- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇİYORDUK UĞRADIK
GEÇİYORDUK UĞRADIK
Mehmet Dede ile Murat Abi iş yerinde oturur. Kapı tıklama sesi duyulur.
Mehmet Dede: "Tuna Hoca geldi galiba."
Murat Abi yerinden kalkar kapıya yönelir: "Buyurun Tuna Hoca’m Buyurun."
Nazlı Hoca ile Zülbiye Hoca içeri girer.
Nazlı Hoca: "Biz geldik Murat Bey. Tuna Hoca değil. Selamun aleykum, nasılsınız? İyi misiniz? Zamansız oldu galiba. Geçiyorduk uğradık. Malum büyükleri ziyaret iyidir."
Zülbiye Hoca: "Rahatsız etmedik inşallah Mehmet Dede?"
Murat Abi: "Aleykum selam Nazlı Hocam, hoş geldiniz.-Nazlı Hoca ile tokalaşır, Zülbiye Hoca’ya döner- Ne rahatsızlığı Zülbiye Hoca’m? Hoş geldiniz.- der ve Zülbiye Hoca ile tokalaşır-
Mehmet Dede: "Hoş geldiniz Nazlı Hoca’m, siz de hoş geldiniz Zülbiye Hoca’m. Olur mu rahatsızlık? Onur verdiniz. Böyle sürprizleri daha sık yapın. Başımızın üstünde yeriniz var. Her geçişte uğrayın. Büyğünü atasını bilmek ne kadar güzel, ne kadar anlamlı."
(Nazlı Hoca ile Zülbiye Hoca Mehmet Dede’nin elini öperler.)
Mehmet Dede: "Eee, ayakta kalmayın buyurun oturun şöyle, der ve eliyle yanındaki boş yeri ve soldaki sandalyeyi gösterir.
Nazlı Hoca: "Çok teşekkür ederim Mehmet dede, oturacak kadar zamanımız yok."
Murat Abi: "Olur mu öyle şey Nazlı Hoca’m. Oturmadan olur mu? Bir Türk kahvesi içmeden sizi gönderir miyiz?
Nazlı Hoca Zülbiye Hoca’ya döner: "Ne dersin Zülbiye Hoca’m. İçelim mi Murat Abi’nin, Mehmet Dede’nin Türk kahvesini?"
Zülbiye Hoca: "Fena da olmaz. Okuldan çıktık nasıl olsa. Eve biraz geç gitsek de olur."
( Nazlı Hoca Mehmet Dede’nin yanına Zülbiye Hoca soldaki sandalyeye oturur.)
Mehmet Dede: Tabi canım, siz beni büyük bilip yanıma geleceksiniz, kahve ikram etmeden gidilir mi? -Kapıya doğru döner- Kızım, Yasemin. Yasemin.
Yasemin içeri girer: Buyur Mehmet Dede bir şey mi diyecektin?
Mehmet Dede: "Bak kızım misafirlerimiz gelmiş. Nazlı Hoca ve Zülbiye Hoca’ya köpüklü birer kahve yap."
Yasemin: "Tabi ki Mehmet Dede. -Yasemin Nazlı ve Zülbiye Hocalara döner- Hoş geldiniz. Kahveniz nasıl olsun?
Zülbiye Hoca: "Hoş bulduk. Orta olsun lütfen."
Nazlı Hoca: "Hoş bulduk Yasemin Hanım, benimki de orta olsun."
Yasemin Hanım: "Size de yapayım mı Mehmet Dede?"
Mehmet Dede: "İyi olur. Misafirlerimizle birlikte yudumlayalım kahvelerimizi."
Murat Abi: "Bizimki de orta olsun Yasemin. Biraz acele edersen iyi olur."
Yasemin: "Hemen yapıp getireceğim Murat Abi." der ve dışarı çıkar.
Mehmet Dede: "Siz halen aynı okulda mı çalışıyorsunuz?"
Nazlı Hoca: " Evet Mehmet Dede."
Murat Abi: "Okul müdürü Ali Bey mi halen?"
Nazlı Hoca: "Hayır, Ali Bey başka okula gitti."
Mehmet Dede: "Yeni müdürünüz kim?"
Zülbiye Hoca: "Aşkın Bey."
Mehmet Dede: "Aşkın Hoca da çok iyidir. Gayretli, başarılı bir müdür."
Murat Abi: Evet, ben de tanırım Aşkın Hoca’yı. Oldukça çalışkan biri. Selamımı söyleyin. Mehmet Dede’nin oğlu Murat derseniz tanır."
Nazlı Hoca: Aleykum selam. Evet yeni müdürümüz de gayretli, çalışkan biri.Baş üstüne selamınızı söylerim."
Mehmet Dede: "On beş Temmuzdaki hain darbe girişiminde sizler de sokaklarda mıydınız?"
Zülbiye Hoca: "Evet Mehmet Dede, dışarıda şehadete yürüyenler varken evde oturmak bize yakışmazdı. Al bayrağımızı alıp çıktık meydanlara."
Nazlı Hoca: "Malum yaz tatiliydi. Ben memleketim olan Ankara’daydım. Annem, babam, ablam ve kardeşlerimle birlikte çıktık dışarı."
-Yasemin kahvelerle içeri girer servis yapar.-
Mehmet Dede: "Allah bildiği gibi yapsın."
Yasemin: "Bana mı dediniz Mehmet Dede?"
Mehmet Dede: "Sana der miyim Yasemin kızım? Darbe girişiminde bulunan hain Fetöcülere diyorum."
Yasemin: "Allah onların belasını versin."
Murat Abi: "Eline sağlık Yasemin."
Nazlı Hoca: "Eline sağlık Yasemin Hanım."
Zülbiye Hoca: "Eline sağlık."
Yasemin: "Afiyet olsun." der ve çıkar. Kahveler yudumlanmaya başlanır.
Nazlı Hoca Mehmet Dede’ye döner: " O karanlık gecede F16’lar o kadar alçaktan uçtular ki, elimizi kaldırsak dokunacaktık. Yağdırdılar tepemize bombaları."
Zülbiye Hoca: "Demokrasiye inanan halkımızın direnişi karşısında rezil oldular."
Mehmet Dede: "Sizin gibi değerli Hocalarımız oldukça bu yeni nesil daha da inançlı yetişecek. Allah sizlerden razı olsun. Her şeyin başı eğitim."
Nazlı Hoca yerinden kalkar: "Eee bize müsade. Kahve için ve sohbetiniz için teşekkür ederim."
Mehmet Dede: "Otursaydınız."
Zülbiye Hoca: "Başka zaman yine uğrarız Mehmet Dede." der kalkar.
Murat Abi ayağa kalkar: "Güle güle gidin Hocanımlar. Daha sık geliniz." der ve misafirlerini yolcu eder.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.