana.
Tıkılattıra tıkılattıra bir yere kadar getirdi SUAT beni. “Hadi şimdi de cırome e ye gel.”
Geldim .Cırome de yine tık yok.
Kardeşim çırpınıyor.”
Netice değişmiyor.
“Boş ver be SUAT . Hadi yat uyu sen. Bu cırome var ya, Benim yaşımı da biliyor her halde .
Yatsam da uyuyamayacağım. Sabaha kadar tıkılamaya devam ettim. Bir yazı çıktı karşıma.
YÜKLEN.
Neyi yükleneceğim. Bilgisayarımı? Hem yaş kaç biliyor musun? Bende yüklenecek derman mı var?
Bir daha okudum. YÜKLE yazıyormuş. Korka korka YÜKLE ye tıkıladım.
AÇILDIII !!!
Dün geçe SUAT’la böyle bir maceramız oldu. SUAT kardeşim de ne güzel anlatmış. Eksiği var fazlası yok.
Çok gerilmiştim.
Şimdi neşem yerinde.
Çok direndi. Ama sonunda zorla da olsa açtırdım.
Dün çok güldük. Hala da gülüyoruz.
İnsanlar hep gülse. Güle bilse. Gülmek gibisi var mı?
HAY SENİN İNTERNET GİBİ…
Suat Zobu
İyi ki varsın. Akşamki güzel muhabbet için teşekkürler.
Çok güldürdün, çok güldük sağol.
Selamlarımla elden ve kelden öptüm..