- 646 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNOLOJİNİN FENDİ ZANAATKARI MESLEK ERBABINI ESNAFI YENDİ
Her şey birbirine karıştı. İnsanlar kendi işleri haricinde her işi yapmaya başladı.
Bildiğinden değil işgüzarlık. Bilmediği her işe giriyorlar. Piyasayı allak bullak yapıyorlar.
Dengeler bozuldu. Sokakta dolaşan pazarlamacılar vergisiz sigortasız stopajsız iş yaparak fiyatları düşürdüler.
Kapı kapı dolaşan pazarlamacılar evlere kadar kalitesiz ürünlerle pazarlama yapıyorlar.
İnsanlar sürekli şikayetçi. Artık bu iş televizyonlara internet satışina kadar düştü.
Televizyonda reklam bölümlerini kiralayarak ürün tanıtımı ve satışı yapıyorlar.
Ayakkabı telefon korse sağlık ürünleri bitkisel ilaçlar yakında her şeyi pazarlarlar.
A dan Z ye bütün ürünler. Televizyonda pazarlama yapan kişi ürünü tanıtarak eve servis ve kargo usulü ile Çalışıyorlar.
Büyük marketler sürekli kampanyalarla indirimli ayları günleri yapıyorlar.
Son olarak bankalar da altın satılıyor.
Artık kuyumculukta tarihe karışacak bir meslek gibi görünüyor.
Senelerce emek verdiğimiz işler artık yok olmaya mahkum gibi.
Türkiye’nin kendi öz yapısı esnafı, pazarcısı tamamen kurumsal firmalara teslim olmuş durumda.
Her sene bazı esnaflar teknolojik olarak kendilerini yeniledikleri için meslek olarak çalışan elemanları da işi bırakmak zorunda kalıyor.
Çünkü işi makinelerle yapıyor. Bakkal manav kasap terzi mağaza zücaciye kırtasiye yavaş yavaş işlerini bırakıyorlar. Çünkü bu ürünler zaten marketlerde satılıyor.
Kalitesiz Çin malları 1 milyoncu diye hitap ettiğimiz esnaflarda binlerce çeşit olarak ithal mallar satılıyor.
Bu kadar kalitesiz ürünün satıldığı 1 milyoncular varken vatandaş esnaftan alışveriş yapmıyor.
Herkes başkasının işini yaparsa esnafda birbirini baltalarsa birlik beraberlik olmazsa
Bu iş böyle devam eder gider.
Esnaf dernekleri odalar da esnafların sıkıntılarına ve dertlerine çare olmayarak
Seminerlerle panellerle düzenleyerek veya esnafları gezerek
Miting yaparak esnaflara sahip çıkmadığı sürece
Esnaflar yok olmaya mahkum kalacaktır.
Kısacası teknolojinin fendi zanaatkarı yendi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.