- 556 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Sevgili paşam
Sevgili paşam
Sen gideli 81 sene olmuş. Sisli bir kasım sabahıydı. Hüzün buhar olmuştu gökyüzüne, o sabah güneş yoktu. Rüzgar esmiyordu. Bulutlarda matemdeydi. Ay ve yıldızlar suskun evren ağlıyordu. Dokuzu beş geçe bir bilge geçti yeryüzünden. Güller kurşun yemişti, dikenler ağlıyordu. Ülkem öksüz kalmıştı. Acı acı çalıyordu bütün gün siren!
Sevgili paşam bize vatanımızı zor şartlar altında silah arkadaşlarınla büyük mücadelenin sonunda kazanarak bıraktın. Cumhuriyeti kurdun , bize özgürlüğü, bağımsızlığı, demokrasiyi bıraktın. Kadın olduğumu hatırlattın . Sana minnet duyuyorum paşam. Kadınlarımızın oy kullanmasına izin verdin. Kadın ilmi, sosyal, ekonomik hayatta erkeğinin yanında destekleyici olmasını onayladın. Giyim kuşama medeniyet getirdin. Eğitimin içinde olmamızı sağladın. Tek kadınla evlenme ilkesini ve yaş sınırını koydun. Eşitlik getirdin, kadın ve erkek aynı oranda miras hakkına sahip ettin. “Dünya yüzünde gördüğümüz herşey kadının eseridir” diyecek kadar cesur oldun. Türk kadınına her zaman güvendin, toplumda hak ettiğimiz yere gelmemiz için reformlara imza attın paşam. Cumhuriyetimizi gençlere emanet ettin. Çocuklara 23 nisan bayramını hediye ettin. Güzel türkçemizi getirdin . Kuran’ın türkçeye çevrilmesini kazandırdın. Çok teşekkürler atam .Sayende her ramazan ayında kuranımı anlayarak okuyorum. Arapçadan ne anlardım. Kuran en güzel rehber bize .
Sevgili paşam seni kimse unutturmaz unutturamaz . Sen ülkemin gelmiş ve gelecek son lidersin. Dünyanında liderisin. O gün bir yerde Çin de okullarda senin ilkelerin öğretiliyormuş okudum . Seni ilkokul da andımızla tanıdım. Sonra ikinci sınıfta kürsiye çıkamayacak kadar küçüktüm. Öğretmenim kucağına alarak kürsiye koydu . İlk Atatürk şiirimi okudum. Şu an baş ucumda nutuk a başlayacağım. Tarihimizi öğrenmek için okumamız araştırmamız lazım. Sevgili paşam bu ülke sana çok şey borçlu. Bazı sevmeyenin olsa da sen merak etme paşam . Bir kadın olan benim ve binlerce kadının kahramanısın. Ölümsüz ülkemin mavi gözlü liderisin. Seni seviyorum atam . Seninle gurur duyuyorum , silemezler gönlümüzden ne ilkelerini ne seni.
81 yılında sevgili paşam seni saygıyla anıyorum. Işıklar içinde uyu. Ruhun şad olsun Atam.
Feride
10- 11- 2019
YORUMLAR
Atatürk'ü anlamak onu anmak değil devrimleri yaşamak ve yaşatmakla olur. Onun devrimlerine, karşı devrim yaptıklarını 11 kasım 1938'den itibaren günümüze; karşı gelip uygulamayanlar sorumlu, Bunları yapmasalar kendi haline bıraksalar şimdi çok daha iyi yerde olurdu ülkemiz. Saygılarımla..