- 466 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMIN GİZEMLİ ANLARI 1
HAYATIMIN GİZEMLİ ANLARI 1
Hocam bana:’ bu başlıkları nereden buluyorsun’ demişti bir keresinde de verecek bir cevap bulamamıştım. Hayatımda bu çeşit sivri yanlar hep vardır. Biriyle karşılaşırım ilerde olacakların, kurulacak dostlukların habercisi gibi görünür bana. Aynen de öyle olur. Yıllar süren dostlukların temeli daha o gün atılır.
Hisse kablelvuku mu denir? Yoksa tesadüf mü, o da değil tevafuk mu bilmiyorum. Bildiğim şu ki bazı olaylar vuku bulmuştur ki hayretimi muciptir. Bunlardan birisi uzun süren kız bulma evlenme maceramdır. Bir sürü kız gördükten sonra başımdan geçen bir nişanlılık dönemi. Rüyamda bir yılanı koynumdan çıkarıp atıyorum. Annem beni uyandırıyor:’ Bu nişanı at ‘diyor. Çok kötü şeyler oldu. Bu kızın sevgilisi geldi askerden:’ O benim karım olmuştu. Ben askere gitmeden onunla gizli gizli buluşuyorduk. Biz karı-koca olmuştuk. Ben askerliği bitirince onu babasından isteyeceğim, evleneceğiz.’ Demiş arkamdan. Beni aramış ta bulamamıştı. Bana aktardılar. Biz onunla karı-koca olmuştuk.’’ Alın ‘dedim Anneme.’ bu pisliğe beni nasıl bulaştırdıysanız öyle temizleyin.’
Ben zaten ondan işkillenmiştim. Babam otoriter biriydi. ‘Bu nişanı bozarsa onu bir daha evlendirmem’ diyordu. Ben de sesimi çıkaramıyordum. Oysa kız belli etmişti. Beni davet ettiği amcasının kızının düğününde delikanlılara benim yanımda horona katılmış, enikonu dans etmişti. Beni de kenarda oturtmuş, bana ay ikram etmişti. Tabiri caizse bayağı boynuzlamıştı beni. Beni horona davet etmeyerek gülünç duruma düşürmüştü. Kendimi çok kötü hissetmiş, Ankara’ya dönünce strese girmiştim.
Dedesinin evine onu görmeye gittiğimde bahçeye dolaşmaya çıkmış, bana mesafeli duruşu göğüslerinin sarkmış hali zaten durumunu belli etmiş, içime yeterince kuşku düşürmüştü. Validemin hac dönüşü onları ziyarete gelmiş bana kendi evimde oldukça soğuk davranmıştı.
Az kalsın resmi nikah yapıyordum. İşleri biraz ağırdan almam beni bir faciadan kurtarmıştı. Sonra bir gece rüyamda bana senin evleneceğin kız bu dediler. Uzun boylu, parmakları ince ve uzun, üzüm gözlü bir kızdı. Oysa ben nişanlıydım bu rüyayı gördüğümde. Öğretmenliğe yani atanmıştım. Ankara’nın Elmadağ kazasındaydım. Yarıyıl tatilinde olup bitmişti her şey. Yüzüğü çıkardıktan hemen sonra bir telefon aldım arkadaşımdan. Bana dul kız kardeşini vermek isteyen şimdi rahmetli olmuş - Allah taksiratını affetsin- lise sıralarından tanıştığımız, beraber dernekçilik yaptığımız, aynı tarikata bağlı olduğumuz arkadaşımdı bu.
Validem beni evlendirmekten aciz kalmıştı. Aslında annem beni evlendirmek istemiyordu. Çocuklarının en yakışıklısı olan oğlunu kimseyle paylaşamıyordu. Kentte bakmadık, görmedik kız bırakmamıştı. Ünü bütün şehri sarmıştı. Kız beğenmeyen kaynana diye şöhret bulmuş, ona kimse kızını göstermek istemiyordu. Zaten baştan kaybedilecek savaşı kimse kabullenmek istemiyordu. Kim çirkin kız durumuna düşmek isterdi. Kim beğenilmeyen kız olmayı kabullenebilirdi.
Hacca gidiyordum, bana öyle özen göstermişti ki ben bu ilgiden rahatsız olmuş, ona öyle bağırmıştım ki evde misafirimiz olan halam hayret etmişti. Halama ben buna böyle yapmasam bu beni bekar bırakacak demiştim. Öyle de olacaktı. Ama bu olay onun benden ümit kesmesine neden olmuş, beni kendine ayırma fikrinden korkar hale gelmişti.
Valideme nispet yapmıştım. Annem elini yakamdan çeksin ben 3 günde evlenirim. Öyle de olmuştu. Birinci gün kızı görmeye gitmiştim. Hatta bozgunculuk yapar diye annem yerine kız kardeşimi götürmüştüm. 2. Gün validemi kız istemeye götürmüş ve 3. gün nişan yapmıştım.
Evet, 3 günde olup bitmişti her şey tam da dediğim gibi olmuştu. Olup bitecek her şey önceden kalbime doğmuştu.
Ahmet Kemal
[««] [«] 1 2 3. . . 5 6 7 8 9. . . 12 13 14 [»] [»»]
Antoloji.Com; 29.10.2016 11:47:51
YORUMLAR
Bu hikaye sizin mi
Siz Ahmet Kemal misiniz
Mahlasla mi Ismail Bey oldunuz
Merakimi celbetti
Saygılar