- 858 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Türk'ler ve İslam kardeşliği
Bu, Necip millet İslam’ın 600 yıllık, hatta Abbasiler zamanından beri bin senedir kur’an-ı hakimin bayraktarı olarak bütün cihana karşı koymuş, kur’an ın kutsal hükümlerini tüm dünyaya abu hayat gibi sunmuştur.
Böyle muhteşem bir! Birlikteliği sağlayan ecdadımız, ırkından ve dilinden dolayı hiçbir topluluk veya milleti dışlamamış bağrına basmıştır.
Hazreti Muhammed ( s.a.v) efendimiz bu konuyla alakalı olarak. “Hiç biriniz, kendi nefsi için olmasını istediğiniz şeyi, din kardeşi içinde olsun istemedikçe iman etmiş olamaz”.buyuruyor.
Balkan ve cihan harplerine muhtelif cephelerde katılan Osmanlı ordusu, çeşitli Müslüman unsurlar tarafından meydana getirilmişti. Bu ordunun ekseriyetini Türk olmayan Müslüman askerler teşkil ediyordu.
Bu gün ne oluyor bize? İçte ve dışta parçalanmışlıklar yaşıyor, bir gurup kendini bilmez, İslam düşmanı terör uzantılarının geçmişi aydınlık ve geleceği güçlü kardeşliğimizi bozmalarına seyirci kalıyoruz.
Dünya üzerinde bizden başka yüzlerce, hatta binlerce önemli ve ciddi meselelerde birlikteliği ve birliğimizi teşkil eden ikinci bir topluluğu görmek mümkün değildir. Böyle olmasına rağmen bu ayrılıkçı guruplara rağbet bağlayanları anlamakta güçlük çekiyorum. Biz, istersek kardeşler olarak demokrasi içerisinde kalarak, geçmişte olduğu gibi bugünde aramızdaki tüm meseleleri halledebiliriz.
Bir Müslüman ırkını sevebilir, ona taraftarlık yapabilir. Bunu yaparken, İslam ölçülerine göre hareket eder. Dindaşına asla zarar vermez. Bilir ki! Onların canı, malı, namusu onunda koruması altındadır. Bu yüzdendir ki tarih boyunca bu milletin sinesindeki hiçbir ırk veya milletin, burnu dahi kanamamıştır. Buna müsaadede edilmemiştir.
Bu eksikliğin giderilmesi acısından, İslam dünyasının topyekûn bir nefis muhasebesi yapması gerekmektedir. kur’an ve sünnet ışığı içerisinde, nerde, nasıl ve neden hatalar yapıldı, analizi yapma mecburiyetleri vardır. Ancak içlerindeki baskıcı rejimleri, demokrasi dışı baskıları da anlamış ve çözmüş olacaklardır. Ayrılık tohumlarının onları tarih sayfasında güçsüz ve korumasız bir hale getirmesinin sebepleri de iyi okunmuş olacaktır.
Ya içimizdeki yarı parçamız Kürt kardeşlerimize ne demeliyiz? Türkiye’mizin her mozaiğinde onlar. Cephelerde kanlarımız ortak akmış, kabirler sarmaş dolaş ayrılmaz birer parçamız. Onları bizden ayırmaya çalışan, örf, adet ve inançlarından kopmuş, İslam dışı düşüncelerin parçala, böl politikası güden, devletlerin elinde oyuncak olan terör belası meraklılarına ne demeli?
Çare tekrar benliğimize dönmek, bu kendini bilmezlere destek vermemekle mümkün olacaktır. İstersek geçmişte olduğu gibi bu kangren olmuş yarayı keser atar yeniden, dosta güven, düşmana korku salan gücümüzü elde ederiz.
Türk milleti, yaptığı hizmetler sebebiyle İslam milletleri içerisinde ayrı bir değere sahiptir. Dünyanın neresinde Türk’ler varsa, Müslüman dırlar dır. nerde Türk topluluğu varsa Müslüman’ dır.Müslümanlıktan çıkan,veya Müslüman olmayan Türkler, Türklük tende çıkmışlardır.misali Macarlar gibi.
Bu kardeşler arasına atılan, ateş, kor, terör belası hepimizin içini acıtıyor. Hidayetin, inanç birliğinin olmadığı yerde, kavgalar, gürültüler, anarşiler, intiharlar, tehditler ve katliamlar birbirini kovalar. Bir gün gelir bizi yakan ateş teröre sessiz kalan tüm dünyayı yakar. Terörden korunmanın çaresi hidayeti, kardeşliği elden bırakmadan birleşmemizden geçer
Bediüzzaman’ın. Dediği gibi! Rahmet-i ilahiden ümit kesilmez. Çünkü cenab-ı hak, bin seneden beri Kuran’ın hizmetinde istidam ettiği ve ona bayraktar temin ettiği bu vatandaşların muhteşem ordusunun ve muazzam cemaatini, muvakkat arızalarla İNŞAALLAH perişan etmez. Yine onuru ışıklandırır ve vazifesini idame ettirir.
Sonuç! Müslümanlar kardeştir.hangi ırktan olursak olalım,ey Türkiye Müslümanları,bir devlet ve bir bayrak altında birleşelim ayrılıp parçalanmayalım..
YORUMLAR
Bu kardeşler arasına atılan, ateş, kor, terör belası hepimizin içini acıtıyor. Hidayetin, inanç birliğinin olmadığı yerde, kavgalar, gürültüler, anarşiler, intiharlar, tehditler ve katliamlar birbirini kovalar. Bir gün gelir bizi yakan ateş teröre sessiz kalan tüm dünyayı yakar. Terörden korunmanın çaresi hidayeti, kardeşliği elden bırakmadan birleşmemizden geçer
Hidayet ve İnanç birliği Adaletin sağlam temeller üzerine oturtulması ile oluşur.!
İslamın önüne Türk kelimesini koyarak bunları biz sentezledik diye söylemlerle ortalıklarda dolaşan birilerinin samimiyetlerine inanmıyorum.
ADALETİN OLDUĞU YERLERDE
kavgalar, gürültüler, anarşiler, intiharlar, tehditler ve katliamlar OLMAZ.!!!
Kısacası İslam birliğine ve kardeşliğine inanıyorum ama Türkiye'de ki mevcut İslam anlayışının bir kardeşlik ve birlik oluşturabileceğine İNANMIYORUM.!!!
Saygılar