Yüreğime Seyahat (2. bölüm Uzaydan Mesaj)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir gece, uykumun en tatlı yerinde, zihnimde heyecanlı kıpırtılar hareketlendi. Nedense çok, ama çok uzaklardan sevgiyle dolu, bana ulaşmak isteyen bir canlının varlığını hissettim. Yaşam Ağacımın dibinde, birdenbire, pıtrak gibi açan gelincik tarlalarından anladım bunu! Gizemli canlının sevgisi, onca mesafeden, yüreğimdeki ateş kırmızısı sevgiyi, kendi nefis gelincik renkleriyle kavuşturmaya hevesli belli ki. Hiç bilemezsiniz gördüklerim, nasıl çekici ve duygu vericiydi!
Zihnimdeki kıpırtılar, giderek güçlü sinyallere dönüştü. Çok uzaklardan uzaylı bir varlık, sanırım beni ürkütmesin diye, yüreğimin sevgi kapısından içeriye girmek için iznimi ister gibiydi. Hemencecik anladım bunu. O izni, o kadar severek ve çabucak verdim ki hayal bile edemezsiniz! Zira, sevgi saçan bu şefkat dolu yabancıyla hemen tanışmak için can atıyordum! O bunu şaşılacak derecede şıp diye anladı ve çok sevinerek yola koyulmakta hiç gecikmedi.
Bir süre, heyecanla fantastik dünyama varışını bekledikten sonra, araladığım kapımdan içeriye süzülerek sürprizini yapıverdi! İşte gönüllü ziyaretçim, göz kamaştırıcı güzelliğiyle tam karşımda!
Gece siyahı upuzun, parlak saçlarını, büyük kuzinim Peri gibi iki yana salındırmış. Diğer kuzinim Dora’nın havasını çağrıştıran, alnına düşen bir tutam perçemi, “merhaba Evrim Logan!” derken alnında ne hoş dalgalanıyor. İçim hopluyor.
Saçlarında gözlerimi kamaştıran, biri başının üzerine, diğeri başının sağ ve sol iki yanına ilişik üç pırıltılı yıldız, yüreğime sevgi ışıkları gönderiyor. Bu üç yıldızın yanlarından çıkmakta olan somon sarısı parlak tüylerin üzerinde, minik yıldız demetleri dizili. Olağanüstü bir görüntü bu! Gözlerimi alamıyorum.
Kuzenim Maya gibi çekik kapkara gözlerini kırpıştırarak konuşurken uzun kirpikleri, yelpaze gibi açılıp kapanıyor. Her kapanışında, ahu gibi gözleri çevreleyen gür kirpiklerden minicik inci taneleri dökülüyor.
Bana derin bir sevgiyle bakan varlığın kendisini:
“Ben, Periler Yıldızı’nın Kraliçesi’yim,” diye takdim edişi ne alımlı! Heyecanlanarak ve şaşırarak,
“A! Benim tatlı kuzinimin de adı Peri’dir,” diye söze atılıyorum!
Ama birkaç saniye içinde hemen kendimi toparlayıp
“Hoş geldiniz,” diye misafirimi nezaketle karşılamakta gecikmiyorum.
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi:
“Ah Logan Evrim, senin için ne kadar uzaklardan ışınlanıp geldiğimi bir bilsen! Sevgi titreşimlerin, sihirli melodilere dönüşüp evrene yayılıyor!
“Sana teşekkür etmek için gönderilen bir elçiyim ben, aynı zamanda!” diyor. Güzeller güzeli kraliçenin, Logan Evrim’i kucaklamak isteğini hissettiren; ince uzun kollarını, çaprazlama, omuzlarının üzerine çatması ne kadar zarif! Peri, Dora ve Maya gibi o kadar ince bir beli var ki koşup ona sarılasım geliyor!
Kraliçe’nin, incecik belinin iki yanına yuvarlanan uzun, parlak ve rengârenk tüyleri var. Bu şahane tüyler, narin ve titrek bir yaprak gibi geniş bir kavisle yere doğru inerken incelip daralıyor. Periler Yıldızı’nın Kraliçesi’nin, bir kelebek gibi havada süzülüşü görülmemiş bir güzellikte!
Kraliçenin, muhteşem bir tavus kuşunu çağrıştıran tüylerinin renklerine ve uyumuna bitiyorum ben! Bu tüylerin üzerinde, Peri, Dora ve Maya’nın çok sevdiği gök kuşağı renklerinin tümü var. Her tüyün üzerinde al renkli yürek şekilleri, göz doldurucu çekicilikte! Bayılıyorum! Tüylerdeki ateş kırmızısı, gök mavi, türkuaz yeşili, kızıl kahverengi, gece mavisiyle çeşitlenen renk cümbüşü, iç içe birbirlerine ahenkle sokuluyor. Ne kadar baksam kanamam ki!
