- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TESBİHAÂT
1- PAZARTESİ: 100 Kere: Sübhânellaâh-Esteğfirullaâh
2- SALI: 100 Kere: İhlâs Sûresi (Gulhü Vallâhüehad)
3- ÇARŞAMBA: 100 Kere: Kelime-i Şehâdet (Eşhedü Ellâ İlâhe İllallâh ve Eşhedü Enne Muhammeden Abdühüû Verasûlüh)
4- PERŞEMBE: 100 Kere: Fâtiha Sûresi (Elhamdü Lillâhi Rabbil Âlemiîn…)
5- CUMA: 100 Kere: Kelime-i Tevhid (Lâilâhe İllallâh, Muhammedürresûlüllâh)
6- CUMARTESİ: 100 Kere: Rabbenâ Âtina (33) Rabbicalniî (33) Rabbenağfirliî (33) duâları
7- PAZAR: 100 Kere: Allâhümme Salli Alâ Seyyidinâ Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidinâ Muhammed
8- Ayrıca Her Gece Yatarken: Üç İhlâs-Bir Fâtiha ve Felak-Nas Sûreleri okunmalıdır.
Not: Bu ayet ve duâların Arapça okunuşlarına kitaplardan ulaşabilirsiniz.
Tesbihât Müslümanın hayatında önemlidir. Bize sevap kazandırır. Bizi yüce Rabbimize yaklaştırır. Ancak bir Müslüman, Allah’ın emirlerine uymayıp yasaklarından kaçınmazsa ne kadar Tesbihât yaparsa yapsın faydası olamayacaktır. Namazlarını güzel bir şekilde kılacaksın. Ramazan orucunu tutacaksın, zekâtını vereceksin, tasadduk yapmak istiyorsan sadakanı asla eksik etmeyeceksin. Gücün yetiyorsa yani maddi yönden durumun iyi ise hac ibâdetini yerine getireceksin. Nafile ibadetleri yapacaksın…
Haramdan kaçınacaksın. Zina yapmayacaksın, içki ve kumardan uzak duracaksın. Fal bakmayacaksın. Hırsızlık etmeyeceksin. Bir cana kıymayacaksın. Namuslu birine iftira atmayacaksın. Yalan söylemeyeceksin. Kul hakkı yemeyeceksin. Dedikodu yapmayacaksın. Gıybet etmeyeceksin. İnsanları aldatmayacaksın. Birinin malına göz dikmeyeceksin. Şirk koşmayacaksın. Münafıklık yapmayacaksın. Fasıklık yapmayacaksın. Domuz eti yemeyeceksin. Mundar hayvan eti yemeyeceksin. Allah adına kesilmeyen bir hayvanın etini yemeyeceksin. Yalakalık yapmayacaksın. Puta ve makama tapmayacaksın. Fitne fesat çıkarmayacaksın…
Allah ve Resûlünü her şeyden çok seveceksin. Kur’an ve Sünnete uyacaksın. Allah’ın dinini ve adaletini dünyaya hâkim kılmak için çalışacaksın. Adaletli olacaksın, kul hakkına riayet edeceksin. İnsanlar hakkında hüsnü zanda bulunacaksın. Ölçüde, tartıda adaletli olacaksın. Yöneticilikte adil davranacaksın. Anne babana iyi davranacaksın. İlim be bilim adamlarına iyi davranıp değer vereceksin. Devletin malını koruyacaksın. Yetim hakkına riayet edeceksin. Evine, çocuklarına, akrabalarına iyi ve güzel davranacaksın. Hastaları, yaşlıları ziyaret edeceksin. Cenaze merasimlerine iştirak edeceksin. Düğün ve nişana katılacaksın. Hayırlı sohbetler vereceksin, insan haklarına riayet edeceksin.
Müslüman üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmelidir. Evet değerli kardeşlerim! Bütün bunları yaparken de tesbihât yapabilirsiniz. Bu tesbihâtlar size sevap kazandıracaktır. Allah katında makamınızı yükseltecektir. Bir Müslüman; Allah’ın emirlerini yapmayıp, nehiylerinden kaçınmazsa ve: “Ben sadece tesbihât yaparım, bu bana yeter.” diyemez dememelidir. Tesbihât insanı rahatlatır, manevi duygularını güçlendirir. İslam’ı daha güzel yaşamasına vesile olur. Cenneti kazanmak öyle kolay değil. “Kalbim temiz, ben de Müslümanım, benim anam, babam, dedem, ebem vb. hacıdır hocadır.” demekle cennet kazanılmaz. Nasıl ki çalışmadığımız zaman evimize rızık gelmiyorsa, Allah için, dini için çalışmadıkça da cennet kazanılmaz. Ömrünü İslam’a ve Müslümanlara küfrederek geçiren bir kimsenin cenneti beklemesi beyhudedir. Rabbim cümlemizi İslam’ı yaşayarak cenneti kazanan kullarından eylesin inşallah…
12.10.2012
Akdağmadeni
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.