- 543 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AÇIK ALANLARDA İÇKİ YASAĞI
Kötülüklerin anası içkinin tahtına son verildi. Alkol kullanımına kısıtlamalar getirildi.
Ey alkol sana dur diyenlerde çıktı. Ülkemizde içki içme yaşı 14-15 yaşlara kadar düştü.
Televizyonlarda, gazetelerde, filmlerde içkiye sigaraya özendirilen gençlerimiz
Halkımız artık rahat bir nefes alacak.
Alkol kullanımına ciddi kısıtlamalar getiren yasanın mimarlarından CUMHURBAŞKANI Tayyip ERDOĞANA toplum olarak Allah razı olsun diyoruz.
Gençlerimizi sigara, alkol ve uyuşturucudan arındırma çabalarını taktirle karşılıyoruz.
Yeni yasaya göre isteyen istediği yerde alkol alamayacak ancak izin verilen yerlerde içilebilecek.
Sigarada olduğu gibi alkolde de tanıtım reklam gibi unsurlar televizyon ve gazetelerde yayınlanamayacak.
Yasaya göre 22.00 – 06.00 arası satış yasağı DEVAM edecek bu saatler arasında market ve büfelerde satılamayacak
Restaurant ve barlar kapsam dışında kalacak.
Bu yasa ile toplumun ruh ve beden sağlığı korunacak.
Dünya ülkeleri bugün toplumunu alkolden kurtarmaya çalışırken bizler henüz onlar kadar alkole batmamışken çocuklarımızı, gençlerimizi, halkımızı alkolden kurtaralım.
Vatandaşımızı ne kadar korursak o kadar iyi.
Bu yasa alkolü yasaklamıyor ancak alkol tüketimini disipline ediyor.
İçki içilen yerlere kurallar getiriyor. Eğitim kurumlarına ve camilere 100 m yakınına tekel ürünü satış yeri Açılamayacak ve satılamayacak.
İçki şişelerinin üzerine sağlığa zararlı olduklarına ilişkin uyarıcı yazı ve işaretler konulacak.
Dünyanın bir çok ülkesinde konulduğu gibi Türkiye de bu uygulamayı yapacak.
Anayasanın 58. Maddesinde “Türkiye Cumhuriyeti yöneticileri gençliği kötü alışkanlıklardan alkolden, uyuşturucudan korunmakla sorumludur “ der.
Ülkemizde alkole başlama yaşı 14-15 yaş aralığına kadar inmişti.
Bu yasa kesinlikle özel hayata müdahale değildir.
Türkiye esnaf ve sanatkarlar konfederasyonu (TESK) genel başkanı Bendevi PALANDÖKEN gazeteye yaptığı Açıklamada 185 bin tekel bayiinin zarar edeceğini alkol kısıtlamasının
Türkiye’nin imajını olumsuz etkileyeceğini bu durumda alkol ve sigara yasağının
Türkiye ye faturasının 2 milyar lira olacağını beyanat vermiş.
Hükümetin alkolü kısıtlayan düzenlemesine tepki göstermiş.
Bizde vatandaş olarak diyoruz ki ey Bendevi PALANDÖKEN sen kimden yanasın. Kimin başkanısın. Sadece Türkiye de tekel bayii esnafı mı var?
Esnaflarımızın dağ gibi sorunları, inim inim inlerken neredeydin?
Esnaf olarak sizin verdiğiniz bu beyanatı esefle kınıyorum.
O makamda bizleri temsil ediyorsunuz. İçki kötülüklerin anasıdır.
İçki satımına çeki düzen verilmesi gerekiyordu ve verildi.
Bu bir tarihtir. Türkiye de tarih yeniden yazılmaya devam edecektir.
Halkımızı sigaradan, içkiden UYUŞTURUCUDAN ve diğer zararlı maddelerden koruyacaktır.
Bu maddelerden kazanç sağlayanlar
Topluma iyilik mi kötülük mü yaptığını bir kez daha kendi kendilerini sorgulayacaklardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.