Periler Yıldızı’nın narin Kraliçesi, Logan’ın tüm dikkatini çekmeyi başararak olağanüstü bir güzellikle kabardıkça kabarıyor. İnce bir titreyişle silkeleniyor. Gözlerime inanamıyorum! Kraliçe’nin kanat tüylerinin altından iki minik, şahane, yavru uzaylı belirmesin mi? Neredeyse küçük dilimi yutacağım!
Daha kendime gelemeden bu iki küçücük arkadaşın, havada bana doğru süzülmeye başlamaları, yüreğimi pır pır heyecanlandırıyor! Birbirlerine tüy ellerle tutunuşları, usul usul hafifçe alçalışları, salınışları ne kadar da nazlı ve edalı! Yaklaştıkça rengârenk tüylerine hayran kalıyorum! Tüylerinin üzerlerindeki yürek motifleri, ne denli canlı ve ışıltılı. Gözlerimi alamıyorum!
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi:
“Logan Evrim, işte bak, bunlar benim canım yavrularım!”
“Tüylerinin üzerinde, çok sayıdaki yürekte, gelincik kırmızısı baskın olan, benim biricik kızım!”
“Daha çok gök mavi ve turkuaz yeşiliyle dikkat çekense benim biricik oğlum!”
“Ben, Periler Yıldızı’nın elçisi olmanın yanı sıra, canımdan çok sevdiğim yavrularımı seninle tanıştırmak için de dünyaya inmeye gönüllü oldum!”
“Sen, sevgili kuzenlerin Peri, Batu, Dora ve Maya gibi o kadar sevgi dolusun ki! Yavrularım sizi mutlaka görsünler, sizlerle buluşup arkadaş olsunlar istedim!”
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi, tıpkı kuzenim Batu gibi, bu sözleri söylerken öyle içten gülümsüyor ki! Hayat Ağacımın üzerinde binlerce yıldız, ışıklarını yanıp söndürerek bize katıldığını ifade etmek için öne atılıyor.
Periler Yıldızı’nın Kraliçe’si, kızının adının Gelincik olduğunu söyleyerek onu Logan Evrim’le tanıştırıyor. Logan Evrim’e en sempatik ve en sevecen haliyle Gelincik:
“Benim hayal ettiğim gibi ne kadar zeki bakışlı, farklı, tatlı, enerjik, içten ve sempatikmişsin!” diye övgü yağdırınca Logan Evrim, sıçrayarak Yaşam Ağacı’nın eteklerinden en canlı, en güzel gelincikleri seçip yeni arkadaşı Gelincik’in tüyleri üzerindeki yüreklere özenle iliştiriyor. Gelincik’e, sevgi ve sevincini belli ederek teşekkür ediyor. Gelincik:
“Bundan daha güzel ve anlamlı bir hediyem hiç olmamıştı!” diyerek minik kanatlarını açarak havada sevinçle çırpıyor.
“Çok teşekkür ederim Logan Evrim ağabey!” diyerek en içten tebessümüyle gülümsüyor.
“A, o da ne öyle?” Gelincik kanatlarını sevgi ve sevinçle açıp kapamaya devam ettikçe tüylerinin üzerlerindeki yürek şekillerinin özünden etrafa gelincikler saçılıyor! Gelincik, başardığı işten mağrur, sevimli gamzelerini ortaya çıkartacak kadar coşkulu, etrafa gülücükler dağıtmaya devam ediyor.
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi’nin oğlu Göksel, kardeşi Gelincik’i hayranlıkla izledikten sonra özel bir arzusunu dile getirme isteğiyle sıra alıyor:
“Benim de böyle muhteşem bir Yaşam Ağacım olabilir mi Logan Evrim Ağabey?”
“Ne kadar heves ettiğimi bir bilsen!”
“Sırrını bana açmanda bir sakınca var mı?
“Anlatabilir misin, ne olur?” diye, o kadar istekli ve doğal soruyor ki Logan Evrim, gizemini paylaşmaya can atıyor.
“Bakın benim uzaylı arkadaşlarım, ben de başlangıçta ne olup bittiğini anlayamamıştım!”
“Hâlâ da anlamaya çalıştığımı itiraf etmeliyim!”
“Annemin sevgi ve şefkatli kollarındayken, sütünü kana kana içerken, yüreğinden söylediği ninnileri dinlerken, sevgiyle kabaran yüreğimin tam özünde, bir filiz canlandı, uykumun en tatlı yerinde...diye, başlayarak Logan Evrim, başından geçenleri bir bir aktarmaya çabalıyor.
Yaşadığı her sevgi demiyle, Yaşam Ağacı’nın nasıl da serpilip geliştiğini, devleştiğini, görkemini arttırdığını, ballandıra ballandıra anlatmayı deniyor. Göksel ve Gelincik, duyduklarından aşırı derecede etkileniyorlar.
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi, bu açıklamalardan çok duygulanınca güzel tüylerini kabarttıkça kabartmaktan kendini alamıyor. Sülün gibi boynunu uzattıkça uzatıyor. Büyüleyici güzelliği, daha etkileyici bir hal alıyor. Bununla da kalmıyor, rengârenk tüylerini sevgi dolu, silkelemeye başlıyor. Duruşu, titreyişi bir zarafet örneği.
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi’nin, biraz duraladıktan sonra eteklerinin dibine beş kristal küre silkelemesi, Logan Evrim’i şaşkınlığa düşürüyor! Bu küreler, kaleydoskop gibi ışığı rengârenk kırıyor ve renkli pırıltılarla gözlere ziyafet sunuyor. Her kürenin içinde nadide özellikte, dünyada görülmemiş güzellikte bir kıvrım tüy bulunmakta.
Tüyün üzerinde, ateş kırmızısı bir yürek motifi göz almakta. Yürek motifinin merkezinde, Periler Yıldızı’nın Kraliçesi’nin geldiği yıldızı betimleyen bir minyatür yıldız, esrarengiz bir şekilde ışık saçmakta...Periler Yıldızı’nın Kraliçesi:
“Sevgi, sevgiyle büyüyor, besleniyor, devleşiyor çocuklar!”
“Ben de size olan sevgimin bir simgesi olarak bu küreleri size armağan etmek istiyorum!”
Birincisi: zeki, yetenekli, güzeller güzeli, akıllı ve hassas, duygulu piyanist Peri’ye.
İkincisi: keskin zeki bakışlı, akıllı, yakışıklı, güleç, cesur, yiğit, atak Batu’ya.
Üçüncüsü: akıl ve zekâsı kirpiklerinden süzülen, lepiska saçlı, alımlı, sevimli, nüktedan, atletik yapılı, güzeller güzeli Dora’ya.
Dördüncüsü: Badem gözlü, büyülü bakışlı, edalı, alımlı, zeki, neşeli, oyunbaz, şirin ve nazenin Maya’ya.
Beşincisi: akıllı, zeki, sevgi ve şefkatli, iyilik dolu, sempatik, enerjik, Yaşam Ağacı’nın sahibi özgün bir kişilik olan Logan Evrim’e.
“Ah Sevimli Beşli, sizleri daima sevgiyle anacağım!”
“Siz de bizi sakın unutmayın!”
“Bu kristal kürelere sevgiyle baktığınızda bizi karşınızda bulun!”
“Aynı anda siz de bizi görün!”
“Size gezegenimizi izletir, zaman zaman da ilginç yerleri gösteririz.
“Siz de bize dünyanızı ve arkadaşlarınızı tanıtırsınız.”
“Her dem sevgiyle kalın!”
Periler Yıldızı’nın Kraliçesi, evlatlarıyla el ele havalanırken Peri, Batu, Dora, Maya ve Logan Evrim’e sevgi dolu o kadar candan öpücükler yağdırdılar ki, izleseydiniz belki de gözleriniz dolup taşardı.
Bu duygulu anın tılsımı, sevgi dolu öpücükleri, tek tek rengârenk, ışıklı balonlara dönüştürdü! Gökyüzünde görülmemiş bir bayram havası estirdi!
Ya balonların, tüy hafifliğinde, Sevimli Beşli’ye doğru süzülürken arkalarında bıraktığı yaldızlı izlere ne demeli?
A, bakın bakın! Bu izlerin şekillenip harflere dönüşmesi ne kadar da gizemli!”
Masmavi gökte:
“Peri, Batu, Dora, Maya, Logan Evrim!
“Biz sizi ne çok seviyoruz!” ifadeli yazılar şekillenip, tüm gökyüzünü kaplayınca, dayanamıyorum, gümbür gümbür atan yüreğimin bu heyecanına!
Tüm olanları izleyen gökyüzündeki bulutlar hızlarını arttırıyorlar. Galeyana gelerek, aceleyle birbirleriyle yarışarak, sarmaşarak sevgi sözcüklerinin etrafını, dev bir yürek şekliyle sarıp kavrıyorlar! Akıllara durgunluk verecek eşsiz bir güzelliği, kızıl görkemiyle yüreklerimize armağan etmeleri pek hoş!
Ne unutulmaz bir veda!
Ne coşturası bir tören!
Yüreğimdeki Dünyamda
Ne sevgi dolu sihirli bir şölen!
Hoşça kalın!
Dostça kalın!
Sonsuza dek
SEVGİYLE KALIN!
Ayşe Yarman Öztekin
"Yüreğime Seyahat" masal kitabımdan Mayıs 2019
YORUMLAR
☾✫ Merhabalar Değerli Kalem.
Keleminiz yüreğiniz var olsun.
Güne yakışmış doğrusu.
Yazarımızı yürekten kutluyorum.
Tüm İnsanlığa kandilimiz kutlu olsun
Hayrlara vesile olsun.İnşallah.
............... Selâm ve Duâ ile.
ayşe1
Nice kandillere birlik beraberlikle.
Selam ve saygılarımla.
Yüreğinizden dökülen güzel masalı sevgiyle okudum, okuru bol olması dileğim ile Ayşe hanım.. Selam ve sevgilerimle..
ayşe1
Sevgi ve saygılarımla